Дозвільна норма. Тим госпсуб’єктам, хто перевозить пальне (чи спирт етиловий), звісно, відома норма п. 69.4 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ. Вона на період воєнного стану дозволяє перевозити пальне (чи спирт) автомобілями без реєстрації АН на постачання такого пального. Але у таких випадках у водія має бути ТТН, «яка повинна містити всю інформацію, що має міститися у відповідній акцизній накладній…».
Оскільки включити до ТТН всю інформацію, яка відображається в АН, технічно непросто, податківці спочатку в БЗ 114.07 вимагали, щоб водій мав при собі ТТН, а також паперовий екземпляр АН. Але ще 5 квітня 2022 року вони відмінили цю консультацію і навели (у БЗ 114.11.03) нову, яка просто цитує згаданий п. 69.4 ПКУ*.
* Див. її тут: .
Загрози й практика. У той же час п. 228.3 ПКУ обіцяє чималі неприємності, якщо пальне (спирт) перевозиться транспортними засобами, не зазначеними в АН, зареєстрованих в ЄРАН. Аж — до вилучення такого пального (спирту) та транспортних засобів у дохід держави! «Під це» навіть були внесені зміни в КУпАП і за перелічені в п. 228.3 ПКУ діяння