(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!

Податки та бухгалтерський облік, жовтень, 2018/№ 80

  • Резерви різні потрібні, резерви різні важливі... Сьогоднішній тематичний номер — про резерви (забезпечення) майбутніх витрат підприємства. У ньому ми розповімо про те, як такі резерви відображають у бухгалтерському і який вплив вони здійснюють на податковоприбутковий облік підприємства. Ну, а в цій статті розберемося із загальними резервними питаннями: для чого взагалі потрібні забезпечення, за яких умов їх створюють, які саме витрати слід забезпечувати і чи всі підприємства зобов’язані це робити.
  • Відпускний резерв: від створення до використання У попередній статті ми розповіли вам про загальні правила нарахування резервів і забезпечень. Тепер саме час перейти на «особистості» і пройтися по кожному резерву окремо. І перший на черзі — резерв на оплату відпусток працівників. Давайте разом із вами з’ясуємо: які відпустки резервувати, як розрахувати суму резерву, а також як показати його нарахування в бухобліку.
  • «Сумнівний» резерв: розвіюємо всі сумніви Продовжуємо нашу сьогоднішню розмову про формування й облік резервів. На черзі — резерв сумнівних боргів (РСБ), який створюють для достовірного відображення у фінансовій звітності сум дебіторської заборгованості. Хто зобов’язаний створювати РСБ, а хто навпаки звільнений від цієї «повинності»? Які методи розрахунку резерву існують і як задокументувати його створення? Ну і, нарешті, як показати формування резерву в бухобліку? Про все це читайте в нашій статті.
  • Дав гарантію? Створи резерв! Підприємства, що надають покупцям гарантію на придбаний у них товар/продукцію, зобов’язані створювати забезпечення на виконання взятих на себе гарантійних зобов’язань. Давайте розберемося, як порахувати суму такого забезпечення і відобразити її в бухгалтерському обліку.
  • Матеріальне заохочення за підсумками року: коли бути забезпеченню? Створення резерву (забезпечення) на оплату відпусток, прямо прописане в п. 13 П(С)БО 11, в усіх на слуху. Проте й виплати премій та матеріального заохочення працівників за підсумками так само можуть потребувати створення забезпечення. Коли його потрібно створювати? Як обліковувати суму нарахованого забезпечення в бухгалтерському і податковому обліку? Давайте розберемося.
  • Забезпечення під пільгові пенсії: хто створює і в чому плюс Окремим категоріям працівників за Списками № 1 і № 2, залежно від умов праці, за результатами атестації робочих місць можуть призначатися пенсії за рахунок коштів підприємств. І підприємства, з такими шкідливими робочими місцями, мають бути готовими в майбутньому нести витрати на виплату і доставку пільгових пенсій. Чи потрібно створювати забезпечення під такі витрати?
  • Обов’язковий аудит фінзвітності: чи створювати забезпечення? Немало підприємств уже наступного року повинні будуть на своєму сайті публікувати фінзвітність, підтверджену аудиторським висновком. Тобто на підприємства чекають неминучі витрати. Чи потрібно створювати забезпечення (резерв) під витрати на аудит? Давайте розбиратися.
  • Резерв на документи, що запізнилися Запізнювання документів від постачальника — ситуація, що трапляється на практиці дуже часто. І хоча закон сьогодні дозволяє відображати витрати і без контрагентської первинки (на підставі самоакта), далеко не всі підприємства використовують цю можливість. Для таких підприємств існує альтернатива — відображати непідтверджені витрати шляхом створення відповідного забезпечення. Ось про це забезпечення ми зараз і поговоримо.
  • Резерви і податок на прибуток, або Тонкощі розрахунку «резервних» різниць У податковоприбуткових цілях, що називається резерв від резерву різниться. Створення та використання деяких з них обліковують виключно за бухгалтерськими правилами. Для інших же ПКУ вимагає розрахунку податкових різниць. Тому давайте разом з вами розберемося: в яких випадках для правильного визначення зобов’язань з податку на прибуток достатньо нарахувати резерв у бухобліку, а коли доведеться замислитися про коригування фінрезультату на різниці?
  • РСБ і списання безнадійної заборгованості в податковому обліку Ми з вами вже відповіли на найважливіші запитання створення і бухгалтерського обліку резерву сумнівних боргів (РСБ). Але ця тема не розкрита повністю доти, доки ми не розібралися з податковою стороною обліку «сумнівного» резерву. Тому зараз давайте поговоримо про те, як сума РСБ, а також списаної безнадійної заборгованості впливають на розрахунок податку на прибуток підприємств.
  • Не створювали резервів (забезпечень): де пастка, а де «І нехай…»? Підприємство — платник податку на прибуток не створювало резервів (забезпечень). Чи варто йому хвилюватися із цього приводу? Чи не знімуть податківці витрати, якщо підприємство списувало їх безпосередньо до витрат поточного звітного періоду в момент нарахування? Як виправити ситуацію? Про це наша розмова.
  • Як мінімізувати величину РСБ? Нарахування резерву сумнівних боргів — обов’язок практично всіх підприємств, що мають поточну дебіторську заборгованість. Ігнорувати його — означає порушувати норми П(С)БО 10. Але водночас існує цілком законна можливість, якщо не обійти цю вимогу, то хоча б мінімізувати суму «сумнівного» резерву або навіть звести його до нуля. Як це зробити? Легко!
  • Довгострокові забезпечення: без дисконтування нікуди Наше підприємство прийняло рішення створити забезпечення під зобов’язання, яке є довгостроковим. Виплати за таким зобов’язанням здійснюватимуться після закінчення декількох років. У якій сумі слід визнавати забезпечення? Чи потрібно дисконтувати суму такого забезпечення?
  • Перелік основних документів, що використовуються у тематичному номері
Перейти до номеру
  • № 87
  • № 86
  • № 85
  • № 84
  • № 83
  • № 82
  • № 81
  • № 79
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить