Якщо працівник купив товар за кордоном

В обраному У обране
Друк
Войтенко Тетяна, податковий експерт
Податки та бухгалтерський облік Жовтень, 2019/№ 80
Розглянемо досить розхожу ситуацію, коли працівник під час закордонного відрядження оплатив участь у виставці і придбав там для підприємства зразки товарів (інструмент) за іноземну валюту. Розрахувався він своєю зарплатною платіжною карткою, на яку йому переказувалися гроші на відрядження. Після повернення подав авансовий звіт з документами про придбання за кордоном. Чи будуть якісь наслідки, якщо прийняти авансовий звіт з такими валютними витратами?

Одразу уточнимо: термін «товар» для цілей Закону про валюту* і підзаконної валютної нормативки вживають у значенні Закону про ЗЕД** (ч. 2 ст. 1 Закону про валюту).

* Закон України «Про валюту і валютні операції» від 21.06.2018 р. № 2473-VIII.

** Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16.04.91 р. № 959-XII.

А він, у свою чергу, товаром вважає будь-яку продукцію, послуги, роботи, права інтелектуальної власності та інші немайнові права, призначені для продажу (оплатної передачі). Тобто це поняття охоплює не лише власне товарно-матеріальні цінності, але також роботи і послуги. Тому далі, говорячи про товар, маємо на увазі також роботи і послуги.

Придбання за готівку

Коли працівник придбаває будь-які товари для потреб підприємства, він діє не від свого імені, а від імені свого роботодавця. Тому якщо він таку покупку здійснив, перебуваючи в закордонному відрядженні, це чистої води зовнішньоекономічна операція між підприємством-резидентом і нерезидентом. Точніше — поточна торговельна операція. До таких операцій п.п. 1 п. 4 Положення № 2*** відносить розрахунки за експорт та імпорт товару.

*** Затверджено постановою Правління НБУ від 02.01.2019 р. № 2.

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити