Ремонт у рахунок оренди: облік та оподаткування Оренда приміщень сьогодні є однією з найпоширеніших господарських операцій. Попри її буденність, вона викликає чимало запитань у суб’єктів господарювання. Одних цікавить, як правильно зарахувати витрати на ремонт орендованої будівлі в рахунок орендних платежів, інших — що робити у випадку простою приміщення, часто постає питання про наслідки переукладення договору оренди, можливість звільнення від сплати земельного податку при передачі в оренду частини будівлі, а також про те, хто має сплачувати податки у разі оренди, наприклад, котельні. У цьому номері розглянемо відповіді на найактуальніші запитання, що виникають при орендних відносинах.
Частина орендованого приміщення простоює: податкові наслідки Підприємство орендує величезний цех, але у своїй діяльності використовує лише частину цього приміщення. Решта площі простоює. Утім орендна плата сплачується навіть за неї (загальною сумою). Чи потрібно розподіляти орендну плату на дві складові: за площу, що використовується (і відносити її на рахунок 23 чи 91), і за невикористовувану площу (куди тоді її подіти)? Чи не скажуть податківці, що орендну плату за частину, що простоює, потрібно виключати з витрат і пропорційно ділити вхідний ПДВ (нараховувати компенсуючі податкові зобов’язання на частину, що простоює)? Наразі це й з’ясуємо.
Орендна плата єдиною сумою за різнопланові об’єкти: розподіл витрат і ПДВ ТОВ орендує комбінат із цехами, складськими та адміністративними приміщеннями. В одному цеху виробляється тільки ПДВ-оподатковуваний товар, в іншому — лише неоподатковуваний. Орендодавець виписує рахунок-фактуру і складає акт наданих орендних послуг єдиною сумою за весь комбінат. Чи потрібно розподіляти орендну плату пропорційно площам та відносити на рахунки 91, 92, 93? Чи слід здійснювати розподіл ПДВ згідно зі ст.199 ПКУ? Давайте розбиратися.
Укладаємо новий договір оренди приміщення: що з поліпшенням? Підприємство орендує приміщення за договором оренди строком 2 роки 11 місяців. Орендним договором передбачено, що орендар може проводити поліпшення (ремонт) приміщення без компенсації орендодавцем. Орендар зробив капітальний ремонт, сформував у себе в обліку основний засіб (ОЗ) і почав його амортизувати. Після закінчення дії старого договору оренди укладається новий договір. Але підприємство фактично не виїжджає / не заїжджає, а залишається в приміщенні. При цьому на кінець дії старого договору визнаний ОЗ повністю незамортизований. Чи обов’язково оформляти повернення / передання поліпшеного об’єкта оренди? Чи можна орендарю продовжувати амортизувати створений із витрат на поліпшення ОЗ? Про це зараз і поговоримо.
Компенсація комуналки орендодавцю-бюджетнику і ПДВ Комунальний заклад (платник ПДВ), який є бюджетною установою, здає в оренду нерухомість. Орендар компенсує такому закладу комунальні послуги. Чи потрібно у цьому випадку комунальному закладу нараховувати ПДВ на отримане відшкодування комунальних послуг?
Включення єдиного податку і військового збору у вартість оренди Орендодавець — юрособа — платник єдиного податку (ЄП) має намір отримати від орендаря компенсацію комунальних платежів. Причому оскільки з такої суми йому доводиться також сплачувати ЄП і військовий збір (ВЗ), то виникає запитання: чи може він отримати від орендаря компенсацію ЄП і ВЗ із суми цієї комуналки? І якщо так, то як її визначити? Відповідь на це запитання шукайте нижче.
Спрощенець здає в оренду частину будівлі: як сплачувати земельний податок Підприємство — платник єдиного податку (ЄП) групи 3 є власником земельної ділянки площею 11112 кв. м і розташованої на ній будівлі загальною площею 1600 кв. м. На сьогодні частину будівлі площею 120 кв. м передано в оренду, решта використовується самим підприємством. Основний вид діяльності підприємства — надання в оренду власного чи орендованого нерухомого майна. Як у такому разі сплачувати земельний податок: за всю ділянку чи лише за її частину?
Оренда частини приміщення: заповнюємо ф. № 20-ОПП ФОП — власник приміщення, яке з 2023 року використовується ним під салон краси, свого часу подав щодо нього первинну ф. 20-ОПП. Незабаром планує передати в оренду частину цього приміщення дружньому ФОП, який теж надаватиме послуги салону краси. Підкажіть, будь ласка, як правильно заповнити ф. № 20-ОПП орендодавцеві й орендарю?
Екоподаток при оренді котельні Згідно з договором короткострокової оренди підприємство орендує в іншого підприємства діючу котельню. Орендодавець має дозвіл на викиди забруднюючих речовин цим стаціонарним джерелом. Хто в такому разі повинен сплачувати екологічний податок? Якщо його платником є орендар, то чи може він користуватися показниками для розрахунку екоподатку, виданими орендодавцеві, чи має переоформити дозвіл на себе?
Оренда у фізособи автівки і гаража: податкові наслідки Підприємство планує взяти в оренду у фізособи (не ФОП) авто і гараж. Як оподатковуються такі орендні доходи? Як відобразити нарахування й виплату орендного доходу в 4ДФ? До якого бюджету сплачувати ПДФО: за місцем обліку підприємства чи фізособи-орендодавця? Чи є сума орендної плати базою для нарахування ЄСВ? Чи коригувати 4ДФ, якщо фізособа-орендар розриває договір оренди та повертає аванс? Надаємо відповіді на ці запитання прямо зараз.