Теми статей
Обрати теми

Податкова накладна — 2017: підказки на всі випадки життя

Кравченко Дар’я, податковий експерт
Нова вдосконалена форма податкової накладної (ПН) зразка 2017 року нарешті вступила у свої права. Ну а з нею й оновлений Порядок її заповнення. Щоб не розосереджувати увагу на усталені традиції та новинки, ми зібрали всі основні правила заповнення ПН у нашій Шпаргалці бухгалтера. А щоб вам, шановні читачі, було зручніше в них орієнтуватися, ми зробили окремі шпаргалочки на всі випадки життя.

Звичайна ПН платникові ПДВ (загальні правила)

Поле/графа ПН

Порядок заповнення

Шапка ПН

Верхня кутова таблиця

Не заповнюємо. Нулі, прочерки та інші знаки або символи не ставимо ( п. 16 Порядку № 1307)

«Дата складання»

Дату пишемо у форматі ДДММРРРР. Першим указуємо день місяця (дві цифри), далі — місяць (дві цифри) і рік (чотири цифри).

Наприклад, це поле в ПН від 29 березня 2017 року виглядатиме так: «29032017».

Важливо! При цьому крапки, коми й інші розділові знаки в даті складання ПН не ставимо ( п. 5 Порядку № 1307).

Нагадаємо: датою виписки ПН у загальному випадку є дата виникнення ПЗ з операції постачання ( п. 201.1 ПКУ, п. 5 Порядку № 1307). Винятком із цього правила є випадок, коли постачальник складає зведені ПН (див. на с. 24, 26, 28).

Контролери наполягають, що складання ПН на іншу дату позбавляє покупця права на ПК (лист ДФСУ від 13.09.16 р. № 19854/6/99-99-15-03-02-15 // «БТ», 2016, № 42-43, с. 4)

«Порядковий номер»

Перша частина (до дробу). Номер для ПН присвоюємо згідно з такими правилами ( п. 6 Порядку № 1307):

1. Порядковий номер має бути послідовним упродовж певного періоду. Чи буде це один день, місяць, квартал або рік — не має значення.

Головне, щоб на одну дату не було двох ПН з однаковим порядковим номером.

2. Він повинен містити в собі тільки цифри (букви або інші символи неприпустимі);

3. Не повинен починатися на «0».

І ще. У незаповнених клітинках прочерки або інші знаки не ставимо. Їх залишаємо порожніми

Друга частина (після дробу). Її заповнюють тільки:

• аграрії — при постачаннях продукції, на яку отримують сільгоспдотацію (ставлять «2»). Про такі ПН читайте на с. 32;

• оператори за договором про розподіл продукції при постачаннях інвесторові (ставлять код «5»).

Інші платники ПДВ не заповнюють

«Постачальник (продавець)»

У цьому полі наводимо ( п.п. «в» ч. 2 п. 201.1 ПКУ):

1. Повну або скорочену назву, вказану в статутних документах юридичної особи.

Зазначимо, що форма ПН вимагає вносити повне найменування постачальника, тоді як для ПКУ достатньо лише його назви. Вважаємо, що відмовлятися від зазначення організаційно-правової форми все ж не варто;

2. П. І. Б. фізособи, зареєстрованої як платник ПДВ — продавець товарів/послуг.

У цьому випадку не заборонено застосовувати і додаткові скорочення, такі як «ФОП» («ВПСУ», 2006, № 41, с. 27-32; лист ГУ ДФС у м. Києві від 24.02.16 р. № 1486/Д/26-15-12-02-14).

Увага! Найменування постачальника слід вносити державною мовою ( п. 4 Порядку № 1307). Тобто українською (лист ДПСУ від 05.03.13 р. № 1284/К/15-3114).

Нюанси для юросіб:

1. Найменування повинно відповідати загальним правилам написання найменувань юросіб (розд. ІІІ Вимог № 368/5).

2. Назва юрособи, написана прописними буквами, вважається тотожною найменуванню юрособи, написаному прописними і малими літерами (лист Міндоходів від 29.04.13 р. № 1883/6/99-99-19-04-01-15, категорія 101.17 ЗІР ДФСУ).

Тобто шрифт написання може бути будь-яким. Наприклад, «ТОВ «КОНСТАЙЛ» = «ТОВ «Констайл»

«Отримувач (покупець)»

Загальний випадок. Наводимо повну або скорочену назву покупця товарів/послуг, зареєстрованого як платник ПДВ (назва юрособи, вказана в статутних документах, або П. І. Б. фізособи). Див. заповнення реквізиту «Постачальник (продавець)»

Товар/послугу оплачує третя особа. Незалежно від того, що згідно з умовами договору плата за товари/послуги покладена на іншу особу, ПН складаємо на покупця (одержувача) товарів/послуг (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ)

«(індивідуальний податковий номер постачальника (продавця))»

Вноситься ІПН продавця. У незаповнені клітинки (якщо ІПН менше 12 знаків) прочерки або інші знаки не вносимо — вони залишаться порожніми ( п. 16 Порядку № 1307)

«(індивідуальний податковий номер отримувача (покупця))»

Загальний випадок. Вноситься ІПН покупця. Такі дані обов’язково звіряємо з Реєстром платників ПДВ

Товар/послугу оплачує третя особа. Вноситься ІПН покупця (одержувача) товарів/послуг (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ)

«(номер філії)»

Заповнюють тільки при постачаннях філією/філії, якій делеговано право складати ПН (детальніше читайте на с. 24)

Таблична частина ПН

Розділ Б

Вносимо дані в розрізі номенклатури постачання товарів/послуг ( п. 16 Порядку № 1307)

«№ з/п» (гр. 1)

Вказуємо номер рядка по порядку від 1 до 9999 (максимальна кількість рядків у ПН) ( п.п. 1 п. 16 Порядку № 1307)

«Номенклатура товарів/послуг продавця» (гр. 2)

Загальний випадок. Відображаємо всю номенклатуру товарів/послуг ( п.п. 1 п. 16 Порядку № 1307), що поставляються. Навіть якщо ПН виписуємо на передплату.

При цьому:

1. Найменування товарів/послуг наводимо українською мовою ( п. 4 Порядку № 1307).

Хоча в ст. 201 і 198 ПКУ відсутня пряма вимога про те, що ПН слід заповнювати виключно українською мовою, порушення якої позбавляло б платника права на ПК (ухвала ВАСУ від 05.03.14 р. № К/800/66350/13, від 24.03.14 р. № К/800/65315/13).

Допускається вказувати назву торгової марки, назву товару або їх абревіатуру без перекладу державною мовою у випадках (лист ДФСУ від 16.02.12 р. № 4809/7/15-3417-26; категорія 101.17 ЗІР ДФСУ):

• коли неможливо перекласти з іноземної мови торгову марку або найменування товару на державну мову;

• з метою збереження ідентифікації такого товару.

2. Дані, наведені в цій графі, повинні відповідати документам, що підтверджують їх придбання продавцем (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ). Наприклад, у договорі, в первинних документах (витратній накладній, акті виконаних робіт, наданих послуг).

3. При зазначенні номенклатури слід враховувати назви і класифікацію товарів згідно з УКТ ЗЕД.

Наприклад, при постачанні друкарської продукції назвою товару буде «Книжка», «Брошура» або «Журнал», а не назва друкарського твору або ім’я його автора

Знижки/надбавки. Вони в ПН не вказуються, оскільки лише збільшують або зменшують ціну постачання і базу оподаткування (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ)

«Код»

«товару згідно з УКТ ЗЕД» (гр. 3.1)

Загальний випадок. Навпроти кожної позиції товару, вказаної в гр. 2 ПН, ставимо код такого товару згідно з УКТ ЗЕД ( п.п. 2 п. 16 Порядку № 1307). Заповнюємо його на всіх етапах постачання таких товарів.

Увага! З 01.01.17 р. кодуванню в ПН підлягають усі товари, що постачаються платниками ПДВ. Тобто і товари, і власна продукція, і необоротні активи. Точніше, всі ті активи, які підпадають під визначення «товарів» згідно з п.п. 14.1.244 ПКУ.

Нюанс. Згідно з п.п. 14.1.191 ПКУ у цілях застосування терміна «постачання товарів» електрична і теплова енергія, газ, пара, вода, повітря (охолоджене або кондиційоване) вважаються товаром. Проте тут усе залежатиме від формулювання в договорі.

Код товарів згідно з УКТ ЗЕД має бути ( п.п. «і» п. 201.1 ПКУ):

не менше 4 перших цифр — для вітчизняних товарів.

Зверніть увагу: код УКТ ЗЕД потрібно обирати на рівні позиції (4 перших цифри), субпозиції (6 перших цифр), категорії (8 перших цифр), підкатегорії (10 цифр);

10 цифр — для підакцизних та імпортних товарів.

Для того щоб визначити код УКТ ЗЕД, який відповідає вашому товару:

• або загляньте в митну декларацію (якщо товар імпортний);

• або самостійно вивчіть Закон України «Про Митний тариф України» від 19.09.13 р. № 584-VII (див. у «БТ», 2017, № 3, с. 16);

• або зверніться до постачальника за необхідними даними. Але якщо придбаний товар піддавався обробці, переробці і т. д., внаслідок чого створений новий продукт, йому присвоюється і новий код згідно з УКТ ЗЕД (лист ДФСУ від 08.04.16 р. № 7889/6/99-99-21-05-15). Детальніше в «БТ», 2016, № 15, с. 10;

• або скористайтеся послугами торгово-промислової палати (ТПП) (лист ДФСУ від 04.03.16 р. № 7892/7/99-99-19-03-02-17).

Коли визначитеся з кодом УКТ ЗЕД, внесіть його в гр. 3.1 ПН суцільним порядком без жодних розділових знаків (пропусків, крапок і т. п.)

Товару немає в УКТ ЗЕД. Скористайтеся умовними кодами товарів ( п.п. 2 п. 16 Порядку № 1307).

Увага! Такий перелік уже з’явився на сайті ДФСУ (http://sfs.gov.ua/dovidniki—reestri—perelik/dovidniki-/288992.html). Ви також можете його знайти в «БТ», 2017, № 12, с. 9. А нещодавно його ще й оновили (додали умовний код «00502» для програмної продукції)

Товар поставляється в наборі (комплекті). Податківці дотримують чіткої позиції: при постачанні товарів у наборі/комплекті в ПН необхідно розписати номенклатуру всіх товарів, що входять у набір (комплект) і вказати код УКТ ЗЕД кожної складової (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ; лист ГУ ДФС у м. Києві від 30.01.17 р. № 1925/10/26-15-12-01-18)

Товар використовується при виконанні підрядних робіт. Якщо предметом договору на підрядні роботи є не товар, а результат певної роботи (виготовлення, обробка, переробка, ремонт речі), то додатково розписувати всі використані матеріали не потрібно. Їх ви можете вказати в окремому документі (детальніше — у «БТ», 2016, № 39, с. 41)

У митній декларації вказаний код, що містить менше 10 знаків. Код вноситься без додавання нулів або інших знаків з вирівнюванням за правим краєм поля (див. лист ДПСУ від 29.12.11 р. № 10768/7/15-3117)

«ознака імпортованого товару» (гр. 3.2)

У гр. 3.2 ПН необхідно ставити позначку «Х» при постачанні імпортного товару (навпроти кожної позиції товару, вказаної в гр. 2 ПН). Відповідно код УКТ ЗЕД у такого товару буде 10-значним.

Зверніть увагу! Позначку в гр. 3.2 ПН потрібно ставити, навіть якщо ви не є безпосереднім імпортером товарів. Цього вимагає п.п. 2 п. 16 Порядку № 1307

«послуги згідно з ДКПП» (гр. 3.3)

При постачанні послуги в гр. 3.3 наводимо код такої послуги відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ( п.п. 2 п. 16 Порядку № 1307). На цей момент це Державний класифікатор продукції та послуг ДК 016:2010 від 01.01.12 р.

Зверніть увагу! Незважаючи на те, що в назві класифікатора ДК 016:2010 не згадуються роботи, коди, вказані в ньому для певних робіт, використовуємо для заповнення гр. 3.3 ПН.

Що стосується довжини коду, то п.п. «і» п. 201.1 ПКУ дозволяє вносити код послуги завдовжки не менше 4 перших цифр. І цього буде достатньо, оскільки вимога про зазначення повного коду (10 знаків) стосується лише імпортних і підакцизних товарів. Звичайно, за бажанням, ви можете вказати й усі 10 цифр.

Код послуги наводите у тому вигляді, в якому він «підтягується» з ДК 016:2010. Наприклад: або «62.09», або «62.09.20-00.00» (послуги у сфері інформаційних технологій і стосовно комп’ютерної техніки інші)

«Одиниця виміру товару/послуги»

«умовне позначення» (українське)» (гр. 4)

Загальний випадок. Вказуємо умовне позначення відповідної назви одиниці виміру/обліку (український), вказаної в КСПОВО — грн, шт, кг, м, см, м куб, см куб, л і т. п. ( п.п. 3 п. 16 Порядку № 1307)

Надаємо послугу. Податківці рекомендують у гр. 4 ПН вказати «послуга» (лист ДФСУ від 20.03.15 р. № 5834/6/99-99-19-03-02-15). Але можна скористатися і такою одиницею виміру, як «грн». Незалежно від виду послуг варто пам’ятати: одиниця виміру в первинному документі, договорі та ПН повинні збігатися

Для товару/послуги в КСПОВО немає умовного позначення. Вносимо умовне позначення одиниці виміру такої послуги, яке використовується для її обліку і відображається в первинних документах (п.п. 3 п. 16 Порядку № 1307)

«код» (гр. 5)

Загальний випадок. Відображаємо код відповідної одиниці виміру/обліку, вказаний КСПОВО (п.п. 3 п. 16 Порядку № 1307)

Надаємо послугу. Якщо в гр. 4 ви вписали слово «послуга», то гр. 5 не заповнюйте (лист ДФСУ від 20.03.15 р. № 5834/6/99-99-19-03-02-15). Якщо «грн» — вносимо код «2454»

Для товару/послуги в КСПОВО немає умовного позначення. Не заповнюємо (п.п. 3 п. 16 Порядку № 1307)

«Кількість (об’єм, обсяг)» (гр. 6)

Відображаємо кількість (об’єм) постачання товарів/послуг (п.п. 4 п. 16 Порядку № 1307).

Зверніть увагу: значення може бути як цілим, так і дробовим (у разі передплати за неділимий товар). Наприклад, надійшло 25 % оплат — у графі вказуємо «0,25».

При повному постачанні послуг або отриманні передоплати за них у повному обсязі в гр. 6 записують «1».

При цьому необхідною кількістю знаків після коми в кількісному показнику вважається така кількість, якої вистачає для правильного розрахунку вартісного показника в гр. 10 ПН і рядків I — IX розділу А (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ).

До речі, нічого не заважає в гр. 6 ПН поставити число більше одиниці, якщо ви отримали плату більш ніж за одну послугу або надали відразу декілька однотипних послуг

«Ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ» (гр. 7)

Загальний випадок. Вносимо ціну постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ (п.п. 5 п. 16 Порядку № 1307).

Заповнюємо дані в гривнях з копійками, але не більше двох знаків після коми (п. 4 Порядку № 1307).

Винятком будуть лише випадки із цінами/тарифами, регульованими державою. Тоді ціна може містити більше двох знаків після коми.

В інших випадках для скорочення вартісних показників (до другого знака після коми) застосовуємо правило математичного округлення. Тобто знак збільшуємо на «1» (одиницю), якщо скорочуваний знак, що йде за ним, дорівнює або перевищує «5» (п’ять) (лист ГУ Міндоходів у м. Києві від 12.08.14 р. № 7323/10/26-15-11-01-6).

Щоб спростити такий процес — при формуванні договірної ціни рекомендуємо дотримуватися такого правила: ціну за одиницю встановити в гривнях з копійками, а потім до неї додати 20 % ПДВ (лист ДФСУ від 05.05.16 р. № 10101/6/99-99-15-03-02-15)

Знижки/надбавки. Вказуємо кінцеву ціну вже з урахуванням знижок/надбавок, тобто окремо знижки/надбавки в ПН не виділяємо (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ)

Безкоштовне постачання. Ставимо «0» і додатково виписуємо ПН на дотягування мінбази (див. на с. 28)

«Код ставки» (гр. 8)

Вказуємо код ставки ПДВ, за якою здійснюється ПДВ-обкладення постачання товарів/послуг, що відображається в ПН (п.п. 6 п. 16 Порядку № 1307):

«20» — у разі здійснення постачання товарів/послуг, що підлягають ПДВ-обкладенню за основною ставкою ПДВ;

«7» — у разі здійснення постачання товарів/послуг, що підлягають ПДВ-обкладенню за ставкою ПДВ 7 %;

«902» — у разі здійснення постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою.

Важливо! При постачанні товарів/послуг, до яких одночасно застосовується як основна, 7 %, так і нульова ставка, можна виписати одну загальну ПН

«Обсяги постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ, що підлягають оподаткуванню за ставками» (гр. 10)

Загальний випадок. Вказуємо обсяг поставок товарів/послуг (базу оподаткування), що підлягають обкладенню ПДВ за основною ставкою, 7 %, 0 %, а також звільнених від обкладення ПДВ, без урахування ПДВ (п.п. 8 п. 16 Порядку № 1307).

Такий показник розраховується як добуток гр. 6 ПН і гр. 7 ПН.

Отримані дані вносимо в гр. 10 ПН у гривнях з копійками, але не більше двох знаків після коми (п. 4 Порядку № 1307).

Розрахунок вартісного показника, в якому у результаті розрахунку виходить число, у якому кількість знаків після коми перевищує два, вважається правильним, якщо з метою скорочення такої кількості знаків до другого знака після коми округлення не призводить до збільшення такого знака на «1» (одиницю) (лист ДФСУ від 12.01.16 р. № 358/6/99-99-19-03-02-15).

Увага! Суми податків, зборів, які включаються в ціну товарів/послуг, але які не включаються в базу обкладення ПДВ таких товарів/послуг, у ПН не вказуються (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ). Ідеться про суми неустойок (штрафів та/або пені), 3 % річних та інфляційних, отриманих у результаті невиконання або неналежного виконання договірних зобов’язань.

Нагадуємо: для операцій, оподатковуваних ПДВ або звільнених від оподаткування, складаємо окремі ПН

Безкоштовне постачання. Ставимо «0»

«Код виду діяльності сільськогосподарського товаровиробника» (гр. 11)

Заповнюють тільки аграрії — одержувачі сільгоспдотації (детальніше читайте на с. 32). Інші платники ПДВ не заповнюють. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

Розділ А

Вносимо узагальнюючі дані за операціями, на які складається ПН (п. 16 Порядку № 1307)

«Загальна сума коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість» (ряд. І)

Відображаємо загальну суму коштів, що підлягає сплаті з урахуванням ПДВ (п. 16 Порядку № 1307).

Розраховуємо за формулою: ряд. II + ряд. V + ряд. VІ + ряд. VІI + ряд. VІІІ + ряд. IX + ряд. X (саме така формула застосовується податківцями для перевірки показника ряд. I).

Зверніть увагу. Виходячи з останнього абзацу п. 16 Порядку № 1307, у цей рядок необхідно включати і дані про зворотну тару (з ряд. X цього розділу)

«Загальна сума податку на додану вартість, у тому числі:» (ряд. ІІ)

Вказуємо загальну суму ПДВ, нараховану виходячи з обсягів поставок, вказаних у рядках V і VI (п. 16 Порядку № 1307).

Використовуємо формулу: ряд. III + ряд. IV

«загальна сума податку на додану вартість за основною ставкою» (ряд. ІІІ)

Вписуємо суму ПДВ, нараховану за основною ставкою ПДВ (20 %), виходячи з обсягів поставок, вказаних у ряд. V (п. 16 Порядку № 1307).

Необхідні дані отримуємо так: ряд. V × 20 %

«загальна сума податку на додану вартість за ставкою 7 %» (ряд. IV)

Вказуємо суми ПДВ, нараховані за ставкою ПДВ 7 %, виходячи з обсягів поставок, указаних у ряд. VI (п. 16 Порядку № 1307).

Для розрахунку використовуємо формулу: ряд. VI × 7 %

«Усього обсяги постачання за основною ставкою (код ставки 20)» (ряд. V)

Вносимо загальний обсяг постачання (базу оподаткування без ПДВ), оподатковуваний за основною ставкою ПДВ (20 %).

Необхідні дані вибираємо з гр. 10 ПН (з рядків з кодом ставки «20» у гр. 8 ПН)

«Усього обсяги постачання за ставкою 7 % (код ставки 7)» (ряд. VI)

Вносимо загальний обсяг постачання (базу оподаткування без ПДВ), оподатковуваний за ставкою ПДВ 7 %.

Необхідні дані вибираємо з гр. 10 ПН (з рядків з кодом ставки «7» у гр. 8 ПН)

«Усього обсяги постачання при експорті товарів за ставкою 0 % (код ставки 901)» (ряд. VII)

Заповнюємо тільки при експорті товарів (детальніше про такі ПН читайте на с. 29). При постачаннях на території України цей рядок не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Усього обсяги постачання на митній території України за ставкою 0 % (код ставки 902)» (ряд. VIII)

Вносимо загальний обсяг постачання (базу оподаткування без ПДВ), оподатковуваний за нульовою ставкою ПДВ.

Необхідні дані вибираємо з гр. 10 ПН (з рядків з кодом ставки «902» у гр. 8 ПН)

«Усього обсяги операцій, звільнених від оподаткування (код ставки 903)» (ряд. IX)

Заповнюємо тільки при пільговому постачанні (детальніше про такі ПН читайте на с. 30).

При одночасному постачанні одному покупцеві як оподатковуваних товарів/послуг, так і звільнених від оподаткування, постачальник складає окремі ПН ( п. 201.5 ПКУ; п. 17 Порядку № 1307).

Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Дані щодо зворотної (заставної) тари» (ряд. X)

Вносимо дані про зворотну (заставну) тару.

Нагадаємо: вартість тари не включається в базу оподаткування, а вказується в гр. X як загальна сума коштів, що підлягають сплаті (п. 16 Порядку № 1307)

Заключна частина

«Посадова (уповноважена) особа / фізична особа

(законний представник)»

ПН має бути підписана уповноваженою особою платника ПДВ ( п. 201.1 ПКУ).

Нагадаємо: такими повноваженнями фізособа наділяється статутними документами, дорученням, законом або іншими актами цивільного законодавства згідно зі ст. 207 ЦКУ (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ).

Тому наводимо ініціали і прізвище особи, що склала ПН (разом з її реєстраційним номером облікової картки платника податків).

Якщо ця фізособа, яка в силу своїх релігійних переконань відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника і має відмітку в паспорті про наявність такого права, то зазначаємо в ПН серію і номер паспорта (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ).

Далі на ПН накладаємо ЕЦП такої посадової особи і ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки продавця (за наявності) (п. 5 Порядку № 1246).

Увага! На думку податківців, ЕЦП, який накладається на ПН при її реєстрації в ЄРПН, повинна відповідати ініціалам і прізвищу особи, що склала таку ПН.

Водночас контролери згодні: порушення такої відповідності не може бути єдиною підставою для невизнання ПК за такою ПН (лист ДФСУ від 13.04.16 р. № 8194/6/99-99-19-03-02-15)

«(ініціали та прізвище)»

«(реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та/або номер паспорта)»

Підсумкова ПН

Поле/графа ПН

Порядок заповнення

Шапка ПН

«Зведена податкова накладна»

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Складена на операції, звільнені від оподаткування»

«Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини (зазначається відповідний тип причини)»

Робимо позначку «Х» і вказуємо тип причини «11» — складена за щоденними підсумками операцій (п. 8 Порядку № 1307)

«Отримувач (покупець)»

Пишемо «Неплатник» (п. 12 Порядку № 1307)

«(індивідуальний податковий номер отримувача (покупця))»

Відображаємо умовний код «100000000000» (п. 12 Порядку № 1307)

Інші поля шапки

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Таблична частина ПН

Гр. 1 розділу Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Номенклатура товарів/послуг продавця» (гр. 2)

Загальний випадок. У «свіжих» роз’ясненнях, розміщених у категорії 101.17 ЗІР ДФСУ («БТ», 2017, № 11, с. 37), податківці рекомендують платникам ПДВ у підсумкових ПН групувати товари/послуги за групами, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД / коду послуги згідно з ДК 016:2010

Для полегшення процесу кодування. Можна діяти «по-старому»:

• вітчизняні товари показати одним рядком, вказавши в гр. 2 ПН «Товари/послуги в асортименті»;

• імпортні і підакцизні товари об’єднати в групи, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД

«Код»

«товару згідно з УКТ ЗЕД» (гр. 3.1)

Загальний випадок. Податківці радять заповнювати цю графу так:

• об’єднати вітчизняні товари в групи, які відповідають певному коду товарів, і вказати для них 4 перші цифри коду УКТ ЗЕД, встановленого для такої групи;

• для імпортних і підакцизних товарів — повні (10-значні) коди

Об’єднали вітчизняні товари в групу «Товари/послуги в асортименті». Код УКТ ЗЕД для такої групи товарів виберіть на власний розсуд. Наприклад, код товарів, які приносять максимальну виручку

Підсумкові ПН для громадського харчування. Якщо коду товару в УКТ ЗЕД немає, можна скористатися умовним кодом з переліку, оприлюдненого ДФСУ на своєму офіційному сайті. Наприклад, «00120» (інше) (див. «БТ», 2017, № 12, с. 9)

«ознака імпортованого товару» (гр. 3.2)

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«послуги згідно з ДКПП» (гр. 3.3)

Графи 4 — 7 розділу Б

Не заповнюємо (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ). Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

Інші графи розділу Б і рядки розділу А

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Зведені «ритмічні»* ПН

* Ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцеві два і більше разів на місяць (п. 19 Порядку № 1307).

Поле/графа ПН

Порядок заповнення

ПН окремому платникові ПДВ

ПН на постачання неплатникам ПДВ

Шапка ПН

«Зведена податкова накладна»

Ставимо позначку «(п. 19 Порядку № 1307)

«Складена на операції, звільнені від оподаткування»

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини (зазначається відповідний тип причини)»

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

Робимо позначку «Х» і вказуємо тип причини «02» (постачання неплатникові податку)

«Дата складання»

ПН складаємо не пізніше за останній день місяця, у якому здійснені ритмічні (безперервні) постачання таким покупцям ( п. 19 Порядку № 1307; п. 201.4 ПКУ).

Зверніть увагу: впродовж звітного періоду постачальник може скласти як одну зведену ПН (не пізніше за останній день такого періоду), так і дві та більше зведені ПН, виходячи з умов, передбачених у договорі з покупцем (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ).

При цьому:

1. Відсутність факту оплати поставлених товарів/послуг (окрім «касових» зведених ПН) не звільняє постачальника від складання зведеної ПН.

2. Зведені ПН (окрім «касових» зведених ПН, складених згідно з п. 44 підрозд. 2 розд. XX ПКУ, на постачання електроенергії, тепла, вугілля і т. п.) не складаються на передплати (аванси).

3. Якщо на дату складання «ритмічної» зведеної ПН сума передплати перевищує вартість поставлених товарів / послуг упродовж місяця, на таке перевищення виписується звичайна ПН не пізніше за останній день місяця

Інші поля шапки

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Таблична частина ПН

Гр. 1 розділу Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Номенклатура товарів/послуг продавця» (гр. 2)

Вказуємо всю номенклатуру поставлених упродовж місяця товарів/послуг (п. 19 Порядку № 1307)

Інші графи розділу Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Розділ А

Філіальні ПН

Поле/графа ПН

Порядок заповнення

ПН від філії — постачальника

ПН філії-покупцеві

Шапка ПН

Верхня кутова таблиця

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Постачальник (продавець)»

Філії делеговано право виписки ПН. Філія, що має право виписувати ПН, вносить назву головного підприємства, зареєстрованого як платник ПДВ, і поруч вказує своє найменування (п. 1 Порядку № 1307; лист ДФСУ від 04.09.15 р. № 1149/10/28-05-19).

Наприклад: «ТОВ «Ведмедик», Харківська філія «Ведмедик плюс»

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Філії НЕ делеговано право виписки ПН. Вказуємо тільки найменування головного підприємства

«Отримувач (покупець)»

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Філії делеговано право виписки ПН. Окрім назви головного підприємства, вставляємо і найменування філії/структурного підрозділу (п. 1 Порядку № 1307)

Філії НЕ делеговано право виписки ПН. Вносимо найменування тільки головного підприємства

«(індивідуальний податковий номер постачальника (продавця))»

Вказуємо ІПН головного підприємства — продавця

«(індивідуальний податковий номер отримувача (покупця))»

Наводимо ІПН головного підприємства — покупця

«(номер філії)»

Філії делеговано право виписки ПН. Вписуємо числовий номер філії/структурного підрозділу, якому делеговано право виписки ПН. Про нього головне підприємство письмово повідомляє контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника ПДВ (п. 1 Порядку № 1307).

Зверніть увагу: для числового номера (жодних інших символів бути не повинно — п. 4 Порядку № 1307) виділені 4 комірки. Відповідно номер філії не повинен перевищувати 4-значного числа.

Якщо знаків менше — номер вирівнюємо за правим краєм поля, а інші клітинки не заповнюємо.

Увага! Номер філії є обов’язковим реквізитом ПН ( п.п. «г» п. 201.1 ПКУ). Помилки в таких реквізитах можуть призвести до втрати ПК покупцем

Філії НЕ делеговано право виписки ПН. Це поле не заповнюємо

Інші поля шапки

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Таблична частина ПН

Розділ А і розділ Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

ПН на неплатника ПДВ

Поле/графа ПН

Порядок заповнення

Звичайна ПН

ПН на розреєстрованого покупця(1) (замість РК)

Шапка ПН

«Зведена податкова накладна»

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Складена на операції, звільнені від оподаткування»

«Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини (зазначається відповідний тип причини)»

Ставимо позначку «Х» і вказуємо тип причини:

«02» (постачання неплатникові податку) (п. 12 Порядку № 1307)

«01» (складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (додаткова ПН замість РК на розреєстрованого покупця)) (п. 13 Порядку № 1307)

«Отримувач (покупець)»

У полі пишемо «Неплатник» (п. 12 і п. 13 Порядку № 1307)

«(індивідуальний податковий номер отримувача (покупця))»

Відображаємо умовний код «100000000000»

Інші поля шапки

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Таблична частина ПН

Графи 1 — 6 розділу б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ» (гр. 7)

Вносимо ціну постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ у звичайному порядку (п.п. 5 п. 16 Порядку № 1307)

Вказуємо різницю між новою ціною без ПДВ і первісною

Інші графи розділу Б і розділу А

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

(1) Якщо на дату збільшення ціни товару/послуги ваш покупець втратив ПДВ-статус.

«Компенсуючи» ПН ( п. 198.5 і п. 199.1 ПКУ)

Поле/графа ПН

Порядок заповнення

Звичайна ПН

Зведена ПН

Шапка ПН

«Зведена податкова накладна»

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

Ставимо позначку «Х» (п.п. 4 п. 11 Порядку № 1307)

«Складена на операції, звільнені від оподаткування»

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини (зазначається відповідний тип причини)»

Ставимо позначку «Х» і вказуємо тип причини (п. 8 і п. 11 Порядку № 1307):

«04» — постачання в межах балансу для невиробничого використання;

«08» — постачання для операцій, які не є об’єктом обкладення ПДВ;

«09» — постачання для операцій, звільнених від обкладення ПДВ;

«13» — використання виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в госпдіяльності

«Дата складання»

ПН складаємо:

• або на дату придбання товарів/послуг /необоротних активів, призначених для їх використання в операціях, визначених у п. 198.5 і п. 199.1 ПКУ;

• або на дату початку фактичного використання товарів/послуг / необоротних активів в операціях, прописаних у п. 198.5 і п. 199.1 ПКУ.

Таку дату визначаємо на підставі первинних документів, оформлених відповідно до Закону про бухоблік ( п. 198.5 ПКУ)

ПН виписуємо не пізніше за останній день звітного періоду, у якому виникає обов’язок нарахувати ПЗ (п. 11 Порядку № 1307).

Зверніть увагу: не заборонено складання впродовж звітного періоду декількох зведених ПН з однаковим типом причини (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ)

«Отримувач (покупець)»

Вказуємо свої реквізити (п. 11 Порядку № 1307)

«(індивідуальний податковий номер отримувача (покупця))»

Відображаємо умовний код «600000000000» (п. 11 Порядку № 1307)

Інші поля шапки

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Таблична частина ПН

Гр. 1 розділу Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Номенклатура товарів/послуг продавця» (гр. 2)

Відображаємо повний перелік придбаних товарів/послуг / необоротних активів (п.п. 1 п. 16 Порядку № 1307)

Вказуємо дати складання і порядкові номери ПН, складені на вас як на покупця при постачанні товарів/послуг / необоротних активів, за якими ви визначаєте «компенсуючі» ПЗ (п.п. 1 п. 16 Порядку 1307)

Графи 3.1 — 3.3 розділу Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Не заповнюємо (п.п. 3 п. 16 Порядку № 1307)

«Одиниця виміру товару/послуги»

«умовне позначення (українське)» (гр. 4)

Вказуємо «грн» (п.п. 3 п. 16 Порядку № 1307)

«код» (гр. 5)

Не заповнюємо (п.п. 3 п. 16 Порядку № 1307)

Графи 6 — 8 розділу б

«Код пільги» (гр. 9)

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Обсяги постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ, що підлягають оподаткуванню за ставками» (гр. 10)

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Відображаємо вартість (частину вартості) товару/послуги, необоротного активу, на яку нараховуються «компенсуючі» ПЗ, згідно з основною ставкою ПДВ (20 %) або 7 %, які застосовуються при нарахуванні таких ПЗ (п.п. 8 п. 16 Порядку № 1307)

«Код виду діяльності сільськогосподарського товаровиробника» (гр. 11)

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

Розділ А

Вносимо узагальнюючі дані за операцією (п. 16 Порядку № 1307)

Рядки І — VI

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Рядки VIIІ — IX

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Не заповнюємо (п. 16 Порядку № 1307)

Окремі «компенсуючі» ПН

Поле/графа ПН

Порядок заповнення

Шапка ПН

«Зведена податкова накладна»

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Складена на операції, звільнені від оподаткування»

«Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини (зазначається відповідний тип причини)»

Ставимо позначку «Х» і вказуємо тип причини (п. 8 Порядку № 1307):

«03» — складена на постачання товарів / послуг у рахунок оплати праці фізособам, що перебувають у трудових відносинах з платником ПДВ;

«05» — складена у зв’язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку;

«06» — складена у зв’язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих;

«10» — складена при визначенні у зв’язку з анулюванням ПДВ-реєстрації ПЗ за товарами/послугами, необоротними активами, суми ПДВ за якими були включені до складу ПК, але не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності (ПН на «умовне постачання»)

«Дата складання»

ПН складаємо:

• або на дату придбання товарів/послуг / необоротних активів, призначених для їх використання в операціях, перелічених вище;

• або на дату початку фактичного використання товарів/послуг / необоротних активів в операціях, прописаних вище.

Таку дату визначаємо на підставі первинних документів, оформлених відповідно до Закону про бухоблік ( п. 198.5 ПКУ)

«Отримувач (покупець)»

Вказуємо свої реквізити (п. 11 Порядку № 1307)

«(індивідуальний податковий номер отримувача (покупця))»

Відображаємо умовний код «400000000000» (п. 12 Порядку № 1307)

Інші поля шапки

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Таблична частина ПН

Розділ А і розділ Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

ПН на «дотягування до мінбази»

Поле/графа ПН

Порядок заповнення

Звичайна ПН

Зведена ПН

Шапка ПН

«Зведена податкова накладна»

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

Ставимо позначку «(п. 19 Порядку № 1307)

«Складена на операції, звільнені від оподаткування»

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини (зазначається відповідний тип причини)»

Ставимо позначку «Х» і вказуємо тип причини «15» (складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до ст. 188 і 189 ПКУ, над фактичною ціною постачання) (п. 15 Порядку № 1307)

«Дата складання»

Загальний випадок. На дату «першої події» за операцією постачання товарів/послуг

ПН складаємо не пізніше останнього дня місяця, у якому здійснені «дешеві» постачання ( п. 201.4 ПКУ; п. 15 Порядку № 1307)

На дату «першої події» мінбаза не відома. Якщо «першою подією» є передоплата за товари/послуги, які постачальником ще не отримані, і на дату складання основної ПН ще не відомо про перевищення мінбази, то другу ПН постачальник повинен виписати на дату, коли стане відомо про таке перевищення. На наш погляд, це дата фактичного постачання за «заниженою» ціною

«Отримувач (покупець)»

Вносимо власні реквізити (п. 15 Порядку № 1307)

«(індивідуальний податковий номер отримувача (покупця))»

Таблична частина ПН

Гр. 1 розділу Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Номенклатура товарів/послуг продавця» (гр. 2)

Додатково до номенклатури товарів/послуг пишемо фразу «перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 ПКУ, над фактичною ціною постачання» (п.п. 1 п. 16 Порядку № 1307)

Пишемо фразу «перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 ПКУ, над фактичною ціною постачання» і вказуємо порядковий номер і дату складання «дешевої» ПН

«Код»

«товару згідно з УКТ ЗЕД» (гр. 3.1)

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«ознака імпортованого товару» (гр. 3.2)

«послуги згідно з ДКПП» (гр. 3.3)

«Одиниця виміру товару/послуги»

«умовне позначення (українське)» (гр. 4)

«код» (гр. 5)

«Кількість (об’єм, обсяг)» (гр. 6)

Відображаємо кількість (об’єм) «дешевих» товарів/послуг, що постачаються (п.п. 4 п. 16 Порядку № 1307)

«Ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ» (гр. 7)

Вказуємо тільки суму перевищення мінбази над фактичною ціною постачання товарів/послуг / необоротних активів

Графи 8 — 10 розділу Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Код виду діяльності сільськогосподарського товаровиробника» (гр. 11)

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

Розділ А

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

ПН на експорт

Поле/графа ПН

Порядок заповнення

Шапка ПН

«Зведена податкова накладна»

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Складена на операції, звільнені від оподаткування»

«Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини (зазначається відповідний тип причини)»

Ставимо позначку «Х» і вказуємо тип причини «07» (експортні постачання) (п. 8 Порядку № 1307)

«Отримувач (покупець)»

Вносимо найменування (П. І. Б.) нерезидента і через кому вказуємо країну, у якій він зареєстрований (п. 12 Порядку № 1307).

Зверніть увагу: якщо найменування нерезидента перекласти державною мовою неможливо, то в ПН допускається заповнення поля «Отримувач (покупець)» без перекладу (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ)

«(індивідуальний податковий номер отримувача (покупця))»

Вносимо умовний ІПН «300000000000» (п. 12 Порядку № 1307)

Інші поля шапки

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Таблична частина ПН

Графи 1 — 6 розділу Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ» (гр. 7)

Вказуємо договірну вартість товарів, перераховану в гривні за офіційним курсом НБУ на дату оформлення митної декларації (п. 391.1 ПКУ)

«Код ставки» (гр. 8)

Вносимо код ставки — «901» (операції з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) (п.п. 6 п. 16 Порядку № 1307)

«Код пільги» (гр. 9)

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Обсяги постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ, що підлягають оподаткуванню за ставками» (гр. 10)

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Код виду діяльності сільськогосподарського товаровиробника» (гр. 11)

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

Розділ А

Вносимо узагальнюючі дані за операцією (п. 16 Порядку № 1307)

«Загальна сума коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість» (ряд. І)

Відображаємо загальну суму коштів, що підлягає сплаті з урахуванням ПДВ (п. 16 Порядку № 1307).

Фактично переносимо дані з ряд. VII

Рядки ІІ — VI

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Усього обсяги постачання при експорті товарів за ставкою 0 % (код ставки 901)» (ряд. VII)

Вказуємо загальний обсяг постачання товарів/послуг (п. 16 Порядку № 1307).

