Теми статей
Обрати теми

Помилилися в ПН у назві контрагента

Нестеренко Максим, податковий експерт
Підприємство у податковій накладній неправильно зазначило назву контрагента. Як виправити таку помилку?

Найменування покупця — один з обов’язкових реквізитів ПН (п.п. «д» п. 201.1 ПКУ). Крім того, ПКУ наразі вимагає, аби найменування покупця у ПН зазначалося так, як воно прописано у статутних документах.

Назва покупця у вашій ПН не відповідає зазначеній вимозі? Це помилка, але несуттєва! Хочете її виправляти? Можна це зробити. Але, в принципі, ця помилка не заважає ідентифікувати операцію. Таку думку фіскали вже висловлювали (див. лист ГУ ДФС у Дніпропетровській обл. від 11.07.2017 р. № 1095/ІПК/10/04-36-12-01-16 // «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 78, с. 3). Тож у цьому випадку можна послатися на «залізну» норму: якщо ПН зареєстровано — це єдина підстава для податкового кредиту (абзац третій п. 201.10 ПКУ). Тому написане нижче — тільки для тих випадків, коли ви все-таки вирішите виправити помилку в назві.

Як виправляти помилку? Це залежить від того, чи є помилка в назві контрагента єдиною у ПН, яку ви зібралися виправляти.

Якщо помилку допущено тільки в назві покупця, а його ІПН відображено правильно, достатньо скласти РК з порожніми розділами А і Б. РК складаємо на дату виявлення помилки

У заголовній частині такого РК в полі «Отримувач (покупець)» зазначається правильна назва вашого покупця (відповідно до статутних документів), решта реквізитів заголовної частини заповнюються так само, як і в ПН. Розділи А і Б такого РК залишаються порожніми (не заповнюються). Цей РК продавець сам реєструє у ЄРПН — і на тому все закінчується.

Такий порядок виправлення помилки у назві контрагента цілком відповідає абзацу п’ятому п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міфіну від 31.12.2015 р. № 1307. Фіскали зовсім нещодавно підтвердили, що помилка в назві покупця виправляється саме так (див. лист ДФСУ від 19.02.2018 р. № 666/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

А от якщо ви неправильно зазначили і назву покупця, і його ІПН (тобто фактично зазначили одного контрагента замість іншого) — виправляти таку помилку вже обов’язково. «Залізна» норма тут не спрацює, бо ж, на думку фіскалів, помилка в ІПН не дає можливості ідентифікувати операцію. Тож потрібно буде скласти «зменшуючий» РК до ПН з помилковим ІПН, яким повністю «обнулити» цю ПН.

Причому зараз такі РК «проходять» з єдиною причиною коригування «Повернення товарів або авансових платежів». Складається «обнуляючий» РК на дату виявлення помилки. Реєструвати цей РК повинен покупець, чий ІПН помилково було зазначено у ПН. Після цього постачальник складає нову ПН (з правильним ІПН і назвою контрагента), але на ту ж саму дату, що і помилкова ПН, яку він «обнулив» за допомогою РК.

Такий порядок для того, аби виправляти помилку в ІПН контрагента (або одночасно в його ІПН і назві), пропонує консультація із БЗ 101.16. Докладніше про це читайте у «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 34, с. 20.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі