(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 47
  • № 46
  • № 45
  • № 44
  • № 43
  • № 42
  • № 41
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
14/20
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Червень , 2017/№ 48

Відмова від ресторанного замовлення, або «Душа міру знає...»

Які наслідки відмови відвідувача ресторану від зробленого ним замовлення?

Відмови від замовлення в ресторані зустрічаються не дуже часто. В усякому разі, питання це вкрай делікатне, тому все обходиться без непотрібного галасу... Досвідчені ресторатори не дають однозначних рецептів поведінки персоналу в подібній ситуації. Головне, що можлива шкода для іміджу закладу, а отже, і для майбутніх його доходів, набагато небезпечніша, ніж реальна одноразова матеріальна шкода.

Зрозуміло, на відвідувача ресторану повною мірою поширюються «захисні» норми Закону № 1023. Але якщо придивитися уважніше, ці норми мають дуже загальний характер — чи то якщо говорити про ресторанне обслуговування як «інший вид обслуговування» ( ст. 17 Закону № 1023), чи то якщо як про виконання договору (в усній формі) про надання послуг ресторану згідно з кодом ДКПУ 56.10.

У будь-якому разі не залишається нічого іншого, як апелювати до п. 3.7 Правил № 219, що приписує, що при виявленні недоліків у якості продукції та наданні послуг, недоважування або обрахунку суб’єкти господарської діяльності на вибір споживача зобов’язані:

— безкоштовно усунути виявлені недоліки;

— зменшити розмір оплати на продукцію або послугу;

— замінити на аналогічну продукцію належної якості або вдруге надати послугу;

— повністю відшкодувати витрати споживача, пов’язані з придбанням неякісної продукції або наданої послуги.

Очевидно, що даний п. 3.7 Правил № 219 є «інтертріпацією»☺ ч. 3 ст. 10 Закону № 1023, за порушення якої в п. 1 ч. 1 ст. 23 цього Закону передбачено штраф у десятикратному розмірі вартості продукції, але не менше 85 грн... ☹

Зрозуміло, що встановити факт «виявлення недоліку» досить просто щодо купівельних товарів, а що стосується приготованих блюд — тільки в найбільш кричущих випадках. Навіть при повсюдному поширенні сучасних «засобів фіксації» — тих же смартфонів...

Але найважливіша суто «ресторанна» обставина: за винятком передоплачуваних банкетів, при відмові від замовлення в ресторані, як правило, не доводиться повертати гроші.

Проте, якщо раптом розрахунок за такі страви вже був проведений через РРО — як повернути гроші відвідувачу ви теж знаєте із спецвипуску «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 24, с. 50.

До речі, що стосується заздалегідь замовлених банкетів, то п. 3.8 Правил № 219 зобов’язує замовника, який відмовився від обслуговування в день банкету, викупити всю замовлену продукцію, яку ресторан не може продати іншим споживачам.

Усі подробиці повернення купівельних товарів вам добре відомі із спецвипуску «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 76, с. 43.

Що ж до відмови і подальшого повернення приготованих страв, то, визнавши їх неналежну якість, ресторан уже не посміє запропонувати їх іншому відвідувачу (чи подрібнити в іншу страву ☹), а це означає, що вартість такої «відмовної» страви слід списати, а саму її утилізувати.

Бухоблікові наслідки визначаються обраним у ресторані варіантом обліку — виробничим або торговельним (як відомо, обидва вони допускаються до використання Методрекомендаціями № 157).

Якщо облік у ресторані ведеться за виробничим типом — така страва кваліфікується як брак, а всі облікові хитрощі для нього ви знаєте з «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 19, с. 19.

Якщо ж облік у ресторані ведеться за торговельним типом — така страва кваліфікується як зіпсований товар, а ці облікові хитрощі ви теж знаєте із спецвипуску «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 76, с. 77.

Зауважимо тільки, що списання страви слід оформити актом.

Ну а ресторан — платник ПДВ змушений буде за підсумками місяця нарахувати «негосподарський» ПДВ ( п.п. «г» п. 198.5 ПКУ) і скласти/зареєструвати відповідну зведену податкову накладну.

заклади ресторанного господарства, відмова від замовлення, повернення грошей, РРО, утилізація страви, списання страви додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті