01.11.2018

Чим запам’ятався жовтень

Якщо в ПН на «вході-виході» відмінності

При заповненні податкової накладної (ПН) з’являється запитання: чи потрібно дані з вхідних ПН постачальників (номенклатуру, одиницю виміру, коди УКТ ЗЕД/послуг) як під копірку переносити до наступних ПН по всьому ланцюгу продажів?

Не турбуйтеся, одиниця виміру в продажній ПН може відрізнятися від одиниці виміру в покупній ПН, з чим погоджуються й податківці. З найменуванням товарів також допустимі варіації. А ось коди УКТ ЗЕД на виході краще зберігати такими, як на вході. Інакше можуть виникати проблеми з блокуванням.

Л. Солошенко, «Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 79, с. 3

Приймаємо працівника зі строком випробування

Щоб зрозуміти, підходить новий працівник для виконання обов’язків, що покладаються на нього, чи ні, роботодавці частенько встановлюють випробування. Адже цю умову слід обов’язково зафіксувати в наказі (розпорядженні) про прийняття на роботу?

А що, якщо новачок проти встановлення йому випробування? Загалом можете сміливо відмовити йому в працевлаштуванні. Виняток — випадки, коли до вас працевлаштуються працівники категорій, яким випробування не встановлюють згідно із законом. Що це за категорії? У яких випадках випробування може бути продовжено? Чим воно може закінчитися? Відповіді на ці запитання ви знайдете в нашій статті.

О. Савченко, «Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 79, с. 14

Резерви і забезпечення

Якщо відомо, що в майбутньому підприємство повинне понести витрати на виконання певних зобов’язань, то підприємство має під такі витрати відразу ж створити резерв (забезпечення).

Найбільш ходові резерви (забезпечення) — під оплату відпусток; додаткове пенсійне забезпечення; виконання гарантійних зобов’язань; реструктуризацію, виконання зобов’язань при припиненні діяльності; виконання зобов’язань за обтяжливими (збитковими) контрактами тощо.

Як резерви відображають у бухгалтерському та податковому обліку? Чи всі підприємства зобов’язані це робити? Чи варто хвилюватися, якщо резерв не створений? Про все це читайте в тематичному номері.

«Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 80

Як ФОП на ЄП оприбуткувати готівку: «нежданчик» від ДФСУ

Податківці звернули увагу на питання видачі документа, що підтверджує продаж товару (послуги) ФОП, які не застосовують РРО. У листі від 20.07.2018 р. № 24188/6/99-99-14-05-01-15 вони повідомили, що ФОП — платники ЄП, які не зобов’язані застосовувати РРО і РК, оприбутковують готівку на підставі письмових документів (чек/накладна тощо) на кожен товар (послугу), що продається, незалежно від того, чи вимагає такі документи покупець. У світлі набрання чинності новим «касовим» Положенням № 148 цей висновок торкнеться кожного такого ФОП, адже в цьому документі вперше прописали, що саме слід вважати оприбуткуванням готівки. Що робити тим, хто не виписував цих документів? Як поводитися в майбутньому, щоб убезпечити себе від штрафу? Читайте в нашому матеріалі.

«Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 81, с. 4

Переведення в таблиці 5 Звіту з ЄСВ

Починаючи зі звітного періоду за серпень 2018 року страхувальники зобов’язані відображати в таблиці 5 Звіту з ЄСВ випадки переведення протягом звітного періоду особи на іншу постійну посаду або роботу в того ж страхувальника. А ось тимчасове переведення (наприклад, згідно зі ст. 33 і 34 КЗпП) і переміщення працівника на тому ж підприємстві до таблиці 5 вносити не потрібно.

Особливості відображення в таблиці 5 Звіту з ЄСВ інформації про переведення працівника залежно від того, коли воно було здійснене, ми показали на прикладах у статті.

В. Боршовська, «Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 81, с. 20

Формула СЕА

За плечима — триріччя СЕА. І проте море запитань залишається щодо ліміту. У тематичному номері зібрані найпопулярніші з них. Ви дізнаєтеся: з яких компонентів складається ліміт (як працює формула ліміту) і як отримати розгорнуту інформацію про нього в Електронному кабінеті; як на ліміт впливають специфічні ситуації (до яких «трирічна» СЕА, на жаль, поки не пристосована) і як позичити ліміт, якщо його не вистачає. А також — що відбувається з реглімітом при зменшенні бюджетного відшкодування, реорганізації, технічних помилках; яку суму регліміту відображати у «віконці» ряд. 19.1 УР і як платежі за УР впливають на ліміт. До того ж приділена увага бухобліку руху грошових коштів на ПДВ-рахунку, арешту регліміту і позитивній «лімітній» судовій практиці, що підтримує платників.

«Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 82

РРО/КОРО-нововведення від Мінфіну. На черзі від НБУ?

Мінфін оновив свої Порядки реєстрації та застосування РРО, КОРО і РК. Частина нововведень діє вже 01.10.2018 р. Щоправда, всупереч очікуванням, жодної революції в застосуванні РРО не сталося. Як і раніше, X- і Z-звіти слід друкувати. Щоденні Z-звіти зберігати в електронному вигляді (не менше 3 років).

А ось у частині реєстрації/скасування КОРО зміни серйозні і в певному значенні революційні. Тепер не потрібно щодня вклеювати Z-звіт у КОРО і робити записи в КОРО. До того ж від КОРО можна і взагалі відмовитися, якщо прийняти рішення не проводити розрахункові операції під час виходу з ладу РРО/відключення енергії. Проте поки що нові порядки йдуть у розріз із правилами в частині оприбуткування готівки від НБУ. Як бути? Читайте наш коментар.

Н. Адамович, І. Хмелевський, «Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 85, с. 2

ЦПД: ризики і вигоди

Останнім часом гостро стало питання щодо перекваліфікації цивільно-правового договору в трудовий. Причина двояка. З одного боку, це перевірки Держпраці, з іншого — прагнення роботодавця зекономити на податках і трудових гарантіях. Хоча якщо виконавцем за ЦПД буде проста фізособа, то зекономити можна хіба що на мінімальному ЄСВ. А ось якщо ЦП договір укладений з фізособою-підприємцем на єдиному податку, то вигода може бути істотна.

Чим відрізняється ЦПД від трудового договору? Як сформулювати положення ЦПД, щоб ніхто не міг чіплятися? Які органи перевіряють укладення договорів і які застосовують санкції? Ці, а також багато інших запитань висвітлені в тематичному номері.

«Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 86