Теми статей
Обрати теми

Касові операції у відокремленому підрозділі

Альошкіна Наталя, податковий експерт, Вороная Наталія, експерт з кадрових і податкових питань, Чернишова Наталія, експерт з кадрових і податкових питань
Якщо ваше підприємство має відокремлені підрозділи, обов’язково зверніть увагу на цей розділ спецвипуску. Адже тут ми поговоримо про те, що таке каса відокремленого підрозділу і як у ній оприбутковують готівку. Також з’ясуємо, чи потрібно відокремленим підрозділам вести окремі касові книги і встановлювати ліміти каси. Крім того, із цього розділу ви дізнаєтеся про строки і порядок здавання відокремленими підрозділами підприємства готівкової виручки.

8.1. Каса у відокремленому підрозділі

Відокремлений підрозділ: визначаємося з поняттям

Спочатку розберемося з тим, що вважати відокремленим підрозділом. Так, згідно з п.п. 2 п. 3 Положення № 148 відокремлені підрозділи — це філії, представництва, відділення, що наділяються частиною майна господарських організацій, здійснюючи щодо цього майна право оперативного використання чи інше речове право, передбачене законодавством України, а також структурні підрозділи (стаціонарні або пересувні), де реалізуються товари, надаються послуги та здійснюються розрахункові операції.

У свою чергу, ГКУ і ЦКУ називають відокремленими підрозділами тільки філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, що відповідають критеріям, наведеним у ч. 4 ст. 64 ГКУ, і не відносять до них структурні підрозділи. Причому інформацію про відокремлені підрозділи ч. 5 ст. 95 ЦКУ та абзац другий ч. 2 ст. 58 ГКУ вимагають вносити до ЄДР*.

* Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.

Але, говорячи про касові операції, передусім потрібно керуватися спеціальним «касовим» нормативним документом — Положенням № 148. А отже, правила касових операцій, передбачені цим Положенням, повинні поширюватися, у тому числі, й на структурні підрозділи підприємства, відомості про які не вносять до ЄДР.

Зверніть увагу: з тим, що для цілей визначення порядку оприбуткування готівки термін «відокремлений підрозділ» повинен застосовуватися відповідно до вимог Положення № 148, погоджуються й податківці (див. роз’яснення з підкатегорії 109.01 БЗ).

Що вважати касою підрозділу

Головна мета створення «відокремленої» каси — забезпечити розрахунки готівкою в підрозділі за аналогією з касою підприємства. Причому це не обов’язково повинно бути окреме приміщення.

Нагадаємо: під касою розуміють приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі та зберігання готівки, інших цінностей і касових документів (п.п. 8 п. 3 Положення № 148). Отже, якщо, наприклад, у торговельній точці (кіоск, палатка, магазин) для проведення готівкових розрахунків установлено РРО, то в такому разі окремо відводити приміщення під касу не потрібно. Касою в цій ситуації буде місце проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО. Хоча на бажання, крім РРО, можна створити ще й касу. Це не заборонено.

Але трапляються ситуації, коли без окремої каси не обійтися. Так, її доведеться організувати, наприклад, якщо виручку періодично виймають із ящика РРО і складають до інкасації в сейф, що знаходиться в окремому приміщенні. Такий підхід часто використовують у підрозділах зі значною кількістю використовуваних РРО або якщо сума готівки не поміщається у ящику РРО. Просто вилучити з ящика РРО гроші і перекласти їх в інше місце не можна, оскільки при перевірці контролюючим органом може бути виявлена невідповідність готівки на місці проведення розрахункових операцій. А це загрожує штрафом, передбаченим п. 1 ст. 17 Закону про РРО**.

** Про відповідальність за порушення у сфері застосування РРО див. у спецвипуску «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 23, с. 85.

У такій ситуації в підрозділі буде щонайменше дві каси:

1) місце проведення готівкових розрахунків, де встановлено РРО;

2) місце, де прийматимуться, зберігатимуться та видаватимуться грошові кошти і касові документи.

Зверніть увагу: у штатному розписі відокремленого підрозділу може бути не передбачено посади касира. У такому разі

виконання обов’язків касира на підставі письмового розпорядження керівника можна покласти на бухгалтера або іншого працівника

Але зауважте: з працівником, який виконує функції касира, обов’язково потрібно укласти договір про повну індивідуальну матеріальну відповідальність (детальніше про такий договір див. у підрозділі 2.4 розділу «Касир на підприємстві»).

Майте на увазі: якщо у «відокремленій» касі операції з готівкою оформляють за допомогою касових ордерів (відомостей на виплату готівки), то керівник відокремленого підрозділу може підписувати видаткові касові документи тільки при наданні йому відповідних повноважень. Причому такі повноваження мають бути закріплені внутрішнім розпорядчим актом підприємства (п. 451 Положення № 148).

Оприбутковуємо готівку

Порядок оприбуткування готівки залежно від умов проведення готівкових розрахунків установлює п. 11 Положення № 148.

Так, оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Зазначимо, що так само оприбутковують готівку відокремлені підрозділи, які здійснюють розрахунки через касу з використанням касових ордерів (без застосування РРО та/або РК з КОРО).

Якщо ж готівкові розрахунки здійснюють із застосуванням КОРО (і РК) без використання РРО, оприбуткуванням готівки в касі слід вважати занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО*.

* У яких випадках суб’єкти господарювання можуть здійснювати готівкові розрахунки з використанням КОРО і РК замість РРО, див. у спецвипуску «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 23, с. 11.

На особливу увагу заслуговують відокремлені підрозділи, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО без ведення касової книги**.

** Коли відокремлений підрозділ може обійтися без касової книги, див. нижче.

Нагадаємо: до 15 лютого 2019 року в п. 11 Положення № 148 було прописано, що оприбуткування готівки для них повинне відбуватися на підставі розрахункових документів шляхом формування і друкування Z-звітів та їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО. Одночасно із цим чинні РРОшні Порядки*** ще з 01.10.2018 р. дозволяли за певних умов узагалі відмовитися від КОРО, зареєстрованих на РРО (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 85, с. 2). Проте багато хто побоювався наважитися на такий крок через загрозу визнання їх готівки неоприбуткованою.

*** Затверджені наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547.

На щастя, після 15.02.2019 р. ця загроза зникла. Тепер для відокремлених підрозділів з РРО без касової книги оприбуткуванням вважається забезпечення зберігання щоденних Z-звітів в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ПКУ (1095 днів), і внесення інформації згідно з такими Z-звітами до відповідних книг обліку (КОРО — у разі її використання).

Отже, від КОРО вони тепер можуть відмовитися без будь-яких побоювань

Відокремлений підрозділ продовжує застосовувати КОРО на РРО?

За чинними ще з 01.10.2018 р. правилами в КОРО слід робити записи тільки в разі виходу з ладу РРО або відключення електроенергії. І більше нічого! Тобто сьогодні при проведенні розрахункових операцій через РРО вже не потрібно щодня здійснювати записи про рух коштів і суму розрахунків у КОРО.

На жаль, наші сподівання на те, що фіскали так само зрозуміють нову редакцію п. 11 Положення № 148 і не змусять записувати до КОРО у разі її використання щоденну виручку відокремленого підрозділу, не виправдалися. У листі ДФСУ від 05.03.2019 р. № 904/6/99-99-14-05-01-15/ІПК вони заявляють: якщо щоденні записи в КОРО не робити, то не буде й оприбуткування...

Не допоміг у цьому питанні й НБУ. Так, у листі від 25.04.2019 р. № 50-0006/22839 головний готівковий регулятор зазначив, що в разі реєстрації КОРО на РРО інформація згідно з фіскальними звітними чеками має заноситися до КОРО. При цьому НБУ абсолютно не хвилюють нюанси заповнення КОРО. За роз’ясненням із цього приводу він рекомендує звернутися до Мінфіну та до податківців. Податківці свою фіскальну думку вже висловили, тому залишається сподіватися тільки на розсудливість Мінфіну.

Ми ж нагадаємо, що відповідно до п.п. 18 п. 3 Положення № 148 повноцінним оприбуткуванням готівки вважається проведення суб’єктами господарювання її обліку в касі на повну суму фактичних надходжень, зокрема у фіскальному звітному чеку (Z-звіті). Тобто формування Z-звіту в електронному вигляді є достатньою умовою для оприбуткування!

Але доводити правильність такого підходу доведеться, очевидно, у суді. Тому якщо ви не бажаєте сперечатися з контролерами, безпечніше буде прислухатися до їх думки, тобто вести КОРО так, як вони вимагають.

Зауважте:

готівку, що надходить до кас, оприбутковують у день її отримання в повній сумі

Нагадаємо, що підприємства зобов’язані розробити і затвердити внутрішнім документом Порядок оприбуткування готівки у своїй касі (див. підрозділ 1.2 розділу «Робота з готівкою: початок шляху»). У ньому слід максимально врахувати особливості роботи як підприємства, так і його відокремлених підрозділів, а саме:

— внутрішній трудовий розпорядок;

— режим роботи;

— графіки змінності;

— порядок і особливості здавання готівкової виручки до банку.

Такий Порядок повинен відповідати вимогам Положення № 148 і не суперечити законодавству України.

Згідно з п. 12 Положення № 148 Порядок оприбуткування готівки для відокремлених підрозділів установлюється і доводиться внутрішнім документом підприємства.

Причому, на нашу думку, про те, як прибуткується готівка, отримана у відокремлених підрозділах, може бути зазначено в порядку оприбуткування готівки, розробленому:

— по підприємству загалом (включаючи відокремлені підрозділи). Цей варіант найкраще підійде для юросіб, відокремлені підрозділи яких здають свою виручку безпосередньо до каси підприємства;

— для всіх відокремлених підрозділів. Таким варіантом є сенс скористатися, якщо всі підрозділи підприємства оприбутковують готівку і здають її для зарахування на банківські рахунки підприємства за єдиними правилами;

— для кожного відокремленого підрозділу окремо. Цей варіант найбільш доречний, якщо існують серйозні відмінності в режимах роботи, правилах оприбуткування і здавання готівки в різних відокремлених підрозділах.

«Відокремлена» касова книга: чи потрібна?

На щастя, канув у Лету той недовгий час, коли оприбуткування готівки відокремленого підрозділу було можливим лише шляхом унесення відповідних записів до касової книги*. Нагадаємо: це не дозволяло відмовитися від «відокремленої» касової книги підрозділам, які самостійно здавали готівкову виручку до банку. А як справи зараз?

* Такий порядок проіснував у період з 05.01.2018 р. до 01.06.2018 р. (тобто до набрання чинності постановою № 54).

Ми вже згадували, що на сьогодні відокремлені підрозділи, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або КОРО і не оформляють касові ордери, оприбутковувати готівку можуть і без касової книги.

А в яких же тоді випадках відокремленим підрозділам обов’язково потрібна окрема касова книга

На це запитання відповідає абзац третій п. 39 Положення № 148. У ньому сказано, що касову книгу повинні вести відокремлені підрозділи підприємств, які проводять операції з приймання готівки за продану продукцію (товари, роботи, послуги) з оформленням її ПКО, а також з видачі готівки на виплати, пов’язані з оплатою праці, виробничі (господарські) потреби та інші операції з оформленням їх ВКО і відомостями на виплату готівки. Тобто ключовим тут є оформлення касових документів. Так, якщо готівкові розрахунки здійснюються із застосуванням ПКО, ВКО або відомості, касова книга потрібна.

Якщо ж відокремлений підрозділ здійснює готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або РК і веденням КОРО, але не проводить операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами, воно касову книгу не веде.

До речі, касову книгу доведеться вести, якщо у відокремленому підрозділі організована окрема каса у зв’язку з тим, що виручку періодично виймають із ящика РРО і складають до інкасації в сейф, що знаходиться в окремому приміщенні.

На такі грошові кошти після їх виймання з ящика РРО, оформленого операцією «службова видача», складають ПКО. На підставі цього касового ордера суму виручки відображають у касовій книзі відокремленого підрозділу.

А ось якщо сейф розташований безпосередньо на місці проведення розрахунків, потреби заводити «відокремлену» касову книгу немає (звісно, за відсутності інших підстав). Нагадаємо: податківці допускають зберігання готівки в сейфі, що знаходиться на місці проведення розрахунків, якщо готівка не поміщається у ящику РРО. Але при цьому вимагають, щоб (див. підкатегорію 109.02 БЗ):

а) загальна сума виручки на місці проведення розрахунків (ящик РРО + «приРРОшний» сейф) відповідала показнику денного звіту РРО;

б) у сейфі (і, звісно, в ящику РРО) зберігалася тільки виручка від реалізації із застосуванням РРО;

в) усе це було прописано в наказі по підприємству (читай: у Порядку оприбуткування готівки).

Детальніше див. «Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 73, с. 27.

Касова книга відокремленого підрозділу абсолютно незалежна від касової книги підприємства. Її ведуть за тією ж типовою формою № КО-4 (додаток 5 до Положення № 148), що й касову книгу підприємства. Відокремленим підрозділам не заборонено вести касову книгу в електронній формі. Детально про оформлення та заповнення касової книги, у тому числі електронної, ви можете дізнатися в підрозділі 4.8 розділу «Документування касових операцій».

Зверніть увагу: аркуші касової книги підрозділу, як і касової книги підприємства, нумерують і прошнуровують. При цьому кількість аркушів у «відокремленій» касовій книзі має бути засвідчена підписом керівника і головного бухгалтера підприємства. Ця касова книга зберігається на місці проведення готівкових розрахунків, тобто в касі відокремленого підрозділу.

8.2. Ліміт каси

Так само, як і для кас підприємств, для кас їх відокремлених підрозділів має бути встановлено ліміт. Він установлюється і доводиться до відома відокремлених підрозділів внутрішнім документом підприємства (абзац третій п. 50 Положення № 148). Причому ліміт каси встановлюють для кожного відокремленого підрозділу окремо.

Якщо ліміт каси не встановлено, то він автоматично вважається нульовим

А це означає, що вся готівка, яка надійшла і не здана або не використана відповідно до вимог Положення № 148, є понадлімітною.

Жодних особливостей розрахунку величини ліміту каси відокремленого підрозділу немає. Її розраховують у загальному порядку, тобто одним з таких способів:

— на підставі розрахунку середньоденного надходження готівки до каси;

— на підставі розрахунку середньоденної видачі готівки з каси.

Пам’ятайте, що підприємство повинне затвердити внутрішнім документом Порядок розрахунку ліміту каси для своїх відокремлених підрозділів. Причому його складають так само, як Порядок розрахунку ліміту каси головного підприємства (див. підрозділ 5.3 розділу «Ліміт каси»).

Установлюючи ліміт для кас відокремлених підрозділів, врахуйте такі нюанси:

1) при визначенні ліміту враховують режим і специфіку роботи підрозділу, його віддаленість від банку, обсяг касових оборотів, установлені строки здавання готівки (див. підрозділ 8.3 нижче), тривалість операційного часу банку, наявність домовленості з банком на інкасацію тощо. Наприклад, якщо магазин знаходиться в населеному пункті, у якому банк відсутній, то ліміт каси для нього розраховують з урахуванням строку здавання готівки для таких віддалених точок — не рідше ніж один раз на 5 робочих днів (п.п. 3 п. 48 Положення № 148);

2) можливий вибір різних періодів для розрахунку ліміту для різних підрозділів залежно від специфіки їх діяльності;

3) для нововідкритого відокремленого підрозділу встановити ліміт каси, на наш погляд, можна, керуючись положеннями абзацу четвертого п. 50 Положення № 148, тобто на перші 3 місяці роботи — за прогнозними розрахунками. У двотижневий строк після закінчення цього періоду ліміт слід переглянути з урахуванням фактичних показників касових оборотів підрозділу;

4) у розрахунку ліміту не враховується готівка, внесена через платіжні пристрої, що належать небанківським фінансовим установам (п. 50 Положення № 148);

5) способи розрахунку лімітів кас для різних підрозділів можуть відрізнятися;

6) оскільки під визначення каси підпадає і місце проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО, відокремленому підрозділу, у якому здійснюються тільки розрахунки через РРО, також може бути встановлено ліміт залишку готівки в касі;

7) для відокремленого підрозділу ліміт каси встановлюють загалом, без розподілу його на кожну касу (на кожен РРО), що входить до складу цього відокремленого підрозділу;

8) переглядати ліміт каси в різних підрозділах можна з різною періодичністю. Чи потрібно переглядати ліміт каси, навіть при значних змінах касових оборотів, підприємство вирішує саме. Це його право, а не обов’язок.

Немає в Положенні № 148 і вимоги одночасно міняти всі встановлені ліміти. Тому підприємство має право переглянути ліміт тільки в окремо обраній ним касі (відокремленому підрозділі), склавши для неї новий розрахунок і наказ про затвердження нового ліміту.

8.3. Здаємо виручку підрозділу

Згідно з абзацом першим п. 15 Положення № 148 абсолютно всі відокремлені підрозділи підприємства можуть здавати понадлімітну виручку:

— або до каси підприємства;

— або до банку чи небанківської фінустанови для її переказу і зарахування на банківські рахунки підприємства (у тому числі й через службу інкасації).

Обидва випадки розглянемо детальніше.

Виручка здається до банку

Відокремлені підрозділи можуть самостійно здавати готівку до банку (у тому числі із застосуванням платіжних пристроїв). Причому зараховувати її можна на будь-який банківський рахунок підприємства.

Видачу готівкових грошових коштів із каси підрозділу для передачі їх до банку оформляють ВКО з подальшим відображенням у касовій книзі такого підрозділу. При цьому оскільки готівка, що потрапила до банку прямо з відокремленого підрозділу, зараховується на рахунок підприємства в безготівковій формі і безпосередньо до каси підприємства не надходить, оформляти таку готівкову виручку прибутковими і видатковими касовими ордерами в касі підприємства не потрібно. Отже,

у касовій книзі підприємства рух виручки відокремленого підрозділу в цьому випадку не показують

Підрозділ здійснює виймання готівки з ящика РРО? У такому разі потрібно керуватися абзацом другим п. 29 Положення № 148. Згідно із зазначеною нормою виймання готівки з місця здійснення готівкових розрахунків із використанням РРО для здавання її до банку оформляють відповідними чеками РРО з виконанням операції «службова видача». На це вказує й п. 6 розд. III Порядку № 547. Якщо потім цю готівку оприбутковують до каси відокремленого підрозділу, на таку операцію потрібно оформити ПКО і зробити запис у «відокремленій» касовій книзі.

Якщо відокремлений підрозділ здає готівку до банку самостійно, підтвердженням цьому буде (п. 29 Положення № 148):

— квитанція до прибуткового документа банку на внесення готівки, підписана відповідальними особами банку і засвідчена відбитком печатки банку (за потреби);

— квитанція/чек банкомату або програмно-технічного комплексу самообслуговування;

— чек платіжного термінала.

Якщо передача готівки до банку здійснюється через відповідні служби інкасації, то факт передачі коштів підтверджує третій примірник «Копія супровідної відомості до сумки з готівкою», засвідчений підписом і відбитком печатки інкасатора-збирача.

Зверніть увагу: здавати до банку готівку (передавати її інкасатору) може не лише безпосередньо оператор РРО, але й інша особа. При цьому оператору РРО необхідно підтвердити, кому він передав грошові кошти. Якщо касова книга в підрозділі є, підтвердженням передачі готівки до каси буде квитанція до прибуткового касового ордера. А ось підрозділи, які не ведуть касової книги, для забезпечення збереження готівки можуть застосовувати відомість інкасування, складену в довільній формі, або інший аналогічний за призначенням документ.

Тепер поговоримо про строки здавання готівкової виручки до банку.

Згідно з п. 1 Положення № 148 норми цього документа рівною мірою поширюються як на підприємства, так і на відокремлені підрозділи підприємств. Тому якщо стосовно відокремлених підрозділів згадане Положення не виділяє окремих «касових» правил, до них слід застосовувати загальні норми, встановлені для підприємств.

Тепер згадаємо: загальні правила щодо підприємств свідчать, що вони можуть тримати в касах готівку в межах, які не перевищують установленого ліміту (п. 15 Положення № 148).

Понадлімітна готівка зазвичай повинна здаватися до банку щодня*

* Детальніше про порядок і строки здавання готівки до банку ви можете прочитати в підрозділі 3.4 розділу «Загальні питання здійснення касових операцій».

Водночас якщо графік роботи відокремленого підрозділу, встановлений внутрішнім трудовим розпорядком і графіками змінності, не дозволяє забезпечити здавання готівки в день її надходження, то допускається здавати готівкові кошти наступного дня після їх надходження до каси підрозділу (п.п. 2 п. 48 Положення № 148).

Крім того, згідно з п. 54 Положення № 148 готівка не вважається понадлімітною в день її надходження, якщо не пізніше наступного робочого дня вона буде здана до банку або видана під звіт*.

* Про те, коли суми, що перевищують ліміт, не вважають понадлімітними, див. у підрозділі 5.2 розділу «Ліміт каси».

Можлива також ситуація, коли відокремлений підрозділ працює у вихідні та святкові дні і не має можливості здати отриману за ці дні готівкову виручку (готівку) до банку через відсутність відповідної умови в договорі, укладеному з банком на інкасацію коштів. Як у цьому випадку здати готівкову виручку до банку, підказує абзац перший п. 49 Положення № 148. Це можна зробити одним з таких способів:

— через банкомати / програмно-технічні комплекси самообслуговування в день її надходження до каси підрозділу;

— безпосередньо до банку протягом операційного часу наступного робочого дня банку і підприємства.

Таким чином, відокремлені підрозділи повинні здавати до банку понадлімітну виручку в день її надходження. Проте якщо цьому перешкоджає встановлений графік роботи, таку готівку допускається здавати наступного робочого дня банку і підприємства.

Готівка здається до каси підприємства

Якщо Порядком оприбуткування готівки в касі підприємства (відокремленого підрозділу / відокремлених підрозділів) передбачено, що відокремлені підрозділи повинні здавати наявну в них готівкову виручку до каси головного підприємства, потрібно врахувати такі правила.

Так, у разі ведення відокремленим підрозділом касової книги видачу готівки для її передачі до каси підприємства оформляють ВКО. При цьому в реквізиті «Видати» такого ВКО зазначають прізвище, ім’я, по батькові особи, яка здає її до головної каси підприємства.

У свою чергу, головне підприємство приймає до своєї каси виручку відокремленого підрозділу з оформленням ПКО і відображає цю операцію у своїй касовій книзі. Документом, що підтверджує здавання виручки відокремленим підрозділом, є квитанція до ПКО.

Зауважте: суму коштів, що надійшли, відображають у касовій книзі підприємства й у випадку якщо готівка раніше вже була оприбуткована в касі відокремленого підрозділу за допомогою запису у «відокремленій» касовій книзі. Адже каси головного підприємства і його відокремленого підрозділу є різними об’єктами касової дисципліни. І тому вся готівка, що надійшла до каси підприємства, має бути оприбуткована в загальному порядку.

Певні запитання можуть виникнути в разі, якщо режим роботи відокремлених підрозділів не збігається з розпорядком функціонування бухгалтерії підприємства (у тому числі у вихідні та святкові дні). Наприклад, графік роботи бухгалтерії підприємства — 5 днів на тиждень з 9:00 до 17:30 (вихідні — субота і неділя), а режим роботи відокремленого підрозділу — щодня з 8:00 до 22:00 без вихідних. Що у такому разі робити з готівкою?

У цій ситуації п. 40 Положення № 148 вимагає внутрішнім документом визначити порядок взаємодії відокремлених підрозділів із бухгалтерією підприємства відповідно до чинного законодавства.

висновки

  • Готівку, що надходить до кас відокремлених підрозділів, оприбутковують у день її отримання в повній сумі.
  • Порядок оприбуткування готівки для відокремлених підрозділів установлюється і доводиться внутрішнім документом підприємства.
  • Відокремлений підрозділ зобов’язаний вести касову книгу, якщо він проводить операції з приймання готівки за ПКО та/або здійснює готівкові виплати за ВКО та відомостями на виплату готівки.
  • Підприємство встановлює ліміт каси і складає розрахунок окремо для кожного відокремленого підрозділу.
  • Усі відокремлені підрозділи підприємства можуть здавати понадлімітну виручку або до каси підприємства, або до банку чи небанківських фінустанов для її переказу і зарахування на банківські рахунки підприємства.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі