* insat.org.ua/files/services/ldvpe/6/metod.pdf
** insat.org.ua/files/services/ldvpe/6/baz.pdf
Висновок документа
На сайті ДП «ДержавтотрансНДІпроєкт» розміщені:
— Методичні рекомендації з нормування витрат палива, електричної енергії, мастильних, інших експлуатаційних матеріалів автомобілями та технікою (редакція 1 від 17.11.2023) (далі — Методрекомендації норм витрат палива) і
— Базові норми витрат (додаток до Методрекомендацій)
Нагадаємо, що з 2 листопада (наказом Мінінфраструктури від 02.11.2023 № 1011) були скасовані Норми витрати ПММ № 43, про що ви могли дізнатися в статті «Норми витрат пального скасували: що далі?» // «Податки & бухоблік», 2023, № 94. На зміну їм планується розроблення держстандарту (з урахуванням ПММ-норм для сучасних моделей автотранспорту).
Втім, як ми і попереджали, до затвердження стандартизованих норм щодо ПММ на перехідній період від ДП «ДержавтотрансНДІпроєкт» повинні з’явитися тимчасові Методрекомендації. Це і відбулося! На сайті ДП «ДержавтотрансНДІпроєкт» (у розділі «Норми витрат палива») розміщені: (1) Методрекомендації з (2) Базовими нормами витрат палива (редакція 1 від 17.11.2023).
Утім, глобальних змін не сталося, оскільки
в основу Методрекомендацій покладені все ті ж Норми № 43
Щоправда:
— до Базових норм витрат (додаток до Методрекомендацій) включені як норми з останньої редакції Норм № 43, так і додані нові норми для 169 моделей (модифікацій) автомобілів, що пройшли апробацію;
— за текстом Методрекомендацій зміни та доповнення виділені синім кольором, щоб легше відстежити нововведення.
З останніх, мабуть, відзначимо такі:
— додано новий підрозділ 3.6 «Планування потреб ПММ під час стихійного лиха або дії воєнного стану»;
— наведено рекомендовані норми витрат моторної оливи, які є факультативними (носять рекомендаційний характер) для використання передусім сучасними автомобілями (примітка 5 до підрозділу 2.3);
— коригуючі коефіцієнти — враховано підвищення споживання палива в районах бойових дій (пп. 3.1.7, 3.1.8, 3.1.15); у новій редакції викладено застосування коригуючих коефіцієнтів під час роботи в інтенсивних умовах руху (п.п. 3.1.15); встановлені знижуючі коефіцієнти для гібридних автомобілів (примітка 4 до п.п. 3.2.4);
— дано рекомендації щодо зменшення споживанню палива (п. 1.9).
Які норми застосовувати? Методрекомендації з Базовими нормами, що з’явилися, носять рекомендаційний характер. Тому підприємства у своїй діяльності можуть продовжувати користуватися або (1) самостійно розробленими нормами (детальніше див. «Власні норми витрат палива? Можна!» // «Податки & бухоблік», 2021, № 53), або (2) Нормами № 43 (якщо вирішили ними користуватися і після скасування), або (3) нормами з Методрекомендацій, що з’явилися.
Утім, базові норми з Методрекомендацій регулярно оновлюватимуть. Свіжу редакцію розміщуватимуть на сайті ДП «ДержавтотрансНДІпроєкт». Тож у них буде дедалі більше і більше моделей автотранспорту!