Теми статей
Обрати теми

Чек РРО/ПРРО при торгівлі через інтернет-еквайринг

Децюра Сергій, податковий експерт
За матеріалами категорії 109.10 Бази знань

zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42765

ВИСНОВОК ДОКУМЕНТА

Торговці не зобов’язані друкувати у чеках РРО/ПРРО ряд. 12 — 17, навіть якщо програмне забезпечення РРО/ПРРО дає змогу зазначати такі реквізити методом введення вручну

Постановка питання. Усі реквізити чека РРО/ПРРО можна розбити на два види:

1) звичайні реквізити, які містяться при продажу будь-якого товару;

2) карткові реквізити, які мають бути присутні у фіскальному чеку в разі розрахунків електронними платіжними засобами (ЕПЗ), зокрема платіжними картками.

Перелік реквізитів, які входять у кожну вищезгадану групу, шукайте у статті «Нові обов’язкові реквізити чека РРО / ПРРО» // «Податки & бухоблік», 2025, № 14.

Враховуючи необхідність вказувати у чеку РРО/ПРРО карткові реквізити, торговці цікавляться:

чи слід їх вказувати у випадку, коли покупець розраховується із продавцем в інтернеті за допомогою інтернет-еквайрингу?

Запитання цілком закономірне. Адже в цьому випадку такі розрахунки слід провести через РРО/ПРРО, і до того ж для їх здійснення покупець використовує ЕПЗ, а саме реквізити своєї платіжної картки.

Наша позиція. Відразу варто зауважити, що коли мова йде про розрахунок платіжною карткою в інтернеті через інтернет-еквайринг, вказувати у чекові РРО/ПРРО карткові реквізити не слід.

Пояснюється це тим, що відповідно до п. 4 розд. ІІ Положення № 13* карткові реквізити (ряд. 12 — 17 ) відображаються у фіскальному чеку РРО/ПРРО не кожного разу, коли відбуваються розрахунки за допомогою ЕПЗ, а тільки в одному випадку, а саме коли такі розрахунки відбуваються через платіжних термінал (POS-термінал), який поєднаний / з’єднаний із РРО/ПРРО.

* Положення про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затверджене наказом Мінфіну від 21.01.2016 № 13.

Детально про це читайте у «РРО/ПРРО з платіжним терміналом: особливості роботи» // «Податки & бухоблік», 2025, № 14.

Коли розрахунки здійснюються в інтернеті через інтернет-екваринг, то POS-термінал не використовується. А якщо немає POS-термінала, то немає і необхідності піднімати питання із відображенням у чеку РРО/ПРРО карткових реквізитів.

Що думають фіскали. З цим погоджуються і податківці у роз’ясненні, що коментується. Вони, як і раніше (що вказує на послідовність і незмінність їх підходу), прямо заявляють, що

у разі проведення розрахунків за допомогою сервісу еквайрингу без використання платіжного термінала відсутні обставини, що супроводжують обов’язок друкувати ряд. 12 — 17 фіскального чека (тобто карткові реквізити)

Отже, у цій частині змін не відбулося навіть після оновлення форми чека РРО/ПРРО.

Радує також те, що, на думку податківців, навіть коли програмне забезпечення вашого РРО/ПРРО передбачає можливість зазначати карткові реквізити методом введення вручну, то це також не призводить до виникнення обов’язку друкувати рядки 12 — 17 фіскального чека. Адже тут немає фактичного поєднання / з’єднання POS-термінала із РРО/ПРРО.

Ложка дьогтю. Але без дещо дивного моменту податківці не обійшлися. Адже, як свідчить роз’яснення із БЗ 109.20, вони так і не змогли себе перебороти і заявити, що коли РРО/ПРРО не пов’язаний (поєднаний / з’єднаний) із платіжним терміналом, то вручну вводити такі реквізити взагалі ніколи не потрібно.

А отже, вони й досі не позбулися думки, що карткові реквізити можна ввести вручну. Водночас такий висновок вони роблять не щодо всіх касових апаратів, а тільки щодо ПРРО від самих податківців. Причому контролери вважають, що вводити такі дані слід саме «за потребою». Водночас, на жаль, що це за потреба, вони не пояснюють. Деталі шукайте у «Карткові реквізити в чеку РРО: коли обов’язкові, а коли ні?» // «Податки & бухоблік», 2023, № 102 (ср. ).

Хоча по суті це не так. Адже суть цих реквізитів чека РРО/ПРРО в тому, що їх має автоматично вказувати платіжний термінал у чеку РРО/ПРРО, якщо він інтегрований в одне ціле із РРО/ПРРО (поєднаний / з’єднаний). Про ручне введення таких даних немає ніде й слова.

До відома! У випадку коли торговець приймає оплати через інтернет-еквайринг, навіть якщо він використовує ПРРО від ДПС, то карткові реквізити вручну вводити точно не треба, адже тут немає розрахунків через POS-термінал.

Що має бути обов’язково в чеку РРО/ПРРО. Після останнього оновлення реквізитів чека РРО/ПРРО у торговця також болить голова щодо ідентифікації форми та способу здійсненої оплати у ряд. 18 та 19 чека РРО/ПРРО, як при інтернет-оплаті, так і в разі прийняття оплати через платіжні термінали.

По цій ситуації податківці стверджують (БЗ 109.10), що дані про форму і спосіб оплати торговці відтепер мають вказувати так:

1) у ряд. 18 в обох цих випадках (як при здійсненні розрахунків через інтернет-еквайринг, так і через POS-термінал) треба ідентифікувати форму оплати, як «БЕЗГОТІВКОВА»;

2) у ряд. 19 доведеться вибрати відповідний засіб здійсненої оплати. Так, наприклад, якщо оплата за реалізовані товари (роботи, послуги) проводиться:

— за допомогою платіжного термінала (POS-термінала), причому не має значення, поєднаний / об’єднаний він із РРО/ПРРО чи ні, то слід вказати на вибір: ЕПЗ, картка, торговий еквайринг;

— через інтернет-сайт за посиланням (наприклад, кнопкою «Оплатити»), то варто зазначити за вибором: інтернет-еквайринг, оплата карткою в інтернеті;

— через інтернет-еквайринг та платіжний QR-код (Іnterkassa, Portmone, LiqРay, Mono, NovaPay, EasyPay тощо), то варто вказати за вибором: Іnterkassa, Portmone, LiqРay, Mono, NovaPay, EasyPay тощо.

Детально про це читайте у «Нові обов’язкові реквізити чека РРО / ПРРО» // «Податки & бухоблік», 2025, № 14.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі