Змінився уповноважений підписант ПН/РК. Директор/головбух при цьому, припустимо, не змінювався. Тут варто почати з того, а хто взагалі має право підписувати ПН/РК.
Відповідно до п. 10 Порядку № 1246* ПН/РК підписуються:
1) кваліфікованим електронним підписом головного бухгалтера (бухгалтера) або керівника (у разі відсутності посади бухгалтера)
та
2) кваліфікованою електронною печаткою (у разі її наявності).
Нагадаємо, що на період воєнного стану та протягом 6 місяців з дня його скасування можна використовувати електронний підпис/печатку, видані кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які зберігаються на звичайній флешці, диску, жорсткому диску комп’ютера (ПК) тощо (постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300» від 24.05.2022 № 617). Тобто не обов’язково зберігати електронний підпис на захищених носіях (токенах або у хмарі) А з 31.12.2023 взагалі на нас очікують законодавчі зміни в питанні використання кваліфікованих електронних підписів/печаток (деталі — в статті «Токени скасували! Нарешті!» // «Податки & бухоблік», 2023, № 20). Але ці зміни власне на суть нашого питання (хто може підписувати електронні документи) не впливають.