Теми статей
Обрати теми

Якщо основні засоби повністю замортизовані

Солошенко Людмила, податковий експерт
Податки & бухоблік Червень, 2023/№ 52
Друк
До нас надходять запитання від читачів. Як бути, якщо основні засоби (ОЗ) повністю замортизовані (досягли нульової залишкової вартості). Чи треба їх списувати з балансу? Чи можна ці об’єкти продовжувати використовувати і далі? Чи обов’язкова їх переоцінка? Чи можна «нульовий» об’єкт продати? Розбираємося.

Чи треба списувати об’єкт?

Ні, списувати замортизований об’єкт з балансу зовсім не обов’язково. Оскільки за бухобліковими правилами об’єкти ОЗ списують з балансу при їх вибутті (внаслідок продажу, ліквідації, безоплатної передачі) або при невідповідності критеріям активу (п. 33 НП(С)БО 7 «Основні засоби», п. 41 Методрекомендацій № 561*). І

* Методрекомендації з бухобліку основних засобів, затверджені наказом Мінфіну від 30.09.2003 № 561.

вимог про обов’язкове списання повністю замортизованих ОЗ бухстандарти не містять

А тому якщо замортизований об’єкт ще відповідає критеріям активу (п. 6 НП(С)БО 7) і здатен приносити економічні вигоди, то підприємство може продовжувати його використовувати і далі. І списувати з балансу такий об’єкт не треба. Рішення щодо замортизованих об’єктів ОЗ (про їх відповідність критеріям активу і можливість подальшого використання) зазвичай приймає створена на підприємстві комісія (п. 42 Методрекомендацій № 561).

Що робити в обліку з «нульовим» об’єктом ОЗ?

Продовження строку служби

Передплатіть, щоб відкрити доступ до матеріалів Я вже
logo PRO PRO-доступ Необмежений доступ до всіх закритих матеріалів сайту без реклами
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі