№76

Податки та бухгалтерський облік, вересень, 2016/№ 76 спецвипуск Інші номери журналу ›
  • Облік придбання товарів Розмаїття неонових вивісок, вишукано оформлених вітрин, що приваблюють до себе покупців, і «розсип» всіляких кіосків та лотків на вулицях наших міст не залишають сумнівів у тому, що торгівля — найпоширеніший вид діяльності вітчизняних суб’єктів господарювання. Тому темі торгівлі ми просто зобов’язані були приділити особливу увагу. Із цього спецвипуску ви дізнаєтеся про особливості обліку операцій, з якими найчастіше стикаються підприємства оптової та роздрібної торгівлі. Крім обліку безпосередньо придбання та реалізації товарів, тут також розглянуто питання повернення та обміну товарів, їх уцінки. Додатково на сторінках цього номера ви знайдете все, що потрібно знати про облік транспортно-заготівельних витрат, нестач, лишків, пересортиці та псування товарів, а також про облік тари. А тим, хто торгує уроздріб підакцизними товарами, ми до того ж допоможемо розібратися в основних правилах нарахування та сплати «роздрібного» акцизу. Спецвипуск для вас підготували редактор Наталія Вороная, податковий експерт Наталія Чернишова.
  • Облік реалізації товарів У цьому розділі спецвипуску ми подивимося на облік в торгівлі з точки зору підприємства-продавця. Зокрема, ви дізнаєтеся про те, які існують методи оцінки вибуття товарів та які нюанси застосування кожного з них, навчитеся відображати операції з реалізації товарів в обліку, а також згадаєте про особливості обліку експортних операцій.
  • Реалізація товарів зі знижкою Це чарівне слово «знижка» миле вуху та оку кожного покупця. Це знають і розуміють торговельні підприємства. Тому багато хто з них нерідко проводить ті чи інші акції з наданням різних знижок на товари. Про те, як їх облікувати бухгалтеру підприємства-продавця, повідає цей розділ спецвипуску. Ми розглянемо облік як знижок, що надаються у момент реалізації, так і знижок, які надаються після відвантаження товарів.
  • Повернення та обмін товарів Повернення та обмін товарів з тих чи інших причин і в оптовій, і в роздрібній торгівлі — не рідкість. На законодавчому рівні поворотно-обмінні випадки передбачено, зокрема, ЦКУ і Законом № 1023. Наведемо ці випадки, а також розглянемо, як повернення та обмін товарів відображають в обліку продавця та покупця.
  • «Роздрібний» акциз Як ви вже зрозуміли з назви, цей розділ спецвипуску буде цікавий виключно підприємствам роздрібної торгівлі. Та й те тільки тим, які реалізують підакцизні товари. Які товари в цьому випадку є підакцизними, як обчислюють «роздрібний» акциз і відображають його в обліку — усе це розглянуто далі.
  • Уцінка товарів на підприємствах торгівлі На підприємстві торгівлі часто потрібно провести уцінку товарів. Адже завжди знайдеться товар, що залежався, втратив свої первісні якості або не має попиту, який уже важко продати за раніше заявленою вартістю. Як у такому разі здійснити уцінку товарів і відобразити її в обліку, розповімо далі.
  • Облік нестач, лишків і пересортиці Бухгалтерам усіх торговельних підприємств добре знайомі такі поняття, як «нестача», «лишки» та «пересортиця». Навіть у разі ретельного забезпечення збереження активів ці явища практично неминучі і можуть виникнути як при транспортуванні, так і при зберіганні товарів. Давайте ж розберемося в їх суті та розглянемо, як правильно відобразити суму нестач, лишків і пересортицю в обліку підприємства. А почнемо з найменш приємного з наведених явищ — нестачі.
  • Псування товару Ще одна неприємність, крім нестач, яка може статися з товарами в торгівлі, — це їх псування. Адже, як відомо, ніщо не вічне, а якщо говорити, наприклад, про продовольчі товари, то строк їх «життя» взагалі може бути вкрай малий. Реалізовувати зіпсований товар не можна, тому від нього потрібно позбутися і, відповідно, списати з обліку.
  • Транспортно-заготівельні витрати У процесі своєї діяльності практично будь-яке торговельне підприємство несе витрати з доставки товарів до місця їх зберігання чи реалізації. Такі витрати мають назву транспортно-заготівельних. У цьому розділі спецвипуску ми розповімо про склад таких витрат, їх розподіл і, звичайно, про відображення в обліку.
  • Облік тари З чим ще мають справу, мабуть, усі торговельні підприємства, так це з тарою. Коробки, пляшки, ящики, мішки, банки, бочки — це ще далеко не всі «представники» тари, які підприємства використовують при транспортуванні, зберіганні та реалізації товарів. Що ж, давайте розбиратися, як усе це добро обліковувати.
  • Перелік використаних документів
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі