(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
11/14
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Серпень , 2016/№ 62

Рекламні конструкції: як це робиться

Сьогодні досить важко уявити людину, яка, бажаючи придбати той чи інший товар, піде не в Інтернет, а на вулицю — щоб витріщатись на вивіски. Але незважаючи на це рекламісти продовжують наполегливо освоювати бюджети, що виділяються на зовнішню рекламу, тобто й далі користуються відпрацьованими візуальними прийомами впливу на покупців — шляхом розміщення рекламної інформації на зовнішніх рекламних засобах.

Нагадаємо, що згідно з абз. шостим ст. 1 Закону про рекламу:

зовнішня реклама — реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, — рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг

Вам, напевно, одразу ж спали на думку такі терміни, як рекламний щит і бігборд, але фантазія рекламістів і конструкторів не знає меж: ті ж щити сьогодні бувають стаціонарні, виносні (штендери), на фасадах, дахах, огорожах (у тому числі пішохідних) тощо…

Відповідно до п. 1 Типових правил № 2067 рекламісти-«зовнішники» вживають термін «спеціальні конструкції». Це тимчасові та стаціонарні рекламні засоби (світлові та несвітлові, наземні та неназемні (повітряні), плоскі та об’ємні), стенди, щити, панно, транспаранти, троли, таблички, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, тумби, складні просторові конструкції, аеростати (!), повітряні кулі тощо, які використовуються для розміщення реклами.

Дозвіл на розміщення: на щиті чи під щитом...

Ми деталізуємо цей перелік так докладно, щоб привернути вашу увагу до важливої обставини. Так, відповідні норми рекламного законодавства, що стосуються, зокрема, зовнішньої реклами, більш-менш сумлінно і регулярно (у зв’язку з унесенням змін) переписуються із Закону про рекламу (ст. 16) до згаданих Типових правил № 2067, а звідти — до відповідних Правил, що затверджуються місцевими органами самоврядування... Але безпосередньо контактувати вам доведеться саме з останніми, а точніше і найімовірніше — із створеними ними так званими робочими органами (див. п. 5 Типових правил № 2067). І якщо вже ви вирішили ступити в каламутну воду зовнішньої реклами, не полінуйтеся попередньо дізнатися про «брід», тобто простудіювати саме місцеві Правила.

Чому? Та тому що згідно з ч. 1 ст. 16 Закону про рекламу (та п. 3 Типових правил № 2067):

розміщення зовнішньої реклами в населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що видаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад

Ці їх повноваження закріплено в п.п. 13 п. «а» ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР.

До речі, процедура видачі (відмови, переоформлення, видачі дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами має відповідати вимогам Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 р. № 2806-IV (який з 01.01.2017 р. зазнає змін).

І ще один важливий момент: справляти плату за видачу таких дозволів заборонено (див. абз. п’ятий ч. 1 ст. 16 Закону про рекламу та п. 3 Типових правил № 2067). Але не поспішайте радіти: зовсім безплатно цей номер зі щитом у вас не пройде… ☹

До речі, видача дозволів на розміщення зовнішньої реклами за межами населених пунктів — прерогатива обласних держадміністрацій. Ці питання регламентовані відповідно Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами за межами населених пунктів, затвердженими постановою КМУ від 05.12.2012 р. № 1135.

Перш ніж переходити до розмови про специфічні вимоги, що висуваються до засобів зовнішньої реклами, уточнимо, що найчастіше рекламодавець залишається тільки рекламодавцем — тобто не займається безпосередньо усім процесом розміщення зовнішньої реклами: отриманням дозволу на розміщення рекламного засобу (спеціальної конструкції), розробкою його проекту, узгодженнями, виготовленням і монтажем. Він найчастіше передає свою рекламу для платного розміщення на завідомо оформлених площах «професійного» розповсюджувача. Важливо чітко розуміти: якщо ви будете виготовляти, отримувати дозвіл на розміщення спеціальної конструкції тощо самостійно, — то саме ви й виступатимете розповсюджувачем такої зовнішньої реклами. Можливо, одночасно і рекламодавцем, але важливо, що — розповсюджувачем. Важливо, тому що згідно з п. 42 Типових правил № 2067:

відповідальність за технічний стан рекламних засобів, порушення техніки безпеки під час розташування та експлуатації рекламних засобів несе розповсюджувач зовнішньої реклами згідно із законодавством

До речі, і за порушення Типових правил № 2067 теж (п. 47).

Але найголовніше, що стосується порушень рекламного законодавства і жорстких покарань за них: на зовнішню рекламу, зрозуміло, поширюються усі загальні заборони та обмеження, про які усе якнайдетальніше розписано у статті на с. 3 цього номера. І передусім — щодо реклами алкогольних напоїв (і алкогольного пива у тому числі), а також тютюнових виробів... ☹

Щоб покінчити з формальною стороною справи, звернемо увагу ще на два нюанси:

1) дозвіл на розміщення зовнішньої реклами (або повідомлення про відмову) належить видати у строк 10 робочих днів;

2) діє він 5 років — якщо, звичайно, в заяві ви не просили його на менший строк (див. пп. 10 та 23 Типових правил № 2067).

Розміщувати можна де завгодно. Крім де завгодно...

Говорячи про змістовну сторону, попередимо вас, що тут усе так само, як і завжди з прекрасним: воно або незаконне, або аморальне, або веде до ожиріння... ☺ Так і з місцями для розміщення рекламних щитів: вони або в забороненому місці (як правило, схема дозволених місць суворо обмежена), або дозволені в принципі місця вже зайняті (чи на них оформлено дозволи), або в дозволеному місці так само людно, як на північному полюсі...

Мало того: рекламні конструкції, певна річ, розташовують не на пустирі, а на вулиці (бажано прохідний). Тобто при цьому обов’язково дотримуватися приписів Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою КМУ від 30.03.94 р. № 198 (далі — Єдині правила № 198).

А щоб ви позбулися непотрібних ілюзій, звернемо вашу увагу лише на такі новели Єдиних правил № 198, що стосуються рекламних конструкцій:

розміщення у межах смуг відведення автомобільних доріг і залізничних переїздів погоджується з Укравтодором та ДАІ (п. 362), а в межах охоронних зон інженерних комунікацій — з їх балансоутримувачем (п. 363);

— розробка технічної документації, монтаж (демонтаж) — увага! здійснюються спеціалізованими «конторами» (п. 363). Лише спеціалізованими, Карле!.. ☹

Ну а про всякі там заборонені метри від «поверхні», «краю» або «дитячих установ» ми тут промовчимо: це вам розкажуть «спеціалізовані», до яких ви будете змушені звернутися. Ну, або сам робочий орган...

Облік витрат на спеціальну рекламну конструкцію

Порядок відображення витрат, понесених на рекламний засіб, залежить від того, як ви його класифікуєте: як ОЗ, МНМА — а може і МШП (якщо це, скажемо, плакат або афіша).

Подробиці обліку надходження ОЗ ви знаєте з тематичного номера «Податки та бухгалтерський облік», 2015, № 75, їх амортизації — з «Податки та бухгалтерський облік», 2015, № 79. Зауважимо, що високодохідникам на додачу до бухобліку доведеться вести ще й податковий облік ОЗ (нагадаємо: згідно з п.п. 138.3.3 ПКУ рекламний щит потрапляє до групи 9), а ще — коригувати фінрезультат до оподаткування на амортрізниці згідно з пп. 138.1, 138.2 ПКУ. Тонкощі обліку матеріальних активів, класифікованих як МНМА або МШП, вам теж добре знайомі з «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 39, с. 24 (щоправда, на прикладі прес-форми — але ж і рекламний банер «пресує» споживачів реклами так, що ого-го!)...

Проте нагадаємо вам основні проводки.

№ з/п

Зміст операції

Бухгалтерський облік

дебет

кредит

1

Отримано технічну документацію на виготовлення і монтаж рекламної конструкції (договір, акт)

152

631

2

Відображено податковий кредит за техдокументацією:

2.1

— до реєстрації ПН в ЄРПН

644/1

631

2.2

— за датою реєстрації ПН в ЄРПН

641

644/1

3

Отримано з доставкою готову рекламну конструкцію (ТТН)

152

631

4

Відображено податковий кредит за виготовленою конструкцією:

4.1

— до реєстрації ПН в ЄРПН

644/1

631

4.2

— за датою реєстрації ПН в ЄРПН

641

644/1

5

Отримано послуги з монтажу рекламної конструкції (договір, акт)

152

631

6

Відображено податковий кредит з послуг монтажу:

6.1

— до реєстрації ПН в ЄРПН

644/1

631

6.2

— за датою реєстрації ПН в ЄРПН

641

644/1

7

Прийнято в експлуатацію рекламну конструкцію як об’єкт ОЗ (акт № ОЗ-1)

109

152

8

Нараховано амортизацію в процесі експлуатації

93

131

9

Оновлено рекламну інформацію на щиті

93

685

10

Внесено плату за тимчасове користування місцем розміщення рекламної конструкції його власнику (договір, акт)

93

31

11

Сплачено контрагентам

631, 685

31

висновки

  • Розташування зовнішньої реклами (рекламних конструкцій) у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що видаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад. А звертатися за дозволом потрібно до робочого органу, що діє на підставі місцевих правил розміщення.
  • Розробку технічної документації для виготовлення і монтажу рекламної конструкції, її монтаж і демонтаж дозволяється робити виключно спеціалізованим організаціям.
  • Якщо рекламодавець розміщує зовнішню рекламу самостійно, то в статусі її розповсюджувача він несе усю повноту відповідальності за технічний стан рекламних засобів, порушення техніки безпеки під час їх розміщення та експлуатації.
рекламні конструкції додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті