(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
10/11
Бухгалтер 911
Бухгалтер 911
Листопад , 2015/№ 46

Проект № 3357 vs проект Мінфіну: чого чекати під ялинку

http://tinyurl.com/y553yez3
Уже не доводиться сумніватися в тому, що у 2016 році на нас чекає чергове «прокачування» ПКУ. «Химера» у вигляді 6-місячного «не пізніше» з п.п. 4.1.9 цього Кодексу знервовано палить осторонь. Усе «з коліс»! Причому навіть незрозуміло «що». Якщо парламентський комітет хоча б подав до Ради на ознайомлення свій законопроект, то ідеї Мінфіну поки що представлені лише у вигляді презентацій. «Усе буде, але пізніше»! Нам же, щоб потім дивуватися менше, потрібно, навпаки, «раніше». Ну а задовольнятися доводиться тим, що «є». Про це й поговоримо.
податкова реформа настає

Наразі ми спостерігаємо «протистояння» двох «титанів»:

проект № 3357* (головний «ідейний натхненник» — комітет ВРУ з питань податкової та митної політики). «Мінус» проекту в тому, що шанси на його прийняття в тому вигляді, в якому він поданий на розгляд у ВРУ, мізерні;

* Проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податкової лібералізації» від 26.10.2015 р. № 3357. Текст знайдете тут: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4 1?pf3511=56874.

проект Мінфіну. Тут проблема в тому, що проекту як такого досі немає (є тільки обіцянка, що він з’явиться в листопаді). Тому судити про нього доводиться, переважно, спираючись на урядові презентації, брифінги.

Давайте, так би мовити, «знайдемо відмінності».

Податок на прибуток

Задумка Мінфіну — підвищити ставку до 20 %.

Ставка 20 % у проекті Мінфіну передбачається також для ПДВ, ПДФО та ЄСВ (нарахувань «зверху» на заробітну плату).

«Бухорієнтація», поділ на високо- і низькодохідних платників мають зберегтися, як і критерій для такого поділу в сумі 20 млн грн. Але «несправедливість» з обліком негоспвитрат, які сьогодні досить «вдало облаштувалися», Мінфін усе ж таки хоче усунути**.

** Дивіться http://www.slideshare.net/apizniuk/ss-51724560.

З позитивних нововведень — інвестиційний податковий кредит: можливість зменшити зобов’язання до сплати на суму капітальних інвестицій у нові ОЗ (саме у нові).

Профільний комітет ВРУ, у свою чергу, навпаки пропонує понизити ставку податку до 15 %. Причому обкладати при цьому пропонують дивіденди (на користь фізосіб — резидентів, неплатників податку на прибуток і нерезидентів), а також прирівняні до розподілу прибутку платежі та операції. Крім того, пропонують скасувати аванси з ППП, а ось звітний період календарний рік застосовувати всім та вся.

Цікаво, що при цьому податківцям хочуть заборонити «порпатися» у бухобліку. Тому, так би мовити, важко віриться.

ПДВ

Мінфін і тут за уніфікацію ставок. На його думку, 20-відсоткову ставку необхідно застосовувати також і у сфері фармацевтики. У ПДВ-обліку готується повне скасування пільг, а також спецрежимів для аграріїв. Замість цього планують надавати дотації, субвенції та інші компенсаційні виплати. Хто їх отримуватиме, можна буде довідатися на спеціально створеному порталі.

У принципі, тут позиції Мінфіну та профільного комітету ВРУ багато в чому збігаються. Тільки ось автори законопроекту № 3357 пропонують залишити спецрежим для тваринництва.

А ось електронного адміністрування податку, як би цього не хотілося, скасовувати ніхто навіть і не збирається.

Але комітет ВРУ з податкової і митної політики, крім акценту на зниження ставки податку до 15 %, звертає особливу увагу саме на удосконалення СЕА. Зокрема, пропонують:

— надати платникам можливість реєстрації ПН без поповнення електронного ПДВ-рахунка, якщо перед цим через нереєстрацію таких ПН зіграв (був зменшений регліміт) показник ∑Перевищ і ПДВ за декларацією погашений;

— уточнити момент зі зменшенням ПЗ, збільшенням ПК на підставі РК (якщо РК зареєстрований своєчасно, то коригування проводимо в періоді його складання) ***;

— розв’язати проблему з урахуванням ПН з помилками****;

*** Читайте статтю «Коли відображати РК у ПДВ-декларації: ДФСУ змінює позицію»? у журналі «Бухгалтер 911», 2015, № 45.

**** Вам буде цікава стаття «Помилка у ПН — не перешкода для ПК?! (готуємося до 2016 року)» у журналі «Бухгалтер 911», 2015, № 45.

— бюджетне відшкодування в автоматичному режимі (скасування «критеріїв»), створення загальнодоступного Реєстру заяв на таке відшкодування.

ПДФО, ЄСВ, ВЗ

ПДФО та ЄСВ Мінфін планує до 2018 року звести воєдино із застосуванням єдиної ставки 20 %. Поки ж (починаючи з 2016 року) пропонують:

а) об’єднати звітність за ними (що прямо залежить від самого Мінфіну, який привчив усіх до затримок з появою нових звітних форм);

б) скасувати справляння ЄСВ (за ставкою 3,6 %), знівелювавши це справлянням ПДФО за улюбленою Мінфіном ставкою 20 %;

А щось на зразок ПСП Мінфін планує зберегти, пропонуючи не оподатковувати величину, що дорівнює 1 МЗП. Як наслідок, чим нижче дохід працівника, тим нижче буде і утриманий з нього податок. А ось прогресивної шкали для високих зарплат проектом не передбачено.

в) нарахування ЄСВ «зверху» на зарплату проводити за тією самою ставкою 20 %.

Про ВЗ нічого не чутно. Імовірно, його збережуть у сьогоднішній «іпостасі».

Профільний комітет з об’єднанням двох платежів не згоден у принципі. Водночас нарахування ЄСВ він, як і Мінфін, бачить за ставкою 20 %. А ось ПДФО — за пониженою ставкою 10 %. Але без будь-яких привілеїв для найнизькодохідніших громадян.

Крім того, автори законопроекту № 3357 пропонують рівномірний розподіл сплачуваного ПДФО між місцевими бюджетами за місцем фактичного провадження трудової діяльності і місцем проживання фізособи, на користь якої виплачують податок.

Про скасування військзбору мовчить і профільний комітет ВРУ, укотре підтверджуючи аксіому про те, що немає нічого більш постійного, ніж тимчасове.

Єдиний податок

Позиція Мінфіну із цього приводу вам уже відома*****.

***** Дивіться статтю «Усі брешуть! Цифри не брешуть» (ЄП-мінфінівська реформа в цифрах)» у журналі «Бухгалтер 911», 2015, № 41.

А що приготував комітет ВРУ?

Зокрема, до групи 3 ЄП хочуть переселити продавців одягу із хутра, зі шкіри, готельників із зірковістю 3 — 5 (в інших групах не можна). Ставки для платників групи 3 планують щороку підвищувати: від 3 % (для неплатників ПДВ) і 6 % (для платників ПДВ) у 2016 році до 5 і 10 % відповідно — у 2018-му.

Крім того, позбавити спрощенки планують тих ФОП, які мають госпвідносини з юрособами, перебуваючи з ними і у трудових відносинах, а також ЗЕДівців, «ювелірів».

«Правила гри» для ексФСПешників також планують переписати, обмеживши: (а) річний оборот сумою 80000 МЗП, (б) площу угідь до 3000 га.

Інші нововведення

Законопроект № 3357 передбачає зміни у порядку оскарження рішень податківців. Так, скарги на рішення ДФС в областях, м. Києві, міжрегіональних ДФС доведеться подавати до ДФСУ, а якщо й вони не потішать — тоді скаржитися доведеться до Мінфіну.

Податкові інспекції пропонують усунути від перевірок — виключно функції сервісного обслуговування платників.

Ще одне нововведення цього документа — оподаткування індивідуальної діяльності, яка, за задумом комітету, повинна стати одним з можливих видів діяльності самозайнятих осіб. Така особа, з одного боку, — не реєструється підприємцем, але з іншого — може займатися підприємницькою діяльністю: здійснювати роздрібну торгівлю на ринках та інших призначених для цього місцях, надавати побутові послуги населенню тощо. Головне — займатися цією діяльністю особисто, без найманих працівників. Деякий аналог фіксподатку та короткострокового торгового патенту, що пішли у небуття.

Мінфін робить велику ставку на нові надходження податків у зв’язку з проведенням боротьби з тіньовими схемами, контрабандою на митниці. Крім того, повинні підвищиться надходження від держпідприємств за рахунок сплати ними податків і дивідендів.

Як ми вже говорили, обидва законопроекти не позбавлені недоліків. Творіння профільного комітету ВРУ так і зовсім встигли охрестити «популістським», «утопічним», і, правду кажучи, без колосальної роботи з боку держорганів і бажання бізнесу вийти з тіні шансів у цього варіанта обмаль.

Підбиваючи підсумок, зауважимо, що більш імовірним виглядає або проходження мінфінівського проекту, або об’єднання напрацювань Мінфіну та комітету податкової і митної політики.

Тому чекаємо деталей від Мінфіну. Очевидно, дуже скоро вони з’являться. Тож пильно стежимо за подальшим розвитком подій!

m.shevchuk@buhgalter911.com

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
податкове законодавство додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті