Теми статей
Обрати теми

Перехідні операції при зміні ПДВ-статусу

Войтенко Тетяна, податковий експерт
ПДВ-реєстрація та позбавлення платника ПДВ-статусу завжди відбуваються на конкретну дату. І зазвичай ці події супроводжуються перехідними господарськими операціями. Тож наразі поговоримо про те, як оподатковувати ПДВ перехідні (незавершені) операції, водорозділом для яких стала реєстрація особи ПДВ-платником і, навпаки, коли платник втратив свій ПДВ-статус.

Суть перехідних ПДВ-операцій

У загальному випадку для цілей ПДВ-обліку працює правило «першої події». За першою подією платники ПДВ визначають як податкові зобов’язання (ПЗ) (п. 187.1 ПКУ), так і податковий кредит (ПК) (п. 198.2 ПКУ).

Тому якщо господарські операції, здійснювані підприємством до дати ПДВ-реєстрації чи ПДВ-анулювання, повністю завершені, ніяких проблем не виникає. Тоді принципи ПДВ-обліку цілком зрозумілі:

— операції, які відбулися до ПДВ-реєстрації або після ПДВ-анулювання, на ПДВ-облік ніяк не впливають;

— операції, які здійснені після ПДВ-реєстрації чи до ПДВ-анулювання, відображаються в ПДВ-обліку в загальному порядку.

Однак зазвичай перша подія застає суб’єкта господарювання, коли він ще не зареєстрований платником ПДВ, а друга відбувається, коли він вже набув ПДВ-статусу, і навпаки. Тобто виникають так звані перехідні (незавершені) операції.

Особливість незавершених операцій у тому, що вони розпочалися до ПДВ-реєстрації/ПДВ-анулювання, а завершилися після цієї дати

Передплатіть, щоб відкрити доступ до матеріалів Я вже
logo PRO PRO-доступ Необмежений доступ до всіх закритих матеріалів сайту без реклами
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі