Виправляємо помилки та округлюємо дані у податковій накладній

Жиленко Катерина, Кравченко Дар’я, Децюра Сергій

У листі, що коментується, податківці дали відповідь на низку запитань, які стосуються нарахування ПДВ та податку на прибуток.

1. Виправлення помилки в податковій накладній (ПН). Контролери наголошують, що коли ви помилилися у ПН, яка складена на суму перевищення ціни придбання товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання (наприклад, замість свого індивідуального податкового номер (ІПН) вказали ІПН отримувача (покупця)), то ви можете виправити таку помилку. Для цього вам потрібно:

• по-перше, за допомогою розрахунку коригування (РК) анулювати дані помилкової ПН;

• по-друге, скласти і зареєструвати в ЄРПН другу ПН з вірними даними. У ній ставите таку ж дату складання, як і в неправильній ПН, але інший номер.

При цьому контролери наголошують, що скористатися таким алгоритмом можна тільки протягом 180 днів. Отже, на їх погляд, якщо ви, наприклад, допустили помилку у ПН, складеній на суму перевищення ціни постачання над фактичною ціною придбання товарів, яка датована січнем 2015 року, то виправити таку помилку ви вже не зможете (минуло 180 днів).

Ми не згодні з цим твердженням. Річ у тім, що ПКУ не обмежує строк реєстрації ПН саме 180 днями. Він містить тільки згадку про те, що за нереєстрацію ПН протягом такого часу застосовується максимальний розмір штрафу ( ст. 1201 ПКУ).

Крім того, в нашому випадку мова йде про ПН, яка не видається покупцеві (ви її виписуєте самі на себе). Штраф, прописаний ст. 1201 ПКУ, застосовується лише до ПН, що видаються покупцю. Тому навіть нереєстрація такої ПН не дає права податківцям нараховувати штраф за несвоєчасну її реєстрацію або ж за нереєстрацію її у ЄРПН.

Тому вважаємо, що перепон для складання такої запізнілої ПН немає. А отже, ви можете виправити допущені погрішності у старій ПН. Та, напевно, податківці будуть проти такого підходу. Тому готуйтеся відстоювати свою думку у суді.

2. Округлення у ПН. Контролери в черговий раз (див. «БТ», 2016, № 20, с. 41 та № 5, с. 4) зауважили, що необхідною кількістю знаків після коми у кількісному показнику (гр. 6) вважається така кількість, якої достатньо для правильного розрахунку вартісного показника у рядках V — ІX ПН. При цьому показник ціни (гр. 7) заповнюється з двома знаками після коми (лише для регульованих цін таких знаків може бути більше). Тому щоб правильно розрахувати податок, вам слід у гр. 6 проставити (методом підстановки) стільки знаків після коми, щоб при перемноженні цієї величини на ціну (гр. 7) виявилася правильна сума податку.

Водночас навіть використання більше двох знаків після коми для заповнення кількісного показника у ПН не завжди дає змогу правильно розрахувати розмір податку. Тому щоб не мучитися із заповненням цих граф, радимо встановлювати у договорі ціну без урахування ПДВ.

3. База обкладення ПДВ. Контролери ще раз підтвердили свою позицію, що при постачанні на митній території України товарів, раніше ввезених платником ПДВ на митну територію України, база оподаткування визначається за загальним правилом — виходячи з їх договірної вартості, але не нижче ціни придбання у постачальника. Тобто митну вартість, яку встановлять на митниці, до уваги брати не потрібно.

4. Списання безнадійної заборгованості за рахунок резерву. Податківці підтвердили, що на сьогодні платники податку на прибуток, які застосовують податкові різниці, списану безнадійну дебіторську заборгованість за рахунок резерву сумнівних боргів не можуть прямо включити до витрат. Саме такий алгоритм відображення цих витрат прописано у  ст. 139 ПКУ.

Про цю проблему та можливі варіанти її вирішення читайте у «БН», 2015, № 14, с. 11; 2016, № 8, с. 15; № 9, с. 41.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі