Теми статей
Обрати теми

Нові коди КОАТУУ і ф. № 20-ОПП

Нестеренко Максим, податковий експерт
Податківці вимагають подати ф. № 20-ОПП з інформацією про зміну місцезнаходження об’єктів оподаткування внаслідок адмінтерреформи. Чи потрібно це робити, якщо жодних інших змін з ними не відбулося? Якщо так, то яким чином зазначати оновлену інформацію? (м. Красноград)

Дійсно, минулого року відбулася адміністративно-територіальна реформа, внаслідок чого утворилися нові райони і територіальні громади (див. постанову ВР від 17.07.2020 р. № 807-ІХ). Це прямо вплинуло на порядок заповнення тієї податкової звітності, де код КОАТУУ є обов’язковим реквізитом. Відповідь на запитання, який код КОАТУУ в ній зазначати, ви вже знаєте: слід орієнтуватися на код КОАТУУ виходячи з нового адміністративно-територіального поділу (див. «Податки & бухоблік», 2021, № 13, с. 30, № 15, с. 30).

У свою чергу адмінтерреформа вплинула також і на відомості про об’єкти оподаткування, які потрапляють до Єдиного банку даних через Повідомлення про об’єкти оподаткування (ф. № 20-ОПП). Адже в ньому має зазначатися інформація про адміністративну одиницю відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування. А саме: код за КОАТУУ у графі 6 та назва області, району та населеного пункту у графі 7.

Податківці у БЗ 116.11 роз’яснили так: якщо змінилась адміністративно-територіальна одиниця, на території якої знаходиться об’єкт оподаткування, ф. № 20-ОПП подається з ознакою «3» (зміна відомостей). При цьому у графах 6-7 зазначаються код та назва населеного пункту — адміністративного центру новоствореної територіальної громади згідно з КОАТУУ. Тобто податківці хочуть бачити у ф. № 20-ОПП код КОАТУУ адмінцентру територіальної громади, до якої наразі увійшов той населений пункт, де фактично розташований об’єкт оподаткування.

Якщо для прикладу взяти вихідні дані з «Податки & бухоблік», 2021, № 15, с. 30, то про зміну відомостей щодо опалювального котла, розташованого у с. Горошине колишнього Семенівського району Полтавської обл., подати ф. № 20-ОПП на вимогу податківців маємо так:

— у графі 2 проставити ознаку «3»;

— у графі 6 зазначити не код КОАТУУ с. Горошине, де фактично знаходиться котел, а код КОАТУУ с. Оболонь, яке є центром новоутвореної тергромади:

— у графі 7 зазначити «Полтавська обл., Кременчуцький р-н, с. Оболонь».

Чи слід дотримуватися цих вимог фіскалів? На наш погляд, тут усе залежить від того, чи можуть вони покарати вас за непослух. Якщо після утворення нової тергромади місце обліку об’єкта оподаткування в податковій не змінилося, ф. № 20-ОПП з оновленими даними можна не подавати. Якщо ж після адмінтерреформи об’єкт потрапив на облік до нової податкової, ф. № 20-ОПП щодо такого об’єкта варто подати.

Хоча у будь-якому разі відповідальності зараз нема, бо діє карантинний мораторій (п. 521 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ), і на штрафи за неподання ф. № 20-ОПП він теж поширюється (БЗ 116.12). Але все одно пам’ятайте про це.

Увага! Якщо вашим об’єктом оподаткування є земельна ділянка, порада податківців не спрацює. Адже код КОАТУУ (графа 6 ф. № 20-ОПП) є складовою кадастрового номера земділянки (графа 12 ф. № 20-ОПП). Тож при спробі подати ф. № 20-ОПП, заповнену як радять податківці, вам, напевне, видасть помилку через розбіжність даних.

І ще. Майте на увазі: після того, як замість кода КОАТУУ у ф. № 20-ОПП з’явиться відповідний реквізит згідно з Кодифікатором адмінтеродиниць*, що прийшов на заміну КОАТУУ, її доведеться переподати ще раз. Саме це випливає із вищезгаданої БЗ 116.11. Тож навіщо робити подвійну роботу? Можливо, є сенс почекати і подати ф. № 20-ОПП з інформацією про зміну адміністративної одиниці вже за новим Кодифікатором. Вирішувати вам.

* Затверджений наказом Мінрегіону від 26.11.2020 р. № 290.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі