Реклама в Google: документи для обліку

В обраному У обране
Друк
Адамович Наталія, податковий експерт
Податки та бухгалтерський облік Липень, 2019/№ 54
Директор у власному акаунті Google розмістив рекламу підприємства. Виставлений за рекламу рахунок оплатило підприємство. За підсумками звітного періоду акт прийому-передачі послуг від Google ні директор, ні підприємство не отримали. На підставі яких документів підприємство може облікувати у витратах оплачену рекламу? Розберемося з рекламою в Google докладніше.

Перш ніж з’ясувати, чому виникла у підприємства — замовника реклами в Google проблема з документами, пару слів скажемо про саму компанію, що представляє інтереси Google на українському ринку. Це підприємство-резидент, платник податків на загальній системі, платник ПДВ, через яке можлива повноцінна робота з інтернет-платформою Google. Тож, по суті, проблем з документами на постачання послуг реклами і додатковим податковим навантаженням, як, наприклад, при розміщенні реклами безпосередньо у Фейсбуці-нерезидентові (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 52, с. 5), бути не повинно.

Як отримати бухдокументи від Google?

Якщо ваше підприємство зібралося розмістити рекламу в Google, то ще на стадії створення/налаштування рекламного акаунта слід урахувати один важливий технічний момент, що прямо впливає на те, отримає замовник реклами бухгалтерські документи чи ні.

При налаштуванні акаунта Google-реклами пропонується пройти ідентифікатор клієнта — обрати один з таких податкових статусів замовника реклами: фізична особа, індивідуальний підприємець або юридична особа.

Одразу правильно ідентифікувати замовника реклами в системі дуже важливо. Адже надалі обраний статус для акаунта змінити не можна (тобто настроївши акаунт під «фізичну особу», змінити його під «юридичну особу» не вийде). Доведеться створювати новий акаунт з потрібним статусом.

Після реєстрації/налаштування акаунта і присвоєння йому податкового статусу клієнта-замовника (юрособи, підприємця або фізособи), Google автоматично в частині наданих послуг вестиме за вказаними параметрами відповідний документообіг із замовником. Будьте уважні!

Google надає бухгалтерські документи тільки користувачам, що обрали статус для акаунта «юридична особа» або «індивідуальний підприємець»

Тому для того, щоб підприємство, замовивши рекламу в Google, могло отримувати відповідні підтвердні бухгалтерські документи на придбання послуг реклами (див. табл. 1), ще на стадії реєстрації/налаштування важливо присвоїти акаунту податковий статус — «юридична особа». І при налаштуванні зазначити дані підприємства: номер ЄДРПОУ, ІПН, податковий номер платника ПДВ, юридичну та поштову адреси.

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити