Загальний порядок. Ліквідація є однією з підстав для анулювання реєстрації платником ПДВ (п.п. «б» п. 184.1 ПКУ). Ініціатором може бути:
1) сам платник. У цьому випадку анулювання реєстрації може бути ініційоване після складання ліквідаційною комісією або ліквідатором ліквідаційного балансу (п.5.2 Положення № 1130*). Підставою буде заява платника за формою № 3-ПДВ.
* Положення про реєстрацію платників ПДВ, затверджене наказом Мінфіну від 14.11.2014 № 1130.
Рішення про анулювання приймається податківцями протягом 10 к. дн. Врахуйте, що податківці анулюють реєстрацію, тільки якщо платник розрахувався з бюджетом. Якщо розрахунки не проведені, то фіскали протягом 10 к. дн. після надходження заяви звертаються з письмовою пропозицією надати нову заяву після проведення розрахунків (під час воєнного стану перебіг цього строку повинен призупинятися; п.п. 69.9 підрозд. 10 розд. XX ПКУ). Після проведення розрахунків платник податків подає повторно заяву і в графі «Дата проведення розрахунків із бюджетом за податковими зобов’язаннями останнього податкового періоду» зазначає дату сплати податкових зобов’язань, така дата повинна відповідати даті розрахунку з бюджетом останнього періоду* (БЗ 101.03);
* Повторна заява, по суті, є інформативною, на дату анулювання реєстрації вона не повинна впливати.
2) податковий орган. Якщо щодо особи вноситься запис про держреєстрацію припинення (окрім перетворення) підприємницької діяльності ФОП, то анулювання реєстрації платником ПДВ проводиться податківцями автоматично на підставі відомостей, отриманих згідно із Законом № 755*.