Теми статей
Обрати теми

Безкоштовне харчування дітям з числа внутрішньо переміщених осіб та постраждалих від війни

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення безкоштовним харчуванням дітей внутрішньо переміщених осіб» від 16.01.2020 р. № 474-IX вносить зміни до декількох законів, які розширили коло отримувачів безкоштовного харчування у закладах освіти.

Так, зміни передбачають, що діти з числа внутрішньо переміщених осіб чи діти, що мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, які навчаються у дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних закладах освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності, забезпечуються безкоштовним харчуванням у порядку, встановленому Кабміном.

Відповідні корективи внесені до таких законів:

абз. 7 ст. 22 Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» від 10 лютого 1998 року № 103/98-ВР;

ст. 21 Закону України «Про загальну середню освіту» від 13.05.99 р. № 651-XIV;

ч. 3 ст. 33 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 р. № 2628-III;

ч. 2, 3, 4, 6 та 7 ст. 4 та абз. 2 і 3 ч. 1 ст. 6 Закону України «Про дитяче харчування» від 14.09.2006 р. № 142-V;

ст. 7 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від 20 жовтня 2014 р. № 1706-VII.

Закон набирає чинності 20.05.2020 р.

У Кабміну є менше 3 місяців для того, щоб актуалізувати нормативно-правові акти та ввести їх в дію одночасно із Законом.

Інклюзивна доплата: роз’яснення від МОН

Фахівці МОН у своїх листах від 14.03.2019 р. № 1/11-2635 та від 20.12.2019 р. № 1/11-11223 надали відповіді на запитання щодо нарахування доплати за роботу в інклюзивному класі вчителю та асистенту вчителя.

1. Доплата за роботу в інклюзивному класі встановлюється педагогічним працівникам, які працюють в інклюзивному класі, як і інші доплати, — при тарифікації. При цьому тарифікаційні списки повинні містити інформацію про кількість інклюзивних класів у закладі, кількість годин навантаження кожного працівника в такому класі і розмір встановленої доплати за роботу в інклюзивному класі.

2. Якщо вчитель інклюзивного класу відсутній через хворобу, то керівники закладів освіти, як правило, повинні організувати заміщення тимчасово відсутніх учителів учителями тієї ж спеціальності, забезпечивши оплату праці погодинно чи за тарифікацією залежно від термінів заміни. Про це також йшлося у спільному листі МОН від 28.11.2008 р. № 1/9-770 та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 27.11.2008 р. № 02-5/465. Отже, заміняти вчителя його асистентом не зовсім вірно.

3. Якщо через хворобу чи з інших причин в деякі дні у класі відсутні усі учні з особливими освітніми потребами, зазначене не впливає на розмір виплати доплати вчителю за роботу в інклюзивному класі. Також відсутність в окремі дні (місяці) на заняттях осіб з особливими освітніми потребами не впливає на оплату праці асистента вчителя, а також на розмір виплати доплати за роботу в інклюзивному класі. Адже він все одно знаходиться у класі, допомагає вчителю у проведенні заняття, що сприяє якості проведення уроку, або виконує іншу педагогічну роботу, передбачену його посадовими обов’язками.

Також більше про інклюзивну доплату ви можете дізнатись із журналу «Бюджетна бухгалтерія», 2019, № 17-18, с. 4, № 26, с. 26, № 39, с. 29.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі