Теми статей
Обрати теми

З’явилися Методрекомендації для норм витрат палива!

Солошенко Людмила, податковий експерт
Методрекомендації*, базові норми витрат палива**

* insat.org.ua/files/services/ldvpe/6/metod.pdf

** insat.org.ua/files/services/ldvpe/6/baz.pdf

Висновок документа

На сайті ДП «ДержавтотрансНДІпроєкт» розміщені:

— Методичні рекомендації з нормування витрат палива, електричної енергії, мастильних, інших експлуатаційних матеріалів автомобілями та технікою (редакція 1 від 17.11.2023) (далі — Методрекомендації норм витрат палива) і

— Базові норми витрат (додаток до Методрекомендацій)

Нагадаємо, що з 2 листопада (наказом Мінінфраструктури від 02.11.2023 № 1011) були скасовані Норми витрати ПММ № 43, про що ви могли дізнатися в статті «Норми витрат пального скасували: що далі?» // «Податки & бухоблік», 2023, № 94. На зміну їм планується розроблення держстандарту (з урахуванням ПММ-норм для сучасних моделей автотранспорту).

Втім, як ми і попереджали, до затвердження стандартизованих норм щодо ПММ на перехідній період від ДП «ДержавтотрансНДІпроєкт» повинні з’явитися тимчасові Методрекомендації. Це і відбулося! На сайті ДП «ДержавтотрансНДІпроєкт» (у розділі «Норми витрат палива») розміщені: (1) Методрекомендації з (2) Базовими нормами витрат палива (редакція 1 від 17.11.2023).

Утім, глобальних змін не сталося, оскільки

в основу Методрекомендацій покладені все ті ж Норми № 43

Щоправда:

— до Базових норм витрат (додаток до Методрекомендацій) включені як норми з останньої редакції Норм № 43, так і додані нові норми для 169 моделей (модифікацій) автомобілів, що пройшли апробацію;

— за текстом Методрекомендацій зміни та доповнення виділені синім кольором, щоб легше відстежити нововведення.

З останніх, мабуть, відзначимо такі:

додано новий підрозділ 3.6 «Планування потреб ПММ під час стихійного лиха або дії воєнного стану»;

— наведено рекомендовані норми витрат моторної оливи, які є факультативними (носять рекомендаційний характер) для використання передусім сучасними автомобілями (примітка 5 до підрозділу 2.3);

коригуючі коефіцієнти — враховано підвищення споживання палива в районах бойових дій (пп. 3.1.7, 3.1.8, 3.1.15); у новій редакції викладено застосування коригуючих коефіцієнтів під час роботи в інтенсивних умовах руху (п.п. 3.1.15); встановлені знижуючі коефіцієнти для гібридних автомобілів (примітка 4 до п.п. 3.2.4);

— дано рекомендації щодо зменшення споживанню палива (п. 1.9).

Які норми застосовувати? Методрекомендації з Базовими нормами, що з’явилися, носять рекомендаційний характер. Тому підприємства у своїй діяльності можуть продовжувати користуватися або (1) самостійно розробленими нормами (детальніше див. «Власні норми витрат палива? Можна!» // «Податки & бухоблік», 2021, № 53), або (2) Нормами № 43 (якщо вирішили ними користуватися і після скасування), або (3) нормами з Методрекомендацій, що з’явилися.

Утім, базові норми з Методрекомендацій регулярно оновлюватимуть. Свіжу редакцію розміщуватимуть на сайті ДП «ДержавтотрансНДІпроєкт». Тож у них буде дедалі більше і більше моделей автотранспорту!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі