№45

Податки & бухоблік, червень, 2023/№ 45 Інші номери журналу ›
  • Припинення діяльності юрособи: у чому особливість ліквідації? Існують різні способи позбутися юрособи: продати іншим учасникам (власникам), зайти у процедуру банкрутства і «припинитися» там, ну і, звісно, ліквідуватися. Також це утворення може реорганізовуватися через злиття, приєднання, поділ, виділ, перетворення. І тут так само первинна юрособа може припинити своє існування. То у чому, як то кажуть, прикол саме ліквідації? Розберемося з цим прямо зараз.
  • Покроковий алгоритм ліквідації юридичної особи Поглянемо на процес ліквідації юрособи комплексно. Поговоримо про етапи та деякі труднощі, які можуть виникнути на цьому шляху у період воєнного стану. Коротко їх опишемо. А от детально деякі етапи ми розглянемо вже у інших матеріалах. На них будуть посилання по ходу цієї статті.
  • Розрахунки з дебіторами та кредиторами: як це відбувається під час ліквідації юрособи? У цій статті розберемося з юридичною стороною процедури розрахунків з дебіторами та кредиторами. З першого погляду тут усе більш-менш зрозуміло: плати та стягуй ☺. Але, насправді, на практиці виникає досить багато запитань у рамках цього процесу і вони достатньо складні. Тож давайте розберемося з ними разом.
  • Розрахунки з дебіторами підприємства, що ліквідується Юрособа, яка перебуває в процесі ліквідації, може мати на балансі непогашені заборгованості. Що треба робити з дебіторською заборгованістю? Як її відображати в податковому та бухгалтерському обліку? Розбираємося.
  • Розрахунки з кредиторами при ліквідації підприємства У підприємства, що ліквідується, може обліковуватися не тільки непогашена дебіторська заборгованість (див. статтю «Розрахунки з дебіторами підприємства, що ліквідується» // «Податки & бухоблік», 2023, № 45), а й кредиторська. Про останню — наша розмова.
  • Розрахунки з робітниками щодо підзвітної кредиторки У підприємства, що ліквідується, може висіти заборгованість за авансовими звітами перед працівниками. Наприклад, працівника могли відправити у відрядження або дали вказівку придбати певний товар, і щоб виконати поставлене завдання, той використав свої кошти. Як бути з такими заборгованостями при ліквідації юрособи, поговоримо далі.
  • Розрахунки із засновниками під час ліквідації юрособи Поговоримо про роль засновників під час ліквідації юрособи. А точніше про те, як з юридичної точки зору відбувається процес розрахунків із засновниками. Поговоримо про найбільш поширені організаційно-правові форми — товариства з обмеженою відповідальністю та приватні підприємства. З’ясуємо, як визначити суму, яку треба виплатити? Коли це потрібно робити? Як вплине на розрахунки ситуація, коли засновник пов’язаний з країною-агресором?
  • Ліквідація юрособи: розраховуємося із засновниками Важливий момент ліквідаційної процедури — проведення розрахунків із засновниками/учасниками підприємства. Зазвичай порядок розподілу майна між засновниками прописують в установчих документах. Саме ним і керуються при ліквідації. Як така процедура позначиться на обліку підприємства, що ліквідується? Які облікові наслідки ситуації, коли майно, внесене засновниками до статутного капіталу, їм не повернуто або його недостатньо? Про це зараз і поговоримо.
  • Інвестприбуток фізособи при ліквідації підприємства Засновник (учасник, акціонер) у разі ліквідації юрособи має право на одержання частини майна підприємства (або його вартості), що залишилося після розрахунків із кредиторами. Як оподатковується такий дохід, якщо засновником є фізична особа — резидент? Давайте про це поговоримо.
  • Зняття з податкового обліку підприємства, що ліквідується Підприємство, що ліквідується, повинне знятися з обліку в контролюючих органах. Для цього доведеться пройти ліквідаційні перевірки, анулювати реєстрацію платника ПДВ, зняти з обліку РРО, подати останню податкову звітність, погасити всю заборгованість / повернути переплати. Як бачите, операцій багато. Тому далі поговоримо про те, як правильно знятися з обліку при ліквідації.
  • Звільняємо працівників у зв’язку з ліквідацією юрособи Якщо суб’єкт господарювання ліквідується, природно, що у майбутньому йому не знадобляться наймані працівники. А отже, потрібно їх звільнити. Як правильно «попрощатися» зі співробітниками підприємства та провести з ними остаточний розрахунок, ви дізнаєтеся з цієї статті.
  • Анулювання реєстрації платником ПДВ при ліквідації Якщо суб’єкт, який ліквідується, був платником ПДВ, то крім усіх перелічених у попередніх статтях питань треба розібратися ще з одним — анулюванням реєстрації платником ПДВ. Проблем тут явно не менше.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі