Теми статей
Обрати теми

ПН і первинка відрізняються на копійки: ПК бути!

Войтенко Тетяна, податковий експерт
Лист ДПСУ від 26.03.2020 р. № 1272/6/99-00-07-03-02-06/ІПК

висновок документа

Розбіжність за рахунок заокруглень (на 1-2 копійки) між обсягом постачання та сумою ПДВ, зазначеними у видатковій та податкових накладних (ПН), не може бути єдиною причиною для невизнання податкового кредиту (ПК). Суму ПДВ за такою ПН можна включити до ПК за умови дотримання інших правил ПКУ для його формування

У листі, що коментується, податківці не забули вкотре нагадати: показники ПН повинні строго відповідати первинним документам, складеним за госпоперацією*. Власне, ця вимога випливає з п. 44.1 ПКУ. В першу чергу важливо, щоб збігалися суми ПДВ, а в ідеалі — і база оподаткування цим податком. Тож якщо сума ПДВ, вказана в розділі А ПН, збігається з видатковими накладними/актами/банківськими документами до копійки, і такі дані ПН, як номенклатура товарів/послуг, інформація про постачальника і покупця, а також дата виписки ПН, ідентичні вказаним в первинці, то така ПН годиться для ПК.

* А ось за даними договору показники ПН не формують (лист ДПСУ від 16.03.2020 р. № 1092/6/99-00-07-03-02-06/ІПК).

А якщо розбіжність між ціною і кількістю товару/послуги виникла за рахунок арифметичних заокруглень в ПН? Чи має право покупець сформувати ПК за такою ПН?

Формально п.п. 5 п. 16 Порядку № 1307** вимагає цінову гр. 7 ПН заповнювати в гривнях з копійками, якщо інше не передбачено законодавством. Тобто показник цієї графи повинен мати не більше двох (!) знаків після коми. Проте податківці погоджуються з тим, що в гр. 7 ціну товару/послуги можна вказувати з будь-якою кількістю знаків після коми (див. листи ДПСУ від 16.01.2020 р. № 130/6/99-00-07-03-02-06/ІПК і від 08.10.2019 р. № 661/6/99-00-07-03-02-15/ІПК). Тому наявність у ПН в ціні більш ніж двох знаків після коми при тому, що в первинці ціна вказана з двома знаками, на ПК-право не впливає!

** Порядок заповнення ПН, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307.

Кількість знаків після коми в гр. 6 ПН взагалі не обмежено. У ній допускається стільки знаків після коми, скільки вимагається для того, щоб вийти на потрібний обсяг постачання (гр. 10 ПН). При цьому розрахунок ПДВ-бази буде вірним, якщо внаслідок добутку граф 6 і 7 ПН виходить число, в якому кількість знаків після коми перевищує два, і округлення його до другого знаку не призведе до збільшення такого знаку на «1» (одиницю). Тобто округлення суми ПДВ-бази до копійок не повинне збільшити її на копійку (див. БЗ 101.16 // «Податки & бухоблік», 2019, № 4, с. 12).

Зверніть увагу! У гр. 10 ПН (гр. 13 РК) податківці також допускають після коми більше знаків, ніж два (див. БЗ 101.16). Відповідно в гр. 11 ПН (гр. 14 РК) може вказуватися більше двох знаків після коми, але не більше 6 знаків (п.п. 9 п. 16 Порядку № 1307). А ось вже в розділ А ПН суму ПДВ переносять в заокругленому до двох знаків вигляді.

Якось податківці порадили не морочитися з тим, що за рахунок заокруглення сума ПДВ в отриманих ПН відрізняється від суми ПДВ у видаткових накладних/актах на 1 копійку (див. лист ДФСУ від 14.09.2018 р. № 4044/6/99-99-15-03-02-15/ІПК // «Податки & бухоблік», 2019, № 34-35, с. 3).

Своє посилання фіскали продублювали в листі, що коментується. Але тут йдеться про відхилення в 1-2 копійки і не лише в сумах ПДВ, а і в обсягах постачання. Головне, щоб при цьому інші, наведені в п. 201.1 ПКУ (крім коду УКТ ЗЕД), показники ПН не заважали ідентифікувати операцію. Звідси — копійчаний дефект не може служити єдиним приводом для відмови в ПК за такою ПН.

Шпаргалку із заповнення ПН див. в «Податки & бухоблік», 2020, № 26, с. 15, а розрахунку коригування — в «Податки & бухоблік», 2020, № 31, с. 2.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі