№26

Бюджетна бухгалтерія, липень, 2018/№ 26 Інші номери журналу ›
  • Інформаційна сторінка
  • ЄСВ-звіт: нові форма та порядок заповнення 06.07.2018 р. в журналі «Офіційний вісник України» № 51 було опубліковано наказ Мінфіну від 15.05.2018 р. № 511. Чим примітний цей документ? Тим, що він виклав у новій редакції Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Мінфіну від 14.04.2015 р. № 435. При цьому п. 3 наказу № 511 встановлено, що наказ набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його офіційного опублікування. А це означає, що ЄСВ-звіт за новою формою вперше потрібно буде подавати починаючи зі звітності за серпень і граничний термін його подання буде закінчуватися 20.09.2018 р.
    А ось звітність з ЄСВ за червень-2018 (граничний термін подання — 20.07.2018 р.) і липень-2018 (граничний термін подання — 20.08.2018 р.) подаємо за старою формою, дотримуючись старих правил.
    Що нового приніс новий ЄСВ-звіт? На що слід звернути увагу при його складанні? Про це розповімо в статті.
  • Заміна вікон у навчальному закладі: як обліковувати витрати Управління освіти отримало кошти з місцевого бюджету для проведення капітального ремонту (заміна вікон) у навчальних закладах. Видатки здійснено за КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів».
    Усі роботи виконані підрядною організацією. Вартість робіт підтверджена «Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (форма № КБ-3). Після виконання робіт оформлено «Акт приймання виконаних будівельних робіт» (форма № КБ-2в).
    Допоможіть, будь ласка, бухгалтерії управління освіти знайти відповіді на такі запитання:
    1. У п. 2 розд. ІІІ НП(С)БО 121 визначено, що витрати на утримання об’єкта основних засобів (проведення технічного нагляду, технічного обслуговування та ремонту), які здійснюються для відновлення об’єкта основних засобів, визнаються витратами звітного періоду, в якому вони були понесені. Тобто в бухгалтерському обліку такі витрати необхідно віднести на субрахунок 8013 «Матеріальні витрати»?
    2. У Порядку застосування Плану рахунків бух обліку в держсекторі передбачено, що на субрахун ку 8013 «Матеріальні витрати» ведеться облік матеріальних витрат, які здійснюються суб’єктом державного сектору у процесі основної діяльності та на виконання програм, зокрема, витрати на придбання предметів, матеріалів, обладнання, інвентарю (крім капітальних витрат), медикаментів та перев’язувальних матеріалів, продуктів харчування, витрат на оплату послуг, отриманих від сторонніх підприємств тощо. Чи означає це, що цей субрахунок установи не застосовують для обліку капітальних витрат, зокрема, капітального ремонту? Оскільки видатки на капітальний ремонт здійснено за кодом капітальних видатків, тобто КЕКВ 3132, то субрахунок 8013 для обліку зазначених витрат не застосовують? Чи правильно ми це розуміємо?
    3. Відповідно до Рекомендацій зі співставлення субрахунків бухгалтерського обліку доходів та витрат з кодами бюджетної класифікації, що наведені в листі Мінфіну від 30.12.2016 р. № 3111420-06-5/37851, витрати за КЕКВ 3130 «Капітальний ремонт» не пов’язані із субрахунком 8013. Натомість витрати за цим КЕКВ відповідають субрахункам 5411 «Цільове фінансування розпорядників бюджетних коштів» та 8431 (8441) «Інші витрати за обмінними операціями». Але згідно з Порядком застосування Плану рахунків бухобліку в держсекторі на субрахунку 8431 (8441) «Інші витрати за обмінними операціями» ведуть облік інших витрат державного (місцевого) бюджету за обмінними операціями, які не відображені на рахунках 80 — 83.
    Як розуміти розбіжності між зазначеними нормативно-правовими актами? На якому все ж таки субрахунку обліковувати витрати на капітальний ремонт будівель навчальних закладів, який не є поліпшенням цих будівель?
    (запитання з електронної пошти редакції: bb@id.factor.ua)
  • Благодійники відремонтували систему опалення: як оформити та облікувати Бюджетній установі — вищому навчальному закладу надана благодійна допомога у вигляді капітального ремонту. Благодійники за власний рахунок відремонтували систему опалення одного з навчальних корпусів.
    Які документи необхідно скласти для оформлення прийняття такої допомоги від благодійника? Як відобразити в обліку таку допомогу?
    (запитання з електронної пошти редакції: bb@id.factor.ua)
  • Операції з валютою: все, що потрібно знати бюджетним установам (частина 1) Здійснення валютних операції бюджетними установами? Чому б ні? Нині цим вже нікого не здивуєш. Які саме бюджетні установи мають право відкрити валютний рахунок та що для цього необхідно зробити? Які операції дозволено здійснювати з валютного рахунку? Які нині діють правила продажу та купівлі валюти? Ось лише деякі із запитань, відповіді на які ви знайдете у цьому матеріалі.
  • Поновлення на роботі: що, де, коли? Звісно, хотілося б, щоб і роботодавець, і працівник усім та завжди були задоволені та їх права не порушували- ся. Але на жаль, так буває не завжди, тому цілком можливі ситуації, коли працівник не згоден із звільненням або переведенням і вважає його незаконним. Що ж йому робити і як діяти? Саме в такому разі його рятівним кругом є встановлений законодавством механізм поновлення на роботі. Про це сьогодні й розповімо.
  • Виникла додаткова потреба в предметі закупівлі: як діяти замовнику Дитяча поліклініка у 2018 році уклала договір поставки молочних продуктів для дитячого харчування з КП «Міська молочна фабрика-кухня дитячого харчування». Предметом договору є оплата продуктів дитячого харчування для безкоштовного харчування дітей до 2 років з малозабезпечених сімей, а саме згідно з класифікатором ДК 021-2015:
    — код 15510000-6 «Молоко та вершки» на суму 189000 грн.;
    — код 15540000-5 «Сирні продукти» на суму 167000 грн.;
    — код 15550000-8 «Молочні продукти різні» на суму 195465 грн.
    Тобто за кожним кодом предмета закупівлі сума не перевищувала 200000 грн., тому був укладений прямий договір без проведення допорогової закупівлі на електронному майданчику та оприлюднено звіти про укладені договори в електронній системі Prozorro.
    Згідно з договором замовник зобов’язується замовити необхідну кількість молока, сиру та кефіру для пільