Теми статей
Обрати теми

Пальне в каністрах та ліцензія на зберігання

Павленко Олексій, податковий експерт
Лист ДПСУ від 11.11.2020 р. № 4647/ІПК/99-00-09-03-03-06

висновок документа

Якщо пальне легковим автотранспортом доставляється із АЗС до поля в каністрах та одразу заливається у баки сільгосптехніки, зберігання пального при перевезенні не потребує отримання ліцензії на право зберігання пального

Щодо того, чи потрібна ліцензія, якщо пальне зберігається в каністрах, ми писали чимало: див. «Податки & бухоблік», 2020, № 14, с. 25, № 40, с. 9, № 50, с. 19 (там читайте і про те, як відбиватись при перевірках), а також — № 82, с. 11. Інтерес до цих питань зрозумілий, адже штраф за зберігання пального без ліцензії — «усього-навсього» 0,5 млн грн!..

На цьому тлі нам здався достатньо ліберальним цей черговий лист фіскалів на згадану тему. Гадаємо, що він є логічним продовженням листів ДПСУ від 25.08.2020 р. № 3577/ІПК/99-00-09-03-03-06, від 31.08.2020 р. № 3630/ІПК/99-00-09-03-03-06, від 09.09.2020 р. № 3780/ІПК/99-00-09-03-01-06 про (не)потрібність ліцензії на зберігання пального в бензовозі. У цих листах висновки дуже схожі на той, що ми навели вище з коментованого листа.

Тобто, якщо закуплене на АЗС (тощо) і залите там у каністри (інші ємності, або в ємності бензовозів) пальне доставляється звідти та одразу заливається у баки транспортних засобів, техніки, таке інше, то ліцензія на зберігання пального не потрібна!

Таким чином, якщо пальне на момент фактичної перевірки наявне тільки в баках засобів/техніки/пристроїв, то фіскалів тепер вже не повинно цікавити, яким чином воно туди потрапило (але ж: не спійманий — не злодій ☺). Завжди можете відповісти, що привезли у каністрах (тощо) й одразу злили у баки і послатися на цей лист та/або три вищезгадані.

Але ж нагадаємо, що в цих ліцензійних питаннях фіскалів кидало у крайнощі. Зовсім спочатку вони роз’яснювали, що ліцензії на зберігання необхідні тільки на стаціонарні об’єкти. Потім «терези впали» у фіскальний бік*: навіть іще на початку 2020 року податківці у листі ДПСУ від 21.01.2020 р. № 229/6/99-00-04-01-01-06/ІПК щодо випадків, коли пальне каністрами/балонами тільки перевозилось з АЗС і одразу заливалось у баки техніки, фактично написали, що ліцензія на зберігання все одно потрібна.

* Детально про це читайте у тому ж «Податки & бухоблік», 2020, № 40, с. 9.

Але цей лист від 11.11.2020 р. та згадані листи щодо бензовозів свідчать, що податківці зрозуміли формальність і безглуздість такого підходу і знайшли щодо цих питань золоту середину.

Однак, все одно надто не розслабляйтеся і слідкуйте, щоб на момент фактичної перевірки усі каністри і т. п. ємності були порожніми (адже у листі чітко зазначено: «та одразу заливається у баки»). Якщо все-таки якесь пальне у каністрах (подібних ємностях) виявлять, то кажіть, що воно тут не зберігається, а знаходиться зараз на шляху з АЗС до відповідних баків. А працівник, що їх туди віз-ніс, раптово на хвилинку відійшов ☺. Є ще варіант розлити пальне у до-5-літрову тару, однак така тара повинна бути саме «споживчою»**, і з цим теж можуть бути проблеми.

** Термін «споживча тара» визначено у Порядку оплати послуг зі збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації використаної тари (упаковки), затвердженому постановою КМУ від 09.07.99 р. № 1225. І він, на жаль, доволі вузький…

Якщо ж перевірка виявить, що за даними бухобліку пального у вас обліковується більше, ніж наявного у баках, то, гадаємо, наслідки нестачі якихось об’ємів пального можуть бути для вас набагато кращими, аніж 0,5-мільйонний штраф за безліцензійне зберігання…

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі