Теми статей
Обрати теми

Як фіскали незаконно зменшують регліміт

Павленко Олексій, податковий експерт
Податки & бухоблік Травень, 2023/№ 35
Друк
У цьому матеріалі ми наведемо і проаналізуємо приклади, у яких фіскали навмисно викривляють ПКУ та нормативи, щоб у платників ПДВ не вистачало регліміту. А коли його не вистачає, то платникам доводиться чекати вхідних ПН. Або — кидати гроші на СЕА-рахунок, щоб підтягнути свій регліміт (через показник ΣПопРах). Врешті-решт бюджет отримує незаконні «бариші». Але економіка страждає, бо гроші, замість того щоб працювати/обертатись, якийсь час «провисають» на СЕА-рахунках платників ПДВ… Тож про такі сумні речі і поговоримо.

Турпродукт

Статтею 207 («Порядок оподаткування туроператорської та турагентської діяльності») ПКУ для туристичних послуг установлені особливі правила ПДВ-обліку і, зокрема, формування ПК.

Згідно з цими правилами платники, що здійснюють турдіяльність, мають право включати до ПК тільки вхідний ПДВ за товарами/послугами, що не входять у турпродукт. А ось вхідний ПДВ за придбаними товарами/послугами, що входять у вартість турпродукту (турпослуг), згідно з п. 207.6 ПКУ до ПК не включається!

Проте податківці не дозволяють виконувати ці норми. Вони наполягають на тому, що туроператори (турагенти) повинні всі суми вхідного ПДВ відносити в ПК (посилаючись на загальні норми із ст. 198 ПКУ). Але при цьому

суму «зайвого» ПК (за турпродуктом/турпослугами) фіскали вимагають прибирати шляхом нарахування компенсуючих ПЗ згідно з п. 198.5 ПКУ

Передплатіть, щоб відкрити доступ до матеріалів Я вже
logo PRO PRO-доступ Необмежений доступ до всіх закритих матеріалів сайту без реклами
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі