Бонуси — оподатковують ПДВ. Позиція фіскалів уже доволі довго залишається незмінною. Податківці традиційно, не вникаючи в суть договорів (за що відбуваються виплати — реальне надання послуг або ж як премія (винагорода) за досягнення певних показників : виконання обсягу закупівель, їх систематичність, повноту та своєчасність розрахунків тощо), вважають, що будь-які бонуси (премії, винагороди та інші заохочення, що виплачуються) спрямовані на стимулювання збуту продукції і тому є оплатою маркетингових послуг (п.п. 14.1.108 НКУ). Тому, на думку фіскалів:
— одержувач бонусів з такої винагороди за надані маркетингові послуги повинен нарахувати ПДВ (БЗ 101.04; листи ДПСУ від 27.01.2023 № 192/ІПК/99-00-21-03-02-06, від 23.10.2021 № 4042/ІПК/99-00-21-03-02-06, від 11.02.2020 № 525/6/99-00-07-03-02-06/ІПК, від 21.10.2019 № 909/ІПК/99-00-07-03-02-15/ІПК; листи ДФСУ від 28.09.2018 № 4235/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, від 10.08.2017 № 1564/6/99-99-15-03-02-15/ІПК). При цьому в податковій накладній (ПН), що складається на бонуси, в послужній гр. 3.3 треба зазначити код маркетингових послуг (лист ГУ ДФС у Дніпропетровській обл. від 03.08.2017 № 1465/ІПК/04-36-12-01-16). Це може бути, наприклад, код 73.20 «Послуги щодо досліджування ринку та визначання громадської думки». А
— платник бонусів (продавець, що виступає одночасно одержувачем-замовником маркетингових послуг) на основі ПН, зареєстрованої покупцем, може відобразити податковий кредит (листи ДПСУ від 27.01.2023 № 192/ІПК/99-00-21-03-02-06, від 27.10.2021 № 4111/ІПК/99-00-21-03-02-06; листи ДФСУ від 13.10.2017 № 2231/6/99-99-15-02-02-15/ІПК, від 25.02.2016 № 4164/6/99-99-19-03-02-15).