(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!

Бюджетна бухгалтерія, березень, 2019/№ 12

  • Інформаційна сторінка
  •   Списуємо «кредиторку»: правильно і без зайвого клопоту У попередньому номері нашого журналу ми розповіли і показали, як правильно списати з балансу безнадійну дебіторську заборгованість. А цього разу мова піде про кредиторську заборгованість. Звісно, постачальники та підрядники не надто охоче погоджуються працювати на умовах наступної оплати. Все частіше просять аванс, а то й взагалі 100-відсоткову передоплату. Проте бюджетне законодавство диктує свої правила. Так, розпорядники бюджетних коштів здійснюють оплату за товари, роботи, послуги після їх отримання. Таким є загальний підхід. Тому кредиторська заборгованість — нормальне і звичне явище для бюджетних установ.
    Водночас слід пам’ятати народну мудрість: умівши брати, умій і віддати. Потрібно ретельно контролювати виконання договірних зобов’язань не лише з боку контрагентів, але й власних. Однак не завжди можливо провести розрахунки навіть за наявності грошових коштів на рахунку. А деколи не вдається погасити заборгованість і після закінчення строку позовної давності. Причини можуть бути різні. Головне — чітко знати, як діяти у такому випадку. Якими документами оформляти списання кредиторської заборгованості з балансу? Як відобразити таку операцію на рахунках бухобліку? Як показати у фінансовій і бюджетній звітності? Відповіді на ці та інші запитання ви знайдете у нашій статті.
  •   Введення в експлуатацію ОЗ та ІНМА: увага на особливості ОЗ та ІНМА надходять до установи різними способами. Це може бути як придбання за рахунок отриманого фінансування або за рахунок власних надходжень, так і безоплатне отримання від юридичних та фізичних осіб. Але перш ніж отриманий об’єкт буде зараховано на баланс, бухгалтер складає та заповнює необхідні документи. Саме на цьому етапі виникають деякі запитання, які іноді залишаються поза увагою. Та й дарма. Адже від того, як буде документально оформлена господарська операція у подальшому, залежить правильність відображення її в бухгалтерському обліку. Тож саме час розглянути нюанси, які виникають при введенні в експлуатацію ОЗ та ІНМА, і відповісти на всі запитання.
  •   Договір про закупівлю: на яку суму реєструвати Реабілітаційний центр — бюджетна установа, яка фінансується з держбюджету. Потребу в бюджетних асигнуваннях, річний план закупівель, додаток до річного плану за КЕКВ 2230 «Продукти харчування» визначаємо на підставі очікуваної вартості предмету закупівлі. Потреба в закупівлі продуктів харчування спрямована на організацію безперебійного харчування вихованців установи. Контингент вихованців (згідно з планом набору) та добові норми харчування (згідно з нормами, визначеними постановою КМУ від 20.10.2010 р. № 953) — постійні показники, які не змінюються з року в рік. Тому очікувану вартість предмета закупівлі (продукти харчування) визначаємо на підставі річної потреби в бюджетних асигнуваннях.
    На початку року головний розпорядник при затвердженні кошторису виділяє асигнування тільки на 6 місяців, а не на повну річну потребу. Решту коштів установі виділяють додатково у червні-липні поточного бюджетного року. У зв’язку з цим установа наразі не має можливості зареєструвати в Казначействі договір про закупівлю на суму річної потреби. Хоча в договорах передбачена умова: бюджетні зобов’язання будуть взяті в межах відповідних бюджетних асигнувань. У разі закупівлі продуктів харчування на суму, яка перевищує 200 тис. грн., установа укладає додаткову угоду щодо зменшення бюджетних зобов’язань пропорційно до виділених асигнувань. Відповідно після виділення додаткових бюджетних коштів буде «дореєстровано» договір.
    Інша ситуація за допороговими договорами, тобто коли вартість предмета закупівлі менше 200 тис. грн. У таких випадках Казначейство відмовляється реєструвати договори без затверджених кошторисних призначень. Чи вправі установа проводити закупівлю продуктів за очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеною на весь бюджетний рік? Як реєструвати такі договори в Казначействі? Чи мають рацію казначеї, коли вони відмовляють реєструвати договір частково? При цьому свої дії вони пояснюють тим, що договір про закупівлі не дозволено реєструвати декілька разів (оскільки предмет закупівлі заборонено ділити на частини).
  •   Працевлаштування осіб з інвалідністю: відповіді на актуальні запитання У нашому суспільстві багато людей з інвалідністю. Держава постійно дбає, щоб такі люди могли вести повноцінне життя. Для цього вона зобов’язала роботодавців їх працевлаштовувати. Чи є особливості в оформленні трудових відносин із особами, яким установлено інвалідність? На які гарантії та пільги вони можуть розраховувати? Відповіді на ці та інші запитання ви знайдете у нашій сьогоднішні статті.
  •   Допомога на оздоровлення помічнику вихователя: платити чи ні? Чи має право помічник вихователя закладу дошкільної освіти отримати допомогу на оздоровлення при використанні основної щорічної відпустки?
  •   Щодо складу комісії для проведення конкурсу на вакантну посаду в ОМС До структури сільради входять голова, секретар, бухгалтер, спеціаліст-землевпорядник та спеціаліст-юрисконсульт. Тобто кількісний склад сільради становить 5 осіб. Посада спеціаліста-землевпорядника на сьогодні є вакантною. Кого можна включити до складу конкурсної комісії для проведення конкурсного відбору на вакантну посаду в органах місцевого самоврядування з нечисленним апаратом? Хто має право очолювати цю комісію? Яка кількість членів конкурсної комісії має бути передбачена при її утворенні?
  •   Календар бухгалтера на квітень
Перейти до номеру
  • № 12/1
  • № 11
  • № 10
  • № 9
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить