Теми статей
Обрати теми

Мікропідприємство стало малим: коли створювати резерв відпусток

Адамович Наталія, податковий експерт, Амброзяк Наталя, юрист, Децюра Сергій, податковий експерт, Івлєва Наталія, експерт з оплати праці, Кравченко Дар’я, експерт з оплати праці, Малєєва Алла, податковий експерт, Ольховик Ольга, податковий експерт, Савченко Олена, налоговый эксперт
Податки & бухоблік Травень, 2019/№ 34-35
Друк
Коли потрібно формувати і використовувати резерв відпусток, якщо у 2018 році мікропідприємство стало малим (дохід перевищив 20 млн грн.)?

Якщо мікрокритерії вперше порушено у 2018 році, то почати розраховувати і використовувати резерв на оплату відпусток працівників вам потрібно буде з 01.01.2020 р. І тільки за умови, що й у 2019 році критерії, встановлені для мікропідприємств, будуть порушені. Проте у вашому випадку загрози для мікростатусу, можливо, немає зовсім. Пояснимо детальніше.

Згідно з ч. 2 ст. 2 Закону про бухоблік мікропідприємствами є підприємства, показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом з таких критеріїв:

— балансова вартість активів — до 350 тис. євро;

— чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — до 700 тис. євро;

— середня чисельність працівників — до 10 осіб.

У гривні «єврові» показники перераховуємо за середнім курсом НБУ за рік складання звітності. У 2018 році такий курс — 32,1429. Виходить, граничний рівень доходу для мікропідприємств у 2018 році становить 22500030 грн. (32,1429 х 700 тис. євро), а гранична вартість активів — 11250015 грн. (32,1429 х 350 тис. євро).

Зверніть увагу:

для того, щоб вважатися мікропідприємством, достатньо відповідати хоча б двом з перелічених критеріїв

Тобто факт перевищення одного з критеріїв (у вашому випадку — прибуткового), не позбавляє підприємство його мікростатусу.

Тому якщо перевищено тільки дохід, ви, як і раніше, не зобов’язані створювати забезпечення майбутніх витрат і платежів (у тому числі й на оплату відпусток працівників) і можете сміливо відображати такі витрати в періоді їх фактичного понесення, як це дозволяє робити п. 8 розд. I П(С)БО 25.

Але навіть якщо разом із прибутковим у 2018 році був порушений ще хоча б один критерій (чисельність працівників та/або балансова вартість активів), починати формувати/використовувати резерв відпусток (точно так само, як і інші забезпечення) все одно поки що зарано.

Річ у тому, що

підприємство змінить свій «розмірний» статус тільки в тому випадку, якщо, як мінімум, два критерії будуть ним порушені протягом двох послідовних років

Так сказано в передостанньому абзаці ч. 2 ст. 2 Закону про бухоблік.

Тобто якщо ваше підприємство:

1) у 2018 році, крім прибуткового, порушило ще хоча б один з мікрокритеріїв (чисельність працівників та/або балансова вартість активів);

2) у 2019 році теж порушить щонайменше два (будь-які, тобто не обов’язково ті, які були порушені у 2018 році) мікрокритерії,

то з 01.01.2020 р. воно набуде статусу малого підприємства (чи середнього, великого — залежно від критеріїв, яким воно відповідатиме на дату складання фінзвітності за 2019 рік).

Разом з новим статусом (малого/середнього/великого підприємства) з 01.01.2020 р. виникне й обов’язок створювати забезпечення (у тому числі й резерв на оплату відпусток працівників).

Детальніше про те, як створити і використовувати резерв відпусток, див. «Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 80, с. 5.

Якщо ж у 2018 році підприємство порушило, як мінімум, два мікрокритерії, а у 2019 році відповідатиме хоча б двом із них, то підприємство і далі вважатиметься мікропідприємством. І з приводу створення забезпечень йому в такому разі можна не хвилюватися.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі