Теми статей
Обрати теми

Ліквідація ОЗ — без ПДВ (і підтверджувальні документи)

Солошенко Людмила, податковий експерт
УПК, затверджена наказом Мінфіну від 03.08.2018 р. № 673

Приємно, нарешті, почути зважені висновки щодо ненарахування ПДВ при ліквідації основних засобів (ОЗ). Та ще й в УПК! Та ще й після наполегливих спроб податківців волюнтаристськи «оПДВшнити» самостійну ОЗ-ліквідацію. Напевно, ви в курсі їх цікавого тлумачення абзацу другого п. 189.9 ПКУ (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 89, с. 2, № 41, с. 2, № 31, с. 5; 2018, № 39, с. 4).

Тепер щодо ОЗ-ліквідації з’ясувалися два моменти.

висновок документа

Визначено перелік документів, що підтверджують вимушену ліквідацію ОЗ (у разі знищення, крадіжки та в інших випадках без згоди платника), при якій не нараховують ПДВ

Вимушена ліквідація (знищення, крадіжка тощо).При ліквідації ОЗ з не залежних від платника причин (руйнування при форс-мажорі, крадіжка тощо) підставою для ненарахування ПДВ можуть бути такі документи компетентних органів:

— сертифікат ТПП про форс-мажор;

— акт про пожежу;

— документ про крадіжку з Єдиного реєстру досудових розслідувань;

— витяг про припинення права власності на майно (ст. 349 ЦКУ);

— інші документи про знищення ОЗ.

висновок документа

Не треба нараховувати ПДВ (ні за п. 189.9, ні за п. 198.5 ПКУ) при самостійній ОЗ-ліквідації, оформленій актом на списання форми № ОЗ-3 або іншим документом довільної форми (з реквізитами первинного), що підтверджує розбирання або перетворення ОЗ

Самостійна ліквідація (розбирання). Для ненарахування ПДВ при самостійній ліквідації її повинен підтверджувати самостійно складений платником документ. Причому ним може бути як усім знайомий акт на списання затвердженої форми № ОЗ-3, так і документ довільної форми (що містить реквізити первинного документа і дозволяє ідентифікувати операцію — підтверджує неможливість подальшого використання ОЗ після знищення, розбирання, перетворення за первинним призначенням). При цьому в УПК підкреслюється, що ПДВ не буде ні за п. 189.9, ні за п. 198.5 ПКУ.

Чи подавати контролерам документи? Ну а ще порадував заключний висновок УПК. Адже підбиваючи підсумок двом ситуаціям, Мінфін прояснив ще одне питання і заспокоїв: ПКУ не визначений механізм подання платником таких підтверджувальних документів контролюючому органу. Тому платник сам вирішує, як подавати такі документи (можна копії) податківцям:

— чи то за власною ініціативою;

— чи то після отримання запиту від податківців.

Тож неодмінно подавати їх, скажімо, разом із ПДВ-декларацією за період ліквідації ОЗ (як раніше закликали контролери у БЗ 101.07) не треба. А зробити це можна або за бажанням, або за запитом податківців. Причому подати документи можна будь-яким зручним способом: (1) особисто або уповноваженою особою, (2) поштою (з повідомленням про вручення і описом вкладення) або (3) в електронній формі (щоправда, така можливість поки не реалізована, БЗ 101.23).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі