Теми статей
Обрати теми

Ритмічне постачання молока

Децюра Сергій, податковий експерт
Сільгосптоваровиробник щодня здійснює постачання молока на переробне підприємство. Щодня при відвантаженні виписується ТТН. Чи потрібно щодня виписувати на відвантаження молока видаткову накладну? І як правильно виписати зведену податкову накладну, яка складається останнім днем місяця, якщо протягом місяця було отримано авансову оплату?

ТТН замість видаткової накладної. За великим рахунком, аграрій може взагалі не складати видаткову накладну при відвантаженні молока переробному підприємству. Щоб це було можливим, документом, на підставі якого аграрій буде відображати в обліку передачу молока переробному підприємству, має виступати ТТН.

Нагадаємо, що на сьогодні відповідно до приписів гл. 1 Правил № 363* ТТН є:

* Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджені наказом Мінтрансу від 14.10.97 р. № 363.

— єдиним для всіх учасників транспортного процесу документом, призначеним для обліку ТМЦ на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи;

— одним (!) із документів, що може використовуватися для списання та оприбуткування ТМЦ, складського, оперативного і бухгалтерського обліку.

Отже, якщо ТТН має всі реквізити первинного документа і в ній розписана вся номенклатура проданого товару, то можна тільки нею оформити вибуття молока.

Водночас проти такого підходу завжди були фіскали. Вони наполягали, що самої ТТН для списання товару у продавця та оприбуткування його у покупця не достатньо. На їх погляд, тільки ТТН і ще якийсь документ можуть підтвердити реальність операції (див. лист ДФСУ від 17.07.2020 р. № 2927/ІПК/99-00-09-03-03-06). Тому щоб не було претензій з боку податківців, краще видаткову накладну на відвантаження все-таки складати.

Дата складання. Складати видаткову накладну при безперервному відвантаженні молока слід на дату відпуску товару зі складу

Справа в тому, що тільки первинний документ слугує підставою для відображення господарської операції у бухобліку і списання із підзвіту матеріально відповідальної особи товарів. Відповідно саме на дату здійснення операції (зміни в активах/зобов’язаннях/власному капіталі) і орієнтуються при створенні первинного документа.

А оскільки, як стверджує податкова, лише ТТН не достатньо для підтвердження реальності операції, то в цей день ви маєте скласти і видаткову накладну. Деталі у «Податки & бухоблік», 2019, № 102, с. 13.

Зведена ПН. Коли мова йде про ритмічні чи безперервні постачання товарів (у нашому випадку молока) платнику ПДВ, то можна скласти замість окремих ПН на кожне постачання одну зведену ПН на увесь обсяг постачання товарів відповідному платнику протягом місяця. Складають такі зведені ПН не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання. Саме цей варіант, як свідчить запитання, і було обрано. Правила заповнення таких ПН шукайте у «Податки & бухоблік», 2020, № 26, с. 15.

Особливість складання цих ПН виникає, коли протягом місяця аграрій отримав не тільки оплату за поставлений у цьому місяці товар, а й аванс під постачання в наступному місяці. У цьому випадку він має скласти не тільки зведену ПН останнім днем місяця, а й ще одну окрему ПН у цей день під авансову оплату. При цьому авансовою оплатою вважатиметься сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за молоко понад вартість поставлених товарів (молока) за місяць (п. 201.4 ПКУ). Така ПН буде не зведеною, а звичайною авансовою, яка складена в останній день місяця.

При цьому на суму авансу, відображеного у такій ПН, в наступному місяці аграрій має зменшити розмір зобов’язань з ПДВ, що мали потрапити у зведену ПН на постачання молока.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі