Вам вже, гадаємо, відомо, що згідно з п. 69.1, унесеним Законом № 2118 до підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, якщо у платників відсутня можливість, зокрема: сплатити акцизний податок, подати декларацію акцизного податку, зареєструвати АН чи РК, або подати електронні документи щодо обігу та залишків пального чи спирту етилового, то він звільняється від відповідальності, встановленої ПКУ, з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
І хоча військовий стан введено на усій території України, повністю не виключаємо, що у фіскалів можуть виникнути питання щодо доведення факту відсутності у платника, який працює в якомусь «затишному» місці, можливості виконати усі згадані обов’язки (окрім, хіба що реєстрації АН, яка зараз обмежена)… Свої думки щодо цього ми висловили тут: buhgalter911.com/uk/news/news-1064117.html
Отже рекомендуємо, за можливості, хоча б сплачувати акциз (та інші платежі), адже кошти бюджету зараз потрібні, як ніколи!
Декларування акцизу під час воєнного стану (зокрема за лютий-2022). Це питання податківці прояснили в БЗ 114.07, і нами воно вже детально висвітлено у статті «Первинка: чи є воєнна специфіка?» (див. «Податки & бухоблік», № 19-20).
«Постраждалі» акцизні склади. Пунктом 69.13 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ встановлено, що на акцизних складах, які є частково зруйнованими (!) та розташовані в районах проведення бойових дій або на тимчасово окупованих територіях, облік пального та спирту етилового здійснюватиметься на підставі даних інвентаризації, проведеної після закінчення зазначених у цьому пункті подій. Тобто, коли у платника виникне можливість контролювати такі акцизні склади та провести на них інвентаризацію пального/спирту (якщо там взагалі щось залишилось). Тільки тоді й відновиться облік на таких «постраждалих» складах і будуть проведені відповідні облікові коригування, у тому числі в СЕАРП.