Теми статей
Обрати теми

Нова форма фіскального чека: зміни без змін?

Хмелевський Ігор, податковий експерт
Наказ Мінфіну від 08.06.2021 р. № 329

Наказом, що коментується, унесено зміни до Положення № 13*, і вже з 1 липня усі вони набрали чинності. Однак ми зупинимося лише на тих, що стосуються нової редакції форми фіскального касового чека на товари (послуги) (ф. № ФКЧ-1) і фіскального касового чека видачі коштів (ф. № ФКЧ-2) (назвемо їх обидва просто «фіскальний чек»). Решта змін — не суттєві або ж цікаві небагатьом, тому про них тут не говоритимемо.

* Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затверджене наказом Мінфіну від21.01.2016 р. № 13.

Висновок документа

У форму фіскального чека додали реквізит — «цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством)». Однак зазначати його не потрібно, бо законодавство поки що цього не вимагає

Кого це взагалі мало би зацікавити? Тільки тих суб’єктів господарювання, які продають:

1) саме маркований алкоголь. Маркуванню підлягають усі алкогольні напої, які реалізуються в Україні, з умістом спирту етилового понад 8,5 % об. од. (п. 226.6 ПКУ), тож продавці пива і слабоалкоголки далі можуть не читати;

2) за готівку або із застосуванням платіжних карт, через що змушені застосовувати РРО (таким чином, ФОП на ЄП, які реалізують столові вина без РРО, це теж не стосується).

Для решти РРО-зобов’язаних форма фіскального чека не змінилася ані на йоту, тож їм взагалі нема про що турбуватися.

Про те, що коментовані сьогодні зміни очікувалися (щоправда, з 1 серпня), ви вже знаєте (див. «Податки & бухоблік», 2021, № 40, с. 38). Як бачите, Мінфін добіг до фінішу на місяць раніше. Та все це пусте. Бо застосовувати їх наразі немає жодних законодавчих підстав. Далі пояснимо чому.

Ще рік тому, з 1 травня 2020-го введено в обіг новий зразок акцизної марки для алкогольних напоїв. Відмінністю такої марки є наявність на ній реквізитів виробника марки, QR-коду та штрихкоду. Ці новації, за задумом розробників, спрямовані на посилення боротьби із незаконним обігом підакцизних товарів.

Біда лише в тому, що й досі немає законодавчого підґрунтя для подальшої реалізації такого задуму. Є лише, так би мовити, чернетка (див. законопроєкт від 02.06.2021 р. № 5600 // «Податки & бухоблік», 2021, № 47, с. 5). Ним передбачено запровадити для продажу алкогольних напоїв програмування РРО з можливістю сканування штрихкоду акцизної марки. Однак перспективи прийняття цього законопроєкту доволі невизначені. На момент підготовки матеріалу він тільки-но був уключений до порядку денного парламенту.

Якщо ж цю норму таки приймуть, то все одно до 1 жовтня у фіскальному чеку можна не зазначати штрихкод марки акцизного податку, якщо версія внутрішнього програмного забезпечення вашого РРО була включена до Держреєстру РРО до 01.07.2021 р. (п. 2 наказу, що коментується). Такі РРО за наявності технічних можливостей мають бути відповідним чином доопрацьовані їх виробниками (постачальниками). Дедлайн — теж 1 жовтня.

А якщо таких можливостей нема? Тоді, певно, доведеться придбавати новий РРО.

Утім, говорити щось конкретне з цього приводу поки що зарано. Давайте спочатку дочекаємося появи законодавчих підстав для виконання цього наказу Мінфіну.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі