(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 37
  • № 36
  • № 34-35
  • № 33
  • № 32
  • № 31
  • № 30
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
20/30
Бухгалтерський тиждень
Бухгалтерський тиждень
Вересень , 2017/№ 38

Розрахунок коригування до податкової накладної: правила заповнення

Про розрахунки коригуваннях до податкових накладних можна говорити нескінченно. Адже причин для їх складання неймовірно багато, як багато і варіантів виправлення даних, що потрапили в податкові накладні. У сьогоднішній Шпаргалці бухгалтера ми розглянемо лише один аспект цього документа — секрети його заповнення. А в одному з наступних номерів розглянемо конкретні приклади складання РК.

Шапка РК

Поле/графа РК

Порядок заповнення

1

2

«Підлягає реєстрації у ЄРПН постачальником (продавцем)»

Ставимо позначку «Х», якщо РК, який ви складаєте (п. 192.1 ПКУ, п. 22 Порядку № 1307):

• «нульовий» (тобто у результаті коригування підсумкові показники ПН не зміняться);

«збільшуючий» (передбачається збільшення суми компенсації вартості товарів/послуг);

• виписаний на неплатника ПДВ;

• складений до «старої» ПН, датованої до 01.02.15 р. (окрім «зменшуючих» РК);

• оформлений до ПН на послуги, отримані від нерезидента

«Підлягає реєстрації у ЄРПН отримувачем (покупцем)»

Ставте позначку «Х», якщо ви складаєте «зменшуючий» РК (передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг — п. 192.1 ПКУ)

«До зведеної податкової накладної»

Ставимо позначку «Х», якщо РК складаємо до зведеної ПН («ритмічної» або «компенсуючої»)

«До податкової накладної, складеної на операції, звільнені від оподаткування»

Вносимо позначку «Х», якщо РК складаємо до «пільгової» ПН.

У верхній лівій табличці такої ПН у полі «Складена на операції, звільнені від оподаткування» написано «Без ПДВ»

Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини (зазначається відповідний тип причини)

Робимо позначку «Х» і переносимо в РК тип причини з ПН (від «01» до «15»), яка складена:

«01» — на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг розреєстрованому покупцю;

«02» — на постачання неплатнику податку;

«03» — на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізособам, що перебувають у трудових відносинах з платником ПДВ;

«04» — на постачання в межах балансу для невиробничого використання;

«05» — у зв’язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податків;

«06» — на переведення виробничих основних засобів до складу невиробничих;

«07» — на експортні постачання;

«08» — на необ’єктні операції;

«09» — на пільгові операції;

«10» — у зв’язку з визначенням при анулюванні ПДВ-реєстрації ПЗ за товарами/послугами, необоротними активами, суми ПДВ за якими були включені до складу ПК, але не були використані в оподатковуваних операціях у межах госпдіяльності;

«11» — за щоденними підсумками операцій;

«12» — на постачання товарів/послуг для власних потреб дипмісій в Україні, у межах міжнародної техдопомоги тощо;

«13» — у зв’язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в госпдіяльності;

«14» — покупцем (одержувачем) послуг від нерезидента;

«15» — на суму перевищення бази оподаткування над фактичною ціною постачання.

Увага! Якщо в ПН допущена помилка в типі причини, то в РК вноситься правильний код.

В інших випадках у верхній лівій частині РК тип причини не вказуємо; нулі, прочерки й інші знаки або символи — не проставляємо

«РОЗРАХУНОК коригування кількісних і вартісних показників»

«Дата складання»

Загальні правила. Дату складання РК пишемо у форматі ДДММРРРР. Першим указуємо день місяця (дві цифри), далі — місяць (дві цифри) і рік (чотири цифри).

Наприклад, це поле в РК від 7 вересня 2017 року виглядатиме так: «07092017».

Важливо! Крапки, коми й інші розділові знаки не ставимо (п. 5 Порядку № 1307).

Увага! Згідно з п. 6 Порядку № 1246 РК до ПН, які були виписані до 01.02.15 р. і на той момент не підлягали реєстрації у ЄРПН, можуть потрапити у ЄРПН тільки в межах 1095 днів з дати складання ПН. Про проблеми, пов’язані з коригуванням ПДВ за «старими» постачаннями, читайте в консультації «Податківці «проти» коригування ПДВ-зобов’язань після 1095 днів» // «БТ», 2017, № 37

«Коригувальні» події. На жаль, «коригувальна» ст. 192 ПКУ не містить прямої відповіді на запитання: «Коли ж потрібно точно виписувати РК?». Вона тільки говорить про те, що продавець складає РК у періоді проведення перерахунку ПЗ. Тобто в період, коли сталася одна з подій, а саме:

• повернення товарів/послуг;

• повернення передоплати;

• зміна суми компенсації за товари/послуги (складання відповідного документа).

Але ось коли конкретно продавець повинен виписати РК — чи то на дату підписання додаткової угоди до договору, чи то безпосередньо в момент зміни ПЗ — не зрозуміло.

Вирішити це питання нам допоможе п. 21 Порядку № 1307. Згідно з цим пунктом порядок складання РК аналогічний порядку складання ПН. А це означає, що визначальним для нас при оформленні РК буде правило першої події.

Тобто:

• дата повернення грошових коштів або повернення товарів — залежно від того, яка із цих подій виявилася першою (категорія 101.15 ЗІР ДФСУ).

Нюанс. Якщо повернення товару/авансу здійснюється частинами, РК виписуємо на кожну дату повернення;

• дата постачання товарів/послуг або доплати, якщо після отримання передоплати відбувається зміна ціни/номенклатури товарів/послуг у межах отриманої суми (лист ДФСУ від 24.11.15 р. № 24988/6/99-99-19-03-02-15; категорія 101.15 ЗІР ДФСУ);

• дата підписання додугоди, якою погоджена нова ціна або уточнена кількість уже відвантаженого товару. Оскільки саме цей момент і буде першою подією. Детальніше — у статті «Іду за тобою, як по мінному полю…»: додугода і розрахунок коригування» // «БТ», 2016, № 49

РК на виправлення помилки в ПН. РК виписуємо:

• на дату виявлення помилки в ПН (лист МГУ ДФС — ЦО з ОВП від 10.05.16 р. № 10549/10/28-10-01-03-11; категорія 101.15 ЗІР ДФСУ);

• на дату митного оформлення імпорту товарів, якщо після митного оформлення товарів змінився код УКТ ЗЕД, указаний у ПН, складеній на аванс (категорія 101.15 ЗІР ДФСУ)

«Порядковий номер»

Перша частина (до дробу). Номер для РК присвоюємо згідно з такими правилами (п. 6 Порядку № 1307):

1. Порядковий номер має бути послідовним протягом певного періоду. Чи буде це один день, місяць, квартал чи рік — не має значення.

Головне, щоб на одну дату не було двох ПН/РК з однаковим порядковим номером.

2. Він повинен містити в собі тільки цифри (букви або інші символи недопустимі).

3. Не повинен починатися на «0».

І ще. У незаповнених клітинках прочерки або інші знаки не ставимо. Їх залишаємо порожніми

Друга частина (після дробу). Її заповнюють тільки в тих РК, які виписані до ПН, складених:

• аграріями — при постачаннях продукції, на яку вони отримують сільгоспдотацію (ставимо код «2»).

При цьому в самій ПН може і не бути вказаний код «2» (детальніше — у консультації «РК до спецрежимних і дотаційних ПН: рекомендації щодо заповнення від контролерів» // «БТ», 2017, № 33).

Увага! На думку податківців, РК до «старих» спецрежимних ПН узагалі складати не можна (детальніше — у консультації «Розрахунки коригування до спецрежимних накладних складати не можна» // «БТ», 2017, № 27-28);

• операторами за договором про розподіл продукції при постачаннях інвесторові (код «5»)

«…до податкової накладної»

«Дата складання»

Переносимо дату складання ПН, до якої оформляємо РК.

Дату пишемо в такому ж форматі, як і дату РК

«Порядковий номер»

Перша частина (до дробу). Переносимо порядковий номер ПН, яку необхідно відкоригувати за допомогою РК.

При цьому дотримуємо загальних правил заповнення (див. вище)

Друга частина (після дробу). Її заповнюємо, тільки якщо ПН виписана:

• аграрієм — при постачаннях продукції, на яку отримують сільгоспдотацію (ставлять «2»);

• оператори за договором про розподіл продукції при постачаннях інвестору (ставлять код «5»)

Третя частина (після дробу). До 01.01.16 р. у третій частині порядкового номера ПН указували номер філії або структурного підрозділу, який мав право виписувати ПН (п. 5 Порядку № 957; втратив чинність).

Складаючи РК до такої ПН сьогодні, слід внести всі частини її порядкового номера

«Постачальник (продавець)»

Загальний випадок. У цьому полі наводимо (п. п. «в» ч. 2 п. 201.1 ПКУ):

1. Повну або скорочену назву, вказану в статутних документах юридичної особи, яка виписує РК.

2. П. І. Б. фізособи, зареєстрованої як платник ПДВ — продавця товарів/послуг.

У цьому випадку не заборонено застосовувати і додаткові скорочення, такі як «ФОП» («ВПСУ», 2006, № 41, с. 27-32; лист ГУ ДФС у м. Києві від 24.02.16 р. № 1486/Д/26-15-12-02-14).

Увага! Найменування постачальника пишемо державною мовою (п. 4 Порядку № 1307). Тобто українською (лист ДПСУ від 05.03.13 р. № 1284/К/15-3114)

РК виписує філія/структурний підрозділ, якому делеговане право виписки ПН. Філія, що має право виписувати ПН, вносить назву головного підприємства, зареєстрованого як платник ПДВ, і поруч указує своє найменування (п. 1 Порядку № 1307)

РК до ПН на послуги від нерезидента. Указуємо найменування (П. І. Б.) нерезидента і через кому — країну, у якій зареєстрований продавець (нерезидент) (п. 12 Порядку № 1307)

«Отримувач (покупець)»

Загальний випадок. Наводимо повну або скорочену назву покупця товарів/послуг, зареєстрованого як платник ПДВ (назва юрособи, вказана в статутних документах, або П. І. Б. фізособи). Див. заповнення реквізиту «Постачальник (продавець)»

РК до ПН, виписаної неплатнику ПДВ. Пишемо «Неплатник» (п. 12 Порядку № 1307)

Випадки, не пов’язані з постачаннями контрагентам (ПН з типом причини). У цій графі вказуємо свої реквізити

РК до експортної ПН. Указуємо найменування (П. І. Б.) нерезидента і через кому — країну, у якій зареєстрований покупець (нерезидент) (п. 12 Порядку № 1307)

Покупець — філія/структурний підрозділ, якому делеговано право виписки ПН. Окрім назви головного підприємства, вставляємо і найменування філії/структурного підрозділу. Якщо останньому не делеговано право виписувати ПН — вписуємо тільки головне підприємство (п. 1 Порядку № 1307)

«індивідуальний податковий номер постачальника (продавця)»

Загальний випадок. Вноситься ІПН продавця. У незаповнені клітинки (якщо ІПН менше 12 знаків) прочерки або інші знаки не вносимо — вони залишаться порожніми (п. 16 Порядку № 1307)

РК до ПН на послуги від нерезидента. Пишемо умовний ІПН — «500000000000» (п. 12 Порядку № 1307)

«індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)»

Загальний випадок. Пишемо ІПН покупця.

Випадки, не пов’язані з постачаннями контрагентам (РК до ПН з типом причини). Указуємо умовний ІПН (пп. 10, 11, 12 Порядку № 1307):

«100000000000» — у РК до ПН, оформлених на неплатника ПДВ, або до підсумкових ПН;

• «200000000000» — якщо коригуємо ПН, виписану на постачання товарів/послуг для власних потреб дипмісій в Україні, у межах міжнародної техдопомоги тощо;

• «300000000000» — у РК до експортних ПН;

• «400000000000» — у РК до ПН з типами причин «03» (постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізособам, що перебувають у трудових відносинах з платником ПДВ), «05» (ліквідація ОЗ), «06» (переведення виробничих ОЗ до складу невиробничих);

• «500000000000» — при коригуванні ПН на послуги від нерезидента;

• «600000000000» — при коригуванні «компенсуючих» ПН, складених згідно з вимогами п. 198.5 і п. 199.1 ПКУ.

Якщо умовний код з дати складання ПН змінився, — указуємо умовний ІПН покупця, зазначений у ПН (категорія 101.16 ЗІР ДФСУ)

Покупець — філія/структурний підрозділ. Наводимо ІПН головного підприємства — платника ПДВ (п. 1 Порядку № 1307)

«(номер філії)»

Заповнюємо при коригуванні ПН, виписаних на постачання філією/філії, якій делеговано право складати ПН. Тобто вноситься числовий номер такої філії (структурного підрозділу) (п. 7 Порядку № 1307)

Таблична частина РК

Рядок/графа РК

Порядок заповнення

1

2

Розділ Б РК

Указуємо дані в розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, які хочемо відкоригувати (п. 16 Порядку № 1307)

«№ з/п рядка податкової накладної, що коригується»

(гр. 1)

Загальний випадок. Пишемо номер рядка в ПН (від 1 до 9999), який потрібно підправити (п. п. 1 п. 16 Порядку № 1307).

Увага! Додати номери рядків, яких спочатку не було в ПН, не вийде (так налагоджено програмне забезпечення в податківців). Тому для коригування використовуємо ті номери рядків, які вже є в ПН.

Не буде помилкою, якщо в результаті у вас виявиться декілька рядків з однаковим номером

РК до ПН до 01.01.16 р. У ПН, складених до 01.01.16 р., не було графи, у якій указувався номер рядка. Тому в разі складання РК до такої ПН, гр. 1 розділу Б просто не заповнюємо (категорія 101.15 ЗІР ДФСУ)

«Причина коригування»

(гр. 2)

Загальний випадок. Вносимо причину проведення коригування.

Наприклад, «Повернення товару», «Зміна номенклатури товару», «Повернення попередньої оплати», «Зміна ціни товару», «Виправлення помилки«, «Виправлення помилки в індивідуальному податковому номері покупця» тощо.

РК, виписаний для проведення взаємозаліку. При зарахуванні передоплати, отриманої за одним договором, у погашення заборгованості за поставлені товари за іншим договором указуємо причину «Залік попередньої оплати в рахунок сплати поставлених товарів/послуг за іншим договором № __ від __» (категорія 101.15 ЗІР ДФСУ)

«Номенклатура товарів/послуг продавця»

(гр. 3)

Загальний випадок. Відображаємо номенклатуру товарів/послуг, дані про які ви хочете відкоригувати або додати в ПН (п.п. 1 п. 16 Порядку № 1307).

Увага! Указуємо лише ті позиції, за якими проходить коригування.

При цьому не забуваємо:

1. Найменування товарів/послуг указувати українською мовою (п. 4 Порядку № 1307). Допускається вказувати назву торгової марки, назву товару або їх абревіатуру без перекладу державною мовою у випадках (лист ДФСУ від 16.02.12 р. № 4809/7/15-3417-26; категорія 101.17 ЗІР ДФСУ):

• коли неможливо перекласти з іноземної мови торгову марку або найменування товару державною мовою;

• з метою збереження ідентифікації такого товару.

2. Дані, наведені в цій графі, повинні відповідати формулюванню в первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів, але не повинні містити інших даних (лист ГУ ДФС у Дніпропетровській обл. від 14.06.17 р. № 629/ІПК/04-36-12-01-16; категорія 101.17 ЗІР ДФСУ).

3. При зазначенні номенклатури слід обліковувати назви і класифікацію товарів згідно з УКТ ЗЕД. Наприклад, при постачанні друкарської продукції назвою товару буде «Книжка», «Брошура» або «Журнал», а не назва друкованого твору або ім’я його автора

«Код»

«товару згідно з УКТ ЗЕД»

(гр. 4.1)

Загальний випадок. Навпроти кожної позиції товару, вказаної в гр. 3 РК, ставимо (п.п. 2 п. 16 Порядку № 1307):

а) код такого товару згідно з УКТ ЗЕД. Він має бути (п.п. «і» п. 201.1 ПКУ):

не менше 4 перших цифр — для вітчизняних товарів.

Зверніть увагу: код УКТ ЗЕД потрібно вибирати на рівні позиції (4 перших цифри), субпозиції (6 перших цифр), категорії (8 перших цифр), підкатегорії (10 цифр);

10 цифр — для підакцизних та імпортних товарів;

б) умовний код товару, якщо ви не знайшли такий товар в УКТ ЗЕД.

Увага! Перелік умовних кодів розміщений на сайті ДФСУ (http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/288992.html). Їх ви також можете його знайти в «БТ», 2017, № 12, с. 9.

Важливо! З 01.01.17 р. кодуванню в ПН підлягають усі товари, що постачаються платниками ПДВ. Тобто і товари, і власна продукція, і необоротні активи. Точніше, всі ті активи, які підпадають під визначення «товарів» згідно з п. п. 14.1.244 ПКУ.

А це означає, що навіть якщо в ПН, до якої ви складаєте РК, не було коду товару за УКТ ЗЕД/ послуги з ДКПП — у РК слід указати таку інформацію. Інакше він не пройде перевірку системою на наявність обов’язкових реквізитів.

Код УКТ ЗЕД вноситься в гр. 4.1 РК суцільним порядком без будь-яких розділових знаків (пропусків, крапок тощо)

«ознаки імпортованого товару»

(гр. 4.2)

Ставимо позначку «Х», якщо коригуються дані про імпортний товар (навпроти кожної позиції товару, вказаної в гр. 3 РК). Відповідно, код УКТ ЗЕД у такого товару буде 10-значним

«послуги згідно з ДКПП»

(гр. 3.3)

При коригуванні даних про послугу в гр. 4.3 РК наводимо код такої послуги відповідно до Державного класифікатора продукції і послуг (п. п. 2 п. 16 Порядку № 1307). На сьогодні це «Державний класифікатор продукції та послуг ДК 016:2010» від 01.01.12 р.

Що стосується довжини коду, то п.п. «і» п. 201.1 ПКУ дозволяє вносити код послуги завдовжки не менше 4 перших цифр. І цього буде достатньо, оскільки вимога про зазначення повного коду (10 знаків) стосується лише імпортних і підакцизних товарів. Звичайно, за бажанням ви можете вказати й усі 10 цифр.

Код послуги наводимо в тому вигляді, у якому він «підтягується» з ДК 016:2010. Наприклад: або «62.09», або «62.09.20-00.00» (послуги у сфері інформаційних технологій і стосовно комп’ютерної техніки). Якщо є сумніви в правильності визначення кодів послуг — звертайтеся до Мінекономрозвитку (лист ДФСУ від 16.06.17 р. № 15731/7/99-99-15-03-02-17).

І запам’ятайте! Код послуги з ДКПП необхідно вказувати незалежно від того, внесений відповідний код діяльності у ЄДРПОУ чи ні (лист ДФСУ від 25.05.17 р. № 368/6/99-99-15-03-02-15/ІПК)

«Одиниця виміру товару/послуги»

«умовне позначення (українське)»

(гр. 5)

Загальний випадок. Переносимо в РК з ПН умовне позначення відповідної назви одиниці виміру/обліку — грн., шт., кг, м, см, м куб, см куб, л тощо (п. п. 3 п. 16 Порядку № 1307)

Коригуємо дані про послугу. Податківці дозволяють у гр. 4 ПН указувати «послуга» (лист ДФСУ від 20.03.15 р. № 5834/6/99-99-19-03-02-15). Але можна скористатися і такою одиницею виміру, як «грн.».

При цьому в РК переносимо те умовне позначення, яке вказане в ПН

Для товару/послуги в КСПОВО немає умовного позначення. Переносимо умовне позначення одиниці виміру такої послуги з ПН, яке використовується для її обліку і відображається в первинних документах (п.п. 3 п. 16 Порядку № 1307)

«код»

(гр. 6)

Загальний випадок. Відображаємо код відповідної одиниці виміру/обліку, вказаний КСПОВО (п.п. 3 п. 16 Порядку № 1307)

Коригуємо дані про послугу. Якщо в гр. 5 РК ви вписали слово «послуга», то гр. 6 не заповнюйте (лист ДФСУ від 20.03.15 р. № 5834/6/99-99-19-03-02-15). Якщо «грн» — вноситься код «2454»

Для товару/послуги в КСПОВО немає умовного позначення. Не заповнюємо (п.п. 3 п. 16 Порядку № 1307)

«Коригування кількості»

«зміна кількості, об’єму, обсягу (-) (+)»

(гр. 7)

Повернення товарів покупцем. У поле вносимо ту кількість товарів/послуг, на яку зменшуємо/збільшуємо кількість товарів/послуг, указану в гр. 6 коригованої ПН. Зі знаком «-»— якщо зменшуємо кількість, зі знаком «+» — якщо збільшуємо (категорія 101.15 ЗІР ДФСУ)

Повернення авансу покупцю — платнику ПДВ. У графі пишемо кількість (об’єм) непоставлених товарів/послуг зі знаком «-».

Значення може бути як цілим, так і дробовим (у разі передоплати за неділимий товар). Наприклад, надійшло 25 % оплати — у графі вказуємо «0,25»

Зміна кількості/вартості послуг. Якщо ви складаєте РК на повне повернення послуги або суми авансу в повному обсязі, в гр. 6 РК ставимо «-1».

У разі складання РК при зміні вартості послуги або на суму повернення частини авансу за послуги, в гр. 6 РК вносимо відповідну частку вартості послуги у вигляді десяткового дробу. Наприклад, у разі зменшення вартості послуги, яка відповідає половині первісної вартості, вказаної в договорі, в гр. 7 указуємо число «0,5»

Одночасна зміна кількості товарів і їх вартості. У поле вносимо ту кількість товарів/послуг (зі знаком «-» або «+»), на яку зменшуємо/збільшуємо кількість (об’єм) товарів/послуг, указаних у гр. 6 ПН (категорія 101.15 ЗІР ДФСУ)

«ціна постачання товарів/ послуг»

(гр. 8)

Зміна кількості товарів/послуг. Указуємо фактичну ціну товарів/послуг без урахування ПДВ, за якою раніше було здійснено постачання (п. 26 Порядку № 1307).

Графу заповнюємо у вартісному вираженні, тобто в гривнях з копійками. Але врахуйте, ставити потрібно не більше двох знаків після коми (п.п. 5 п. 16 Порядку № 1307). Винятком будуть лише випадки із цінами/тарифами, регульованими державою. Тоді ціна може містити більше двох знаків після коми

Зміна ціни товарів/послуг. Не заповнюємо

«Коригування вартості»

«зміна ціни (-) (+)»

(гр. 9)

Зміна кількості товарів/послуг. Графу не заповнюємо

Зміна ціни товарів/послуг. Пишемо суму різниці між ціною домовленості (без ПДВ) і фактичною ціною (без ПДВ), за якою здійснено постачання (п. 27 Порядку № 1307)

Одночасна зміна кількості товарів/послуг і їх вартості. Вносимо значення (зі знаком «-»/«+»), на яке зменшуємо/збільшуємо ціну товару/послуги, вказаної в гр. 7 у ПН, що підлягає коригуванню (категорія 101.15 ЗІР ДФСУ)

«кількість постачання товарів/послуг»

(гр. 10)

Зміна кількості товарів/послуг. Графу не заповнюємо

Зміна ціни товарів/послуг. Пишемо фактичну кількість (об’єм) товарів/послуг, що постачаються, за якими змінюється ціна

Одночасна зміна кількості товарів/послуг і їх вартості. Пишемо кількість (об’єм) товару/послуги, вказаної в гр. 6 ПН, зменшену/збільшену на значення гр. 7 РК (категорія 101.15 ЗІР ДФСУ)

«Код ставки»

(гр. 11)

Указуємо код ставки ПДВ, за якою здійснюється ПДВ-обкладення коригованого постачання товарів/послуг (п.п. 6 п. 16 Порядку № 1307):

• «20» — у разі коригування операцій, що підлягають ПДВ-обкладенню за основною ставкою ПДВ;

• « — у разі коригування операцій, що підлягають ПДВ-обкладенню за ставкою ПДВ 7 %;

• «901» — у разі коригування експортних операцій;

• «902» — у разі коригування операцій на митній території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою;

• «903» — у разі коригування пільгових операцій

«Код пільги»

(гр. 12)

Загальний випадок. Не заповнюємо

РК до пільгової ПН. Указуємо код пільги згідно з овідником податкових пільг (Довідником податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, або Довідником інших податкових пільг), затвердженим ДФСУ на дату складання такої ПН (п.п. 7 п. 16 Порядку № 1307)

Пільгова операція не вказана в Довіднику (нова пільга). Проставляємо умовний код «99999999», а у відведеному полі внизу ПН указуємо відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи ПКУ та/або міжнародного договору (угоди), якими передбачено звільнення від оподаткування

«Обсяги постачання (база оподаткування) без урахування податку на додану вартість»

(гр. 13)

Указуємо різницю, на яку слід відкоригувати обсяг (без урахування ПДВ) товарів/послуг, що підлягають обкладенню ПДВ за основною ставкою, 7 %, 0 %, а також звільнених від обкладення ПДВ, без урахування ПДВ (п.п. 8 п. 16 Порядку № 1307).

Такий показник розраховується за кожним рядком окремо за допомогою формули:

гр. 7 х гр. 8 + гр. 9 х гр. 10

Отримані дані вносимо в гр. 13 РК у гривнях з копійками, але не більше двох знаків після коми (п. 4 Порядку № 1307)

«Код виду діяльності сільськогосподарського товаровиробника»

(гр. 14)

Заповнюємо тільки в РК до ПН, виписаних аграріями — одержувачами сільгоспдотації (у РК указаний код «2»)

Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

Розділ А РК

Уносимо узагальнюючі дані за коригуваннями, проведеними в розділі Б РК (п. 16 Порядку № 1307)

«Сума коригування податкового зобов’язання та податкового кредиту (-) (+), у тому числі:» (ряд. І)

Відображаємо загальну суму коригувань ПЗ і ПК зі знаком «+» або «-», на яку слід збільшити або зменшити суму ПДВ у ПН. Для цього використовуємо дані, вказані в рядках II — III (п. 16 Порядку № 1307).

Розраховуємо її за формулою: ряд. II + ряд. ІІІ

«Сума коригування податкового зобов’язання та податкового кредиту за основною ставкою (-) (+)»

(ряд. ІІ)

Указуємо суму коригувань ПЗ і ПК, на яку слід зменшити або збільшити суму ПДВ, нараховану в ПН за операціями, оподатковуваними за основною ставкою ПДВ (20 %).

Шукані дані отримуємо так: ряд. IV х 20 %

«Торба коригування податкового зобов’язання та податкового кредиту за ставкою 7 % (-) (+)» (ряд. ІІІ)

Указуємо суму коригувань ПЗ і ПК, на яку слід зменшити або збільшити суму ПДВ, нараховану в ПН за операціями, оподатковуваними за ставкою ПДВ — 7 %.

Для розрахунку використовуємо формулу: ряд. V х 7 %

«Усього підлягають коригуванню обсяги постачання без урахування податку на додану вартість, що оподатковуються за основною ставкою (-) (+) (код ставки 20)»

(ряд. IV)

Вносимо загальну суму, на яку був відкоригований обсяг постачання (базу оподаткування без ПДВ), оподатковуваний за основною ставкою ПДВ (20 %).

Необхідні дані вибираємо з гр. 13 РК (з рядків з кодом ставки «20» у гр. 11 РК)

«Усього підлягають коригуванню обсяги постачання без урахування податку на додану вартість, що оподатковуються за ставкою 7 % (-) (+) (код ставки 7)» (ряд. V)

Указуємо загальну суму, на яку був відкоригований обсяг постачання (базу оподаткування без ПДВ), оподатковуваний за ставкою ПДВ 7 %.

Необхідні дані вибираємо з гр. 13 РК (з рядків з кодом ставки «7» у гр. 11 РК)

«Усього підлягають коригуванню обсяги постачання без урахування податку на додану вартість, що оподатковуються за ставкою 0 % (-) (+) (код ставки 901)» (ряд. VI)

Заповнюємо тільки при коригуваннях експортних ПН. Указуємо загальну суму, на яку був відкоригований обсяг експортного постачання (базу оподаткування без ПДВ).

Необхідні дані вибираємо з гр. 13 РК (з рядків з кодом ставки «901» в гр. 11 РК)

«Усього підлягають коригуванню обсяги постачання без урахування податку на додану вартість, що оподатковуються за ставкою 0 % (-) (+) (код ставки 902)»

(ряд. VII)

Уносимо загальну суму, на яку був відкоригований обсяг постачання (базу оподаткування без ПДВ), оподатковуваний за нульовою ставкою ПДВ.

Необхідні дані вибираємо з гр. 13 РК (з рядків з кодом ставки «902» у гр. 12 РК)

«Усього підлягають коригуванню обсяги операцій, звільнених від оподаткування (-) (+) (код ставки 903)»

(ряд. VIII)

Заповнюємо тільки при коригуванні пільгових постачань. Указуємо загальну суму, на яку був відкоригований обсяг експортного постачання (базу оподаткування без ПДВ). Необхідні дані вибираємо з гр. 13 РК (з рядків з кодом ставки «903» у гр. 12 РК).

Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

Прикінцева частина РК

Поле РК

Порядок заповнення

«Посадова (уповноважена) особа / фізична особа (законний передставник)»

РК має бути підписана уповноваженою особою платника ПДВ (п. 201.1 ПКУ).

Нагадаємо: такими повноваженнями фізособа наділяється статутними документами, дорученням, законом або іншими актами цивільного законодавства згідно зі ст. 207 ЦКУ (категорія 101.16 ЗІР ДФСУ).

Тому наводимо ініціали і прізвище особи, що склала ПН (разом з її реєстраційним номером облікової картки платника податків).

Якщо ця фізособа, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника і має позначку в паспорті про наявність такого права, то зазначаємо в РК серію і номер паспорта (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ).

Далі на РК накладаємо ЕЦП такої посадової особи й ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки продавця (за наявності) (п. 5 Порядку № 1246).

Увага! На думку податківців, ЕЦП, який накладається на РК при її реєстрації у ЄРПН, повинен відповідати ініціалам і прізвищу особи, що склала таку РК

«(ініціали та прізвище)»

«(реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та/або номер паспорта)»

Документи і скорочення Шпаргалки бухгалтера

Порядок № 1307 — Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307.

Порядок № 957 — Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Мінфіну від 22.09.14 р. № 957 (втратив чинність).

Порядок № 1246 — Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою КМУ від 29.12.10 р. № 1246.

ЄРПН — Єдиний реєстр податкових накладних.

ПЗ — податкове зобов’язання.

ПН — податкова накладна.

ОЗ — основні засоби.

РК — розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної.

ФОП — фізична особа — підприємець.

ЕЦП — електронно-цифровий підпис.

розрахунок коригування, порядок заповнення додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті