Тривала невизначеність із застосуванням воєнного звільнення, безперечно, додала клопоту тим платникам податку на нерухомість, які у звітній декларації за 2023 рік таки вирішили цим звільненням скористатися. Адже якщо тепер з’ясувалося, що такий платник права на воєнне звільнення не мав, він повинен самостійно донарахувати податкові зобов’язання з нерухомого податку на поточний рік шляхом подання уточнюючої декларації (УД).
Кому, як і за яких умов це слід зробити, йшлося в статті «Нові воєнні пільги з податку на нерухомість: нумо уточнюватись!» // «Податки & бухоблік», 2023, № 38. Додатково радимо ознайомитися з баченням ДПСУ нових правил застосування воєнного звільнення за посиланням. Як ми і прогнозували,
для цілей справляння податку на нерухоме майно відповідно до п.п. 69.22 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ застосовується Перелік № 309*, з якого використовуються тільки перелік територій активних бойових дій (частина друга розд. І) та перелік тимчасово окупованих територій (розд. ІІ)
* Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затверджений наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309.
ДПСУ нарешті сказала про це прямим текстом (див. також БЗ 106.07). Тож можемо констатувати, що фіскали не вставлятимуть палиці в колеса тим, хто здійснюватиме відповідні уточнення.
У принципі, нічого складного в цьому немає. Загальні правила заповнення УД шукайте в статті «Уточнюємо податок на нерухомість за 2022 рік. Чи ну його до біса?!» «Податки & бухоблік», 2023, № 9 (див. розділ «Як заповнити уточненку»). Вони частково можуть бути застосовані й до тієї ситуації, яку розглядатимемо сьогодні.