Так, зміни передбачають, що діти з числа внутрішньо переміщених осіб чи діти, що мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, які навчаються у дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних закладах освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності, забезпечуються безкоштовним харчуванням у порядку, встановленому Кабміном.
Відповідні корективи внесені до таких законів:
• ст. 21 Закону України «Про загальну середню освіту» від 13.05.99 р. № 651-XIV;
• ч. 3 ст. 33 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 р. № 2628-III;
Закон набирає чинності 20.05.2020 р.
У Кабміну є менше 3 місяців для того, щоб актуалізувати нормативно-правові акти та ввести їх в дію одночасно із Законом.
Інклюзивна доплата: роз’яснення від МОН
Фахівці МОН у своїх листах від 14.03.2019 р. № 1/11-2635 та від 20.12.2019 р. № 1/11-11223 надали відповіді на запитання щодо нарахування доплати за роботу в інклюзивному класі вчителю та асистенту вчителя.
1. Доплата за роботу в інклюзивному класі встановлюється педагогічним працівникам, які працюють в інклюзивному класі, як і інші доплати, — при тарифікації. При цьому тарифікаційні списки повинні містити інформацію про кількість інклюзивних класів у закладі, кількість годин навантаження кожного працівника в такому класі і розмір встановленої доплати за роботу в інклюзивному класі.
2. Якщо вчитель інклюзивного класу відсутній через хворобу, то керівники закладів освіти, як правило, повинні організувати заміщення тимчасово відсутніх учителів учителями тієї ж спеціальності, забезпечивши оплату праці погодинно чи за тарифікацією залежно від термінів заміни. Про це також йшлося у спільному листі МОН від 28.11.2008 р. № 1/9-770 та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 27.11.2008 р. № 02-5/465. Отже, заміняти вчителя його асистентом не зовсім вірно.
3. Якщо через хворобу чи з інших причин в деякі дні у класі відсутні усі учні з особливими освітніми потребами, зазначене не впливає на розмір виплати доплати вчителю за роботу в інклюзивному класі. Також відсутність в окремі дні (місяці) на заняттях осіб з особливими освітніми потребами не впливає на оплату праці асистента вчителя, а також на розмір виплати доплати за роботу в інклюзивному класі. Адже він все одно знаходиться у класі, допомагає вчителю у проведенні заняття, що сприяє якості проведення уроку, або виконує іншу педагогічну роботу, передбачену його посадовими обов’язками.
Також більше про інклюзивну доплату ви можете дізнатись із журналу «Бюджетна бухгалтерія», 2019, № 17-18, с. 4, № 26, с. 26, № 39, с. 29.