Теми статей
Обрати теми

Заплатили за рекламу у Фейсбуці: який валютний курс брати для ПДВ?

Войтенко Тетяна, податковий експерт
Підприємство оплатило послуги за розміщення реклами у соціальній інтернет-мережі Facebook (Фейсбук). Рахунок отримали у доларах США. На яку дату та за яким курсом НБУ визначати податкові зобов’язання (ПЗ) з ПДВ і складати податкову накладну (ПН)?

Фейсбук — компанія-нерезидент. А отже, якщо платник ПДВ (юрособа чи ФОП) отримує від нерезидента оподатковувані послуги, у тому числі електронні послуги (місце надання яких розташоване на митній території України), то виникає об’єкт ПДВ-оподаткування. А місцем постачання послуг з розміщення реклами у Фейсбук завжди буде територія України. На це прямо вказує п.п. «б» п. 186.3 ПКУ. За його нормами місцем постачання рекламних послуг вважають місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб’єкт господарювання або — у разі відсутності такого місця — місце постійного чи переважного його проживання. Позаяк у нашому випадку отримувач послуг — резидент, то й місце їх постачання — територія України. Тобто за послугами реклами у Фейсбук виникає ПДВ-об’єкт.

Відповідальним за нарахування та сплату ПДВ у цьому випадку є отримувач таких послуг — замовник реклами (п. 208.2 ПКУ). Тобто ваше підприємство. Базою ПДВ-оподаткування у такому разі є договірна (контрактна) вартість послуг в іноземній валюті. Її перераховують у гривні за курсом НБУ на дату виникнення ПЗ (п. 190.2 ПКУ). Визначають таку дату за загальним правилом першої події (п. 187.8 ПКУ).

У передоплатному випадку — це дата списання грошових коштів з банківського рахунку платника податку в оплату послуг нерезидента

На зазначену дату договірну вартість і перераховують у гривні за курсом НБУ. І цією ж датою на гривневу вартість рекламних нерезидентських послуг зверху нараховують ПДВ за ставкою 20 %.

На дату виникнення ПЗ замовник рекламних послуг — платник ПДВ повинен скласти ПН з типом причини «14» і зареєструвати її в ЄРПН. Як заповнити таку ПН, див. у статті «ПН на послуги від нерезидента» // «Податки & бухоблік», 2022, № 48.

Зареєстрована ПН з послуг нерезидента не лише підтверджує нарахування ПЗ, але й одночасно є підставою для відображення платником ПДВ суми податку у складі податкового кредиту (п.п. «в» п. 198.1, п. 198.2, п.п. «г» п. 201.11, пп. 201.12, 208.2 ПКУ).

За формальними вимогами п. 187.8 ПКУ, датою виникнення ПЗ з ПДВ слід вважати саме дату списання коштів з поточного валютного рахунку платника (резидента-отримувача послуг від нерезидента). Фактична ж дата отримання коштів нерезидентом — постачальником послуг ніякого значення для ПДВ-обліку не має. Згодні з цим і податківці (див. лист ДПСУ від 29.04.2020 №1749/6/99-00-07-03-02-06/ІПК). Тому

суму інвалютного авансу за послуги з розміщення реклами у Фейсбук перераховуйте в гривні за курсом НБУ на дату списання коштів з поточного рахунку підприємства

І цією ж датою нараховуйте ПЗ з ПДВ та складайте нерезидентську ПН.

Подробиці надання нерезидентами електронних послуг фізособам — користувачам з України див. у статті «Google-ПДВ: факти та міфи» // «Податки & бухоблік», 2021, № 53. А про те, як підтвердити витрати на рекламу та відобразити їх в обліку, читайте у статті «Оплатили рекламу у Фейсбуці з КПК: як підтвердити витрати?» // «Податки & бухоблік», 2019, № 52. Також нагадаємо, що із 2022 року податку на репатріацію з послуг реклами немає, див. статтю «Податок на прибуток у Законі № 1914» //«Податки & бухоблік», 2021, № 104.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі