№79

Податки та бухгалтерський облік, жовтень, 2015/№ 79 Інші номери журналу ›
  • Амортизація основних засобів — 2015: що нового? Основні засоби підприємства, як і будь-який предмет, мають властивість під час експлуатації зношуватися фізично та морально, втрачати свої споживчі властивості та вартість. Щоб «пом’якшити» вплив цих процесів на фінансове «здоров’я» підприємства, вартість активів поступово в міру їх зносу переносять на продукцію, яка виробляється (роботи, що виконуються, послуги, які надаються), або відносять до інших витрат підприємства. Інакше кажучи, амортизують. Цікаво, за якими правилами це роблять? Давайте розбиратися разом.
  • Строк корисного використання ОЗ: визначаємо, застосовуємо Ви придбали об’єкт основних засобів і зарахували його на баланс. Що далі? А далі спокійно амортизуйте його протягом строку корисного використання. Цікаво, що являє собою цей строк? Як його визначити в бухгалтерському та податковому обліку? Чи можна його за необхідності змінити? Відповіді на ці запитання, дорогі друзі, перед вами.
  • Змінюємо метод амортизації основних засобів Для рівномірного розподілу вартості основних засобів протягом строку їх корисного використання кожне підприємство обирає найбільш підходящий для себе метод нарахування амортизації. І це зрозуміло. Адже в кожного суб’єкта господарювання свій техпроцес, свої умови роботи та свої бізнес-плани. Тому немає нічого дивного в тому, що з будь-яких причин підприємство раптом вирішує змінити метод, що вже діє. Отже, йому так зручніше і вигідніше. Благо, розвернутися є де — П(С)БО 7 пропонує аж п’ять варіантів на вибір. Цікаво, з якого моменту можна нараховувати амортизацію за новим методом? Чи потрібно перераховувати вже нараховану «минулу» амортизацію? Давайте, дорогі колеги, знайдемо відповіді на ці запитання разом.
  • «Амортизаційна» різниця: обчислюємо правильно Напевно кожен зацікавлений бухгалтер уже з’ясував для себе, що є об’єктом обкладення податком на прибуток по-новому. Це бухгалтерський фінрезультат, відкоригований на податкові різниці. Одна з таких різниць — «амортизаційна». Про те, як її правильно обчислити, ми з вами, дорогі колеги, зараз і поговоримо.
  • Ремонти/поліпшення власних ОЗ Тепер поговоримо про ремонти/поліпшення власних основних засобів. Адже з 1 січня 2015 року податковий облік «ремонтних» витрат змінився — наблизився до бухгалтерського. Давайте розберемося в нововведеннях.
  • «Податкова» вартість на 01.01.2015 р. перехідних ОЗ Напевно в 2015-й більшість платників увійшли з багажем ОЗ. У такому разі за перехідними ОЗ виникає низка запитань. Якою буде їх вартість для податкового обліку? Як її визначити малодохідникам і високодохідникам? Чи може вона надалі змінюватися? Пошукаємо відповіді на ці запитання разом.
  • ОЗ на рубежі 2014 — 2015 рр.: що втратилося/що знайшлося в податковому обліку Перехід на нові правила обліку приніс платникам свої «втрати» і «здобутки». Не опинилися осторонь і ОЗ. З попередніх статей ви вже знаєте: щось для ОЗ «знайшлося» з 01.01.2015 р. в податковому обліку, а щось навпаки, залишилося «за бортом». Давайте систематизуємо та підсумуємо: зберемо ОЗ-здобутки і ОЗ-втрати.
  • Амортизація «в нуль»: рятуємо об’єкти ОЗ Ось і дослужилися — ваші об’єкти основних засобів (ОЗ) замортизовані «в нуль» або їх залишкова вартість ось-ось набуде нульового значення. Що робити з такими «трудягами»? Чи можна продовжувати використовувати далі? Якщо так, то за яких умов? Дамо ділові ради.
  • Дооцінка-уцінка ОЗ Ще одна процедура, що може настигнути об’єкти ОЗ у процесі експлуатації, — дооцінка або уцінка їх вартості. Коли проводиться ця процедура? Чи обов’язкова вона? Як впливає на бухгалтерський і податковий облік? Коли може виручити, а коли зашкодити? Обговоримо також її облікові наслідки.
  • Експлуатуємо інвестнерухомість Ще одна категорія «візуальних» об’єктів основних засобів (ОЗ) — об’єкти інвестнерухомості. Так, на перший погляд, це звичайні будівлі чи споруди, але ось напрям їх використання для цілей передавання в оренду та/або збільшення власного капіталу вимагає враховувати їх у бухобліку за особливими правилами П(С)БО 32. І незважаючи на те що з 01.01.2015 р. бухоблік усьому голова, у податковому обліку у високодохідників вони — звичайні об’єкти ОЗ. Тому пройти повз обліку експлуатації інвестнерухомості ми не маємо права.
  • Основні засоби на консервації: не амортизувати! На підприємстві існують законсервовані основні засоби. Чи нараховується на них амортизація?
  • Основні засоби у підприємця-загальносистемника Чи може підприємець на загальній системі оподаткування уключати до складу своїх витрат амортизацію основних засобів?
  • Основні засоби під час простою: амортизувати чи ні? На підприємстві тривалий час простоюють основні засоби. Чи потрібно на час таких простоїв припиняти нарахування амортизації?
  • Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 30 вересня 2003 р. № 561 (витяг) (із змінами і доповненнями, останні з яких унесено наказом Міністерства фінансів України від 30.12.2013 р. № 1192)
  • Перелік основних документів, що використовуються у тематичному номері
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі