Теми статей
Обрати теми

Щодо впливу надбавки за особливий характер роботи працівників структурних підрозділів соцзахисту населення на індексацію їх зарплати

Міністерство соціальної політики України
Лист від 22.10.2015 р. № 16009/0/14-15/13

Міністерство соціальної політики у зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 732 «Деякі питання оплати праці працівників структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних у містах рад» (далі — постанова Кабінету Міністрів України № 732) повідомляє наступне.

У зв’язку із збільшенням обсягу робіт по призначенню субсидій та наданню інших видів допомог постановою Кабінету Міністрів України № 732 встановлено, що працівникам структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних у містах рад, які виконують функції з надання різних видів соціальної допомоги, установлюється щомісячна надбавка за особливий характер роботи в розмірі 50 відсотків посадового окладу (далі — надбавка).

На виплату зазначеної надбавки Урядом виділено з Державного бюджету України на 2015 рік 56 млн грн.

Право на надбавку мають працівники структурних підрозділів з питань соціального захисту населення (департаментів, управлінь, відділів, секторів), які безпосередньо виконують функції з надання різних видів соціальної допомоги: призначення субсидій, пільг, прийом звітів про фактичні витрати на виплату середнього заробітку мобілізованим працівникам, реєстрація внутрішньо переміщених осіб, а також інших видів соціальної допомоги.

Перелік працівників, яким установлюється надбавка, визначається керівником структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.

Пунктом 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078 (із змінами), визначено, що місяць, в якому відбувається підвищення грошових доходів у зв’язку із розширенням зони обслуговування, збільшенням обсягу робіт, суміщенням професій (посад), виконанням обов’язків тимчасово відсутнього працівника, оплатою за роботу за сумісництвом на одному підприємстві, а також за рахунок збільшення розміру премії, не вважається базовим під час обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації.

Враховуючи вищевикладене, при встановленні зазначеної надбавки сума індексації не зменшується у базовому місяці при обчисленні індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації заробітної плати.

Звертаю увагу на безумовне виконання постанови Кабінету Міністрів України № 732 та персональну відповідальність голів обласних та районних державних адміністрацій.

Міністр П. Розенко

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

«Особлива» надбавка працівникам органів соцзахисту: Мінсоцполітики вигадало «виключні» правила для індексації

Отримане послання від головного «трудового» міністра — пана Розенка стало фідбеком на масові дзвінки та звернення з регіонів ужити заходів щодо реального підвищення зарплати працівникам органів соцзахисту у зв’язку зі збільшенням їх робочого навантаження. Працівники відмовлялися від установлення надбавки, що уріже суму індексації.

Зворотний зв’язок, як бачимо, втілився не шляхом видання нормативного акта, а у вигляді роз’яснення. Направили його на адресу голів обласних та Київської міської держадміністрацій. Цього разу тлумачення норм механізму індексації виявилося на користь працівників. Пояснимо детальніше.

Вересневе підвищення зарплати повинні були відчути і працівники структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих держадміністрацій і виконавчих органів міських та районних у містах рад. А саме: ті, хто безпосередньо виконує функції з надання різних видів соціальної допомоги. Їм обіцяли компенсувати збільшений обсяг робіт, пов’язаний з оформленням субсидій, пільг, прийняттям звітів про суми компенсації роботодавцям середнього заробітку мобілізованих, обліком внутрішніх переселенців тощо. Так принаймні звучали анонсовані заяви Уряду. Чи сталося це фактично?

Тут зазначимо таке. За більшістю посад вищезазначених структурних підрозділів соцзахисту населення посадові оклади працівників установлено на рівні мінзарплати. У вересні 2015 року такі оклади «підтягнули» до нового законодавчого рівня «мінімалки» згідно із Законом України від 17.09.2015 р. № 704-VIII (з 01.09.2015 р. — 1378 грн.). Звичайно ж, підвищення за рахунок окладів мізерне — усього 160 грн.

Крім цього, згідно з постановою КМУ від 16.09.2015 р. № 732 (див. «ОП», 2015, № 19, с. 6) працівникам таких підрозділів установлено щомісячну надбавку за особливий характер роботи в розмірі 50 % посадового окладу. Керівник відповідного структурного підрозділу повинен визначити перелік працівників, яким вона встановлюється.

За роз’ясненнями фахівців Мінсоцполітики (див. «ОП», 2015, № 19, с. 7), нова надбавка в розмірі 50 % окладу може бути встановлена з 20.09.2015 р. Адже п. 3 постанови № 732 свідчить, що вона набуває чинності одночасно із Законом № 704 (дата набуття ним чинності — на наступній день після офіційного опублікування 19.09.2015 р.).

Так, надбавку повинні були встановити, але власне в чому вся сіль? А річ у тім, що реальна надбавка в загальному зарплатному доході працівникам не світила. Адже такий дохід складається ще із суми індексації зарплати. А згідно з чинними правилами (абз. 3 п. 5 Порядку № 1078) будь-яке підвищення доходу на постійній основі зменшує належну суму індексації в базовому місяці (якщо сума підвищення менше суми індексації). Тобто, якщо працівник мав право на поточну (або ж на поточну + фіксовану) індексацію, а сума зарплатного підвищення не перекриває її, то в базовому місяці йому розраховують фіксовану індексацію (див. таблицю «Підвищується зарплата: як нарахувати індексацію в базовому місяці» // «ОП», 2015, № 18, с. 13).

Якщо посадовий оклад працівника підвищився у вересні 2015 року, то цей місяць апріорі стає базовим. Як роз’яснило Мінсоцполітики в резонансному та сенсаційному листі від 07.10.2015 р. № 263/10/136-15, у місяці підвищення окладу слід урахувати всі постійні складові заробітної плати, у тому числі перелічені в абз. 8 п. 5 Порядку № 1078.

Передбачена законодавством надбавка за особливий характер роботи працівникам органів соцзахисту, що не має разового характеру, є об’єктом індексації згідно з п. 2 Порядку № 1078, а отже, також повинна брати участь у порівняльних розрахунках. Місяць її встановлення буде базовим для працівника.

Проте Мінсоцполітики в листі, що коментується, у цілях індексації пропонує забути для цієї ситуації слово «надбавка» і поглянути на таку виплату виключно як на збільшення обсягу робіт. І більше того, при визначенні фіксованої суми індексації в базовому місяці не зменшувати суму індексації на суму такої надбавки. Ось таку індульгенцію щодо індексації вигадали для 50 %-ї надбавки працівникам органів соцзахисту. Причому зауважте: оперуючи одними й тими самими аргументами — нормою абз. 8 п. 5 Порядку № 1078!

Що ми можемо сказати з цього приводу? Тільки підсумувати: механізм проведення індексації продовжує залишатися тим «дишлом», яке в певних ситуаціях чиновники повертають у «потрібне» русло. Цього разу, щоб заспокоїти обурених працівників органів соцзахисту.

Людмила ТРОХИМЕНКО, заступник головного редактора (e-mail: l.trokhimenko@id.factor.ua)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі