«Новий і ще новіше»: дивимося у ПДВ-майбутнє через ПН-2015 Пил ще не осів після «освіження» форми ПН і порядку її заповнення, як Мінфін затвердив нові зміни до Порядку № 957, який навіть не набув чинності. Вони уже «синхронізовані» із системою електронного адміністрування ПДВ, на яку очікуємо, і висвітлюють деякі ПДВ-«таємниці» 2015 року. Тому поспішимо їх проаналізувати. Адже цією темою сьогодні переймається багато хто. При цьому «натяків» на відстрочення цієї новації ще немає.
Електронний ПДВ — 2015: проект змін до Порядку ведення ЄРПН додає ясності Усі знають, що з 01.01.15 р. має запрацювати система електронного адміністрування ПДВ. Суть її полягає в тому, що постачальник не зможе зареєструвати ПН, а покупець – «понижуючий» РК, поки у нього не «зросте» на відповідну величину результат «суперформули». Перше враження про те, як ця система функціонуватиме на практиці, ви могли скласти з наших попередніх публікацій. Сьогодні ж є можливість уточнити деталі — податківці оприлюднили проект змін до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних.
Не хочу, не буду — і не вмовляйте, або Як анулювати ПДВ-реєстрацію, щоб уникнути електронного адміністрування ПДВ З початку наступного року запроваджується електронне адміністрування ПДВ. Точніше — в ПКУ на 01.01.15 р. намічено його старт. Це, як усі ми чудово розуміємо, додає чимало мороки платникам цього податку. По-перше, потрібно буде налагодити обмін електронними податковими накладними з контрагентами. По-друге, всі податкові накладні доведеться реєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних. По-третє, щоб здійснити таку реєстрацію, треба ще мати «позитивне значення за суперформулою», яку будуть у режимі реального часу обраховувати податківці за кожним платником. По-четверте, обігові кошти платників ПДВ частково «змінять прописку» та оселяться на електронних рахунках.
Чи всі готові до цього? Звісно, ні. Та поки що немає ознак того, що законодавці одумаються та бодай відстрочать «електронний кошмар». Тож значна когорта суб’єктів господарювання через ці нововведення планує розпрощатися з лавами платників ПДВ. Хоча б тимчасово. Про те, як це зробити, — чатайте далі.
«Зведений» витратний касовий ордер: як оформити Приводом для написання цієї статті стала така проблемна ситуація читача. Директор за свої гроші придбаває товари для підприємства (канцтовари, госптовари тощо). Кожного разу складається авансовий звіт. Коли накопичується значна сума, підприємство видає йому з каси гроші. Запитання полягають у такому: чи можна одним витратним касовим ордером (ВКО) закрити заборгованість за декількома авансовими звітами (за півроку приблизно 100 авансових), чи на кожний авансовий звіт потрібно виписувати окремий ВКО? Чи потрібно в кожний авансовий звіт, складений і затверджений раніше, вписувати дані ВКО, яким закрито заборгованість? Як правильно оформити зведений ВКО (чи потрібно в ньому зазначати всі авансові звіти: їх номери, дати)? Оскільки такі ситуації зустрічаються на практиці часто, давайте з’ясуємо, як правильно діяти.
Розширюємо бізнес правильно, або Правила реєстрації відокремленого підрозділу Підприємства доволі часто відкривають поза своїм основним місцезнаходженням підрозділи (магазини, офісні та складські приміщення або філії та представництва). Зараз це питання є актуальним, зокрема, через переїзд бізнесу з неспокійних регіонів. Відкриття такого підрозділу відразу породжує низку питань, що стосуються його держреєстрації або правил сплати за нього податків і зборів. Сьогодні розберемося саме з реєстрацією таких утворень.
Загубили листок непрацездатності? Вихід є! У житті не обходиться без втрат… Але втрата листка непрацездатності — не привід для засмучення. Здебільшого це можна виправити. У цій статті ми відповімо на запитання наших читачів, що неодноразово надходили до нашої редакції: як діяти, якщо працівник або роботодавець загубив листок непрацездатності?
Підстави для відмови в оплаті листка непрацездатності Наше підприємство створено нещодавно. Комісія із соціального страхування вже стикнулася з необхідністю призначати допомогу по тимчасовій непрацездатності. Зазначте, будь ласка, випадки, коли комісія має відмовляти в призначенні допомоги?
Ліквідація підприємства: готівкові розрахунки та РРО Підприємство перебуває у процесі ліквідації. Чи може воно отримати готівкові кошти від фізособи (заборгованість) у сумі 200 тис. грн. Чи можна ці гроші сплатити за електроенергію (також готівкою)?