Тобто підбиваємо підсумок за гр. 10 розділу Б

Рядки VII — X

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

ПН на пільгові постачання

Поле/графа ПН

Порядок заповнення

Шапка ПН

«Зведена податкова накладна»

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Складена на операції, звільнені від оподаткування»

Пишемо фразу «Без ПДВ» у разі складання ПН на постачання товарів/послуг, звільнених від ПДВ-обкладення ( п. 201.3 ПКУ). Перелік таких операцій наведений у ст. 197 ПКУ, підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ. Також операції можуть бути звільнені від ПДВ на підставі міжнародних договорів (угод).

Нагадаємо: для оподатковуваних і звільнених від ПДВ-обкладення операцій складаються окремі ПН (п. 17 Порядку № 1307)

Інші поля шапки

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Таблична частина ПН

Графи 1 — 7 розділу Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Код ставки» (гр. 8)

Пишемо код «903» (постачання товарів/послуг, звільнених від оподаткування) (п.п. 6 п. 16 Порядку № 1307)

«Код пільги» (гр. 9)

Загальний випадок. Вказуємо код пільги згідно з довідником податкових пільг (Довідником податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, або Довідником інших податкових пільг), затвердженим ДФСУ на дату складання такої ПН (п.п. 7 п. 16 Порядку № 1307)

Пільгова операція не вказана в Довіднику (нова пільга). Проставляємо умовний код «99999999», а у відведеному полі внизу ПН вказуємо відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи ПКУ та/або міжнародного договору (угоди), якими передбачено звільнення від оподаткування

«Обсяги постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ, що підлягають оподаткуванню за ставками»

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Код виду діяльності сільськогосподарського товаровиробника» (гр. 11)

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

Розділ А

Вносимо узагальнюючі дані за операцією (п. 16 Порядку № 1307)

«Загальна сума коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість» (ряд. І)

Відображаємо загальну суму коштів, що підлягає сплаті з урахуванням ПДВ (п. 16 Порядку № 1307).

Фактично переносимо дані з ряд. IХ

Рядки ІІ — VIII

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Усього обсяги операцій, звільнених від оподаткування (код ставки 903)» (гр. IX)

Вказуємо загальний обсяг постачання товарів/послуг (п. 16 Порядку № 1307).

Тобто підбиваємо підсумок за гр. 10 розділу Б

Рядки IX і X

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

ПН на послуги від нерезидента

Поле/графа ПН

Порядок заповнення

Шапка ПН

«Зведена податкова накладна»

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Складена на операції, звільнені від оподаткування»

«Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини (зазначається відповідний тип причини)»

Ставимо позначку «Х» і вказуємо тип причини «14» (складена покупцем (одержувачем) послуг від нерезидента) (п. 8 Порядку № 1307)

«Постачальник (продавець)»

Відображаємо найменування (П. І. Б.) нерезидента і через кому вказуємо країну, у якій він зареєстрований (п. 12 Порядку № 1307).

Зверніть увагу: у разі, коли неможливо перекласти з іноземної мови на державну найменування нерезидента, в ПН допускається заповнення поля «Постачальник (продавець)» без перекладу державною мовою (категорія 101.17 ЗІР ДФСУ)

«(індивідуальний податковий номер постачальника (продавця)»

Вносимо умовний ІПН «500000000000» (п. 12 Порядку № 1307)

«Отримувач (покупець)»

Вказуємо власні реквізити (п. 12 Порядку № 1307)

«(індивідуальний податковий номер отримувача (покупця))»

Інші поля шапки

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Таблична частина ПН

Графи 1 — 6 розділу Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ» (гр. 7)

Відображаємо договірну вартість послуги, перераховану в гривні за офіційним курсом НБУ або на дату перерахування передплати нерезиденту, або на дату підписання документа, що засвідчує факт отримання послуги ( п. 190.2 ПКУ)

Інші графи розділу Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Розділ А

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Дотаційні» сільгосп-ПН

Поле/графа ПН

Порядок заповнення

Шапка ПН

Верхня кутова таблиця

Не заповнюємо. Нулі, прочерки й інші знаки або символи не ставимо (п. 16 Порядку № 1307)

«Дата складання»

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Порядковий номер»

Перша частина порядкового номера (до дробу). Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Друга частина порядкового номера (після дробу). Сільгосппідприємства, які включені в Реєстр одержувачів бюджетної дотації, у разі поставки власної продукції, отриманої від видів діяльності, вказаних у п. 161.3 Закону № 1877, у другій частині порядкового номера ставлять код «2» (п. 6 Порядку № 1307)

Інші поля шапки

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Таблична частина ПН

Графи 1 — 10 розділу Б

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

«Код виду діяльності сільськогосподарського товаровиробника» (гр. 11)

Вказуємо код виду діяльності відповідно до п. 161.3 Закону № 1877, за результатами якої виготовлений товар (п.п. 9 п. 16 Порядку № 1307), що поставляється.

Використовуємо коди від «701» до «716», які тотожні пунктам, у яких наведені види «дотаційної» діяльності (пп. 161.3.1 — 161.3.16 Закону № 1877). Детальніше в «БТ», 2017, № 11, с. 12.

Увага! За товарами, отриманими від «недотаційних» видів діяльності, гр. 11 ПН не заповнюємо

Розділ А

Заповнюємо у звичайному порядку (див. вище)

Документи і скорочення Шпаргалки

Закон № 1877 — Закон України «Про державну підтримку сільського господарства України» від 24.06.04 р. № 1877-IV.

Порядок № 1307 — Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307.

Порядок № 1246 — Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою КМУ від 29.12.10 р. № 1246.

Вимоги № 368/5 — Вимоги до написання найменування юридичної особи, її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, крім організації профспілки, затверджені наказом Мін’юсту від 05.03.12 р. № 368/5.

ЕЦП — електронний цифровий підпис.

ЄРПН — Єдиний реєстр податкових накладних.

ІПН — індивідуальний податковий номер.

ПЗ — податкове зобов’язання.

ПК — податковий кредит.

ПН — податкова накладна.

РК — розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі