(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 46
  • № 45
  • № 44
  • № 43
  • № 42
  • № 41
  • № 40
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
10/15
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Червень , 2018/№ 47

Примусова «ліквідація» платника ПДВ: проблема із залишками активів

Нове підприємство зареєстрували платником ПДВ, але діяльності воно поки не вело. На нього перевели ОЗ та інші активи з іншого підприємства, що доживає свій вік. Тепер фіскали збираються анулювати реєстрацію нового підприємства як платника ПДВ на тій підставі, що протягом 12 місяців не було оподатковуваних операцій. Чи можна якось вирішити проблему з оподаткуванням ПДВ залишків таких активів?

Ситуації, коли фіскали збираються анулювати і коли вже анулювали свідоцтво платника ПДВ, відмінні і припускають з боку платника різні варіанти поведінки. І ми до цього нижче ще повернемося.

А поки відмітимо декілька загальних моментів, що стосуються анулювання свідоцтва за згаданими в запитанні підставами.

По-перше, згідно з п.п. «г» п. 184.1 ПКУ реєстрацію вашого «нового» підприємства як платника ПДВ фіскали мають право анулювати тільки у тому випадку, якщо протягом 12 послідовних податкових місяців ви подавали декларації, що свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов’язання (ПЗ) або податкового кредиту (ПК). Анулювання буде законним, тільки якщо у вас взагалі повністю були відсутні такі операції (тут не маємо на увазі ті випадки, коли операції фактично були, але в поданих деклараціях їх не відобразили).

Якщо ж протягом цих 12 місяців були задекларовані хоча б операції з придбання (чи то згаданих у запитанні активів, чи то інших товарів/послуг, які були з ПДВ), то анулювання незаконне (подробиці — у «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 91, с. 45). І такі дії фіскалів слід попереджувати, а якщо свідоцтво вже анулювали, то оскаржити це в адміністративному або судовому порядку.

По-друге, майте на увазі, що згідно з п. 184.7 ПКУ, який передбачає оподаткування ПДВ за звичайними цінами вартості залишків товарів/послуг/необоротних активів, що були на балансі на дату анулювання. Проте оподатковуватися повинні тільки ті з них, ПДВ за якими був уключений до складу ПК!

Зареєструйтесь

для того, щоб читати статтю повністю.

Зареєструватися

Вже зареєстровані? Увійти з паролем

платник ПДВ, анулювання реєстрації, залишки активів додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Коментарі до статті