(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 46
  • № 45
  • № 44
  • № 43
  • № 42
  • № 41
  • № 40
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
1/25
Бухгалтерський тиждень
Бухгалтерський тиждень
Листопад , 2014/№ 47

Інвентаризація зразка 2015 року: як це буде

Наказ Мінфіну України від 02.09.14 р. № 879 «Про затвердження Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань»

Обов’язкова інвентаризація 2014 року у розпалі. І раптом з’являється нове Положення про інвентаризацію (далі — Положення). Відповідно кане в Лету звична Інструкція № 69*, а разом з нею і «бюджетна» Інструкція № 90**.

Не переймайтеся! Сьогодні перелаштовуватися на рейки нового Положення не потрібно. Воно діятиме лише з наступного року. А інвентаризаційну кампанію 2014 року спокійно закінчуємо за старими правилами. У цьому вам допоможуть наші матеріали з «БТ», 2014, № 45, с. 40; № 46, с. 43. А після цього вникатимемо в нові правила, які принесло Положення. Підказки ви знайдете в нашому коментарі.

Отже, що нового? Основи залишилися колишніми, хоча в деяких нюансах є поправки:

• проведення інвентаризації забезпечує власник або керівний орган. Керівник підприємства видає наказ про проведення інвентаризації;

• створюється інвентаризаційна комісія (щоправда, не зазначено, що вона є постійно діючою) і додатково до неї можуть створюватися робочі інвентаризаційні комісії. Так от, склад цих комісій зрівняли: представники апарату управління, бухгалтерії та досвідчені працівники, які знають об’єкт інвентаризації, ціни, первинний облік (інженери, технологи, економісти тощо). Відмінність — «головну» інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства (його заступник) або уповноважений керівник структурного підрозділу. Також уточнили, що в разі коли бухоблік веде сам керівник, він самостійно очолює комісію***;

• крім уже відомих підстав проведення інвентаризації, обов’язково її потрібно проводити в разі переходу на складання звітності за МСФЗ. Також цей перелік зробили «відкритим» — дозволили проводити інвентаризацію «в інших випадках, передбачених законодавством».

Увага, нові строки для обов’язкової інвентаризації перед складанням річної фінзвітності! Сьогодні таку інвентаризацію потрібно проводити не раніше 1 жовтня звітного року. А ось Положення приписує провести її до дати балансу в певні періоди:

• для необоротних активів, запасів, поточних біологічних активів, дебіторської та кредиторської заборгованості, витрат і доходів майбутніх періодів, зобов’язань — у період трьох місяців до дати балансу. Інакше кажучи, строк колишній — не раніше 1 жовтня;

• для незавершених капітальних інвестицій, незавершеного виробництва, напівфабрикатів, фінінвестицій, грошових коштів, коштів цільового фінансування, зобов’язань у частині невикористаних забезпечень, розрахунків з бюджетом і за відрахуваннями на соцстрахування — в період двох місяців, тобто не раніше 1 листопада;

• для об’єктів основних засобів, які на дату інвентаризації знаходитимуться поза підприємством, зокрема автомобілів, морських і річкових суден, які відбудуть у тривалі рейси, — до їх тимчасового вибуття.

Також Положення містить особливості інвентаризації окремих об’єктів (основних засобів, нематеріальних активів, запасів, готівки, заборгованості тощо) і правила складання інвентаризаційної документації.

Важливо. Жодних зразків документів в додатках немає. Натомість є фактичний дозвіл на використання власно створених інвентаризаційних документів: вони повинні відповідати вимогам, що висуваються до первинних документів Положенням про документальне забезпечення записів в бухобліку, затвердженим наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88.

Наказ, що коментується, набуває чинності з 01.01.15 р.

 

* Інструкція по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затверджена наказом Мінфіну України від 11.08.94 р. № 69.

** Інструкція з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затверджена наказом Головного управління Держказначейства від 30.10.98 р. № 90.

*** Якщо керівник — єдиний працівник підприємства, то інвентаризаційна комісія може складатися з нього одного (лист Мінфіну від 27.05.14 р. № 31-08410-07-29/12918 // «БТ», 2014, № 43, с. 7).

інвентаризація додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті