Теми статей
Обрати теми

Форма № 20-ОПП: УПК від Мінфіну

Нестеренко Максим, податковий експерт

Насамперед зауважимо, що з 01.01.2022 подавати ф. № 20-ОПП потрібно вже за оновленою формою (див. додаток 10 до Порядку № 1588*), в якій замість КОАТУУ зазначається КАТОТТГ. А от переподавати ф. № 20-ОПП про вже подані об’єкти через зміну форми не потрібно. Хіба що відбудуться зміни в інших відомостях про ці об’єкти оподаткування (див.: cvp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/553925.html).

* Затверджений наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588.

Висновок документа

Якщо відокремлений підрозділ має свій баланс, зареєстрований в ЄДР та йому делеговано право сплачувати ПДФО, юрособа не зобов’язана повідомляти про цей підрозділ через ф. № 20-ОПП.

Головне підприємство подає ф. № 20-ОПП з інформацією про всі об’єкти оподаткування відокремлених підрозділів, за які воно є платником згідно з ПКУ

Мінфін посилається на п.п. 168.4.3 ПКУ. Якщо підрозділ уповноважений на сплату ПДФО і робить це сам — ф. № 20-ОПП не потрібна. І ставати на облік за неосновним місцем головному підприємству за таких обставин теж не потрібно.

В іншому випадку сплата ПДФО за працівників підрозділу зобов’язує головне підприємство і стати на неосновний облік, і подавати ф. № 20-ОПП.

Нагадаємо: ПДФО, утриманий з доходів працівників відокремленого підрозділу юрособи, в будь-якому випадку сплачується до бюджету за місцезнаходженням цього підрозділу.

Що ж, цілком логічна відповідь.

Якщо відокремлений підрозділ зареєстровано в ЄДР і уповноважено на сплату ПДФО, то власне цими фактами підрозділ заявляє, що буде сплачувати ПДФО самостійно. Причому місцезнаходження підрозділу є для нього в такому випадку основним місцем обліку. Тож ставати на неосновний облік і повідомляти про наявність об’єкта оподаткування головне підприємство не зобов’язане (див. абзац третій п. 8.2 Порядку № 1588).

Зверніть увагу! Цей висновок, звичайно ж, стосується лише ПДФО. Якщо за місцезнаходженням підрозділу у підприємства є інше майно, платником податків за яке є саме головне підприємство, ставати на неосновний облік і подавати ф. № 20-ОПП — потрібно. У «Податки & бухоблік», 2021, № 52, с. 13 ми вже зазначали: відокремлений підрозділ за певних обставин може бути платником спецводоренти, а також туристичного і паркувального зборів.

Натомість Мінфін говорить про транспортний податок, податок на нерухомість і плату за землю. Тобто про ті податки, платником яких у будь-якому випадку є головне підприємство. У тому числі за відокремлені підрозділи. Цілком логічно, що і ф. № 20-ОПП про об’єкти оподаткування цими податками відповідно до п. 8.2 Порядку № 1588 подає теж головне підприємство.

Висновок документа:

Банківська установа не повинна подавати ф. № 20-ОПП з інформацією про купівлю, продаж чи взяття в оренду приміщень для своїх банкоматів або ПТКС

Висновок трохи дивний. Звичайно, наявність банкомата чи ПТКС сама собою не створює у банку обов’язок сплачувати податкові зобов’язання. Але якщо у випадку з банкоматами подання ф. № 20-ОПП, по суті, ні на що не впливає, то з небанківськими ПТКС ситуація інша.

Так, банки не зобов’язані застосовувати РРО/ПРРО. А от небанківські фінустанови мають це робити. І щоб фіскалізувати свій ПТКС (по суті, різновид РРО), цим фінустановам доведеться подати ф. № 20-ОПП з інформацією про господарську одиницю, де цей ПТКС встановлено. Інакше небанківський ПТКС не буде зареєстровано в податковій.

Висновок документа:

Якщо юрособа перебуває на «неосновному» обліку за місцезнаходженням приміщення, де розташовано газовий котел, окремо повідомляти через ф. № 20-ОПП про цей котел не потрібно через принцип укрупнення інформації

Цей висновок виглядає неоднозначно.

Дійсно, на перший погляд, принцип укрупнення інформації (п. 8.4 Порядку № 1588) говорить про те, що при поданні ф. № 20-ОПП про приміщення ці приміщення «ковтають» інформацію про обладнання, яке в них знаходиться (див., наприклад, лист ДПСУ від 17.07.2020 № 2937/ІПК/99-00-12-01-03-06). Детальніше про це читайте в «Податки & бухоблік», 2020, № 75, с. 9).

Однак у нашому випадку газовий котел фактично є стаціонарним джерелом забруднення, а отже — окремим від приміщення об’єктом оподаткування екоподатком (п.п. 250.2.1 ПКУ). А ф. № 20-ОПП за ним не подавали.

З іншого боку, у Довіднику об’єктів оподаткування котла як окремого об’єкта немає, є тільки «котельня» (код 701). Тобто це приміщення, а не агрегат. А про приміщення ф. № 20-ОПП уже подали.

За таких обставин, хоча формально підхід Мінфіну неоднозначний, можна з ним погодитися. Так, об’єктом оподаткування екоподатком у цьому випадку є саме котел, а не приміщення. Але навіть якщо подавати ф. № 20-ОПП, повідомляти все одно будемо про приміщення. Тож якщо вже повідомили про нього — повторюватися не потрібно.

Висновок документа:

Довідник типів об’єктів оподаткування має рекомендаційний характер. Заповнювати графу 3 ф. № 20-ОПП обов’язково, однак штрафувати за її неточне заповнення податківці не можуть

Важливий висновок для тих платників, які не можуть знайти у Довіднику* код, який би відповідав їхньому об’єкту оподаткування.

* Див.: tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html

Податківці традиційно радили в таких випадках брати найбільш відповідний код (БЗ 116.11). Тепер Мінфін остаточно закріплює цей принцип. І забороняє податківцям штрафувати платників, якщо вони часом підберуть «не зовсім той» код із рекомендованого Довідника.

Візьмемо для прикладу ситуацію, окреслену вище. Припустимо, що платник подав ф. № 20-ОПП про цех (код 148), а не про котельню (код 701). Так, код визначено не зовсім точно. Але якщо ф. № 20-ОПП подали, підстав штрафувати платника у податківців немає. Навіть якщо припинить свою дію карантинний мораторій на штрафи.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі