Товар зіпсовано з вини перевізника: облік та оподаткування

В обраному У обране
Друк
Децюра Сергій, податковий експерт
Податки та бухгалтерський облік Жовтень, 2019/№ 80
Підприємство придбаває у покупця запчастини. За умовами договору право власності на товар переходить покупцеві в момент його отримання. Доставку товару перевізник (поштовий оператор) здійснює на умовах післяплати. При цьому витрати з доставки бере на себе покупець. При прийманні запчастин він виявив часткове псування товару. Незважаючи на це, покупець прийняв рішення не відмовлятися від партії товару, а прийняти її, і перерахував постачальнику оплату в повному (!) обсязі. Одночасно з прийманням товару покупець виставив претензію до перевізника з вимогою відшкодувати вартість зіпсованого товару. Перевізник з претензією погодився і компенсував покупцеві недостачу. Як відобразити таку операцію в обліку?

Умови постачання

Для кращого розуміння операції зобразимо на схемі алгоритм її здійснення.

Схема господарської операції

Пояснимо позначення на схемі.

1. Продавець передає товар перевізнику і делегує отримувачу право виставляти претензію.

2. Отримувач виставляє претензію і оплачує за доставку і за всю партію товару.

3. Перевізник передає весь товар отримувачу і компенсує вартість зіпсованих товарів.

4. Перевізник перераховує кошти постачальнику за товар.

5. Проведено залік надміру сплаченого авансу в рахунок відшкодування від перевізника.

До відома! Покупець оприбутковує товар на баланс на підставі отриманих супровідних документів від перевізника. В цей момент продавець відображає в обліку доходи від реалізації і витрати у сумі собівартості реалізованих товарів.

Такий алгоритм дій покупця і продавця маємо у випадку, якщо перевізник зіпсував товар. А тепер про все детальніше.

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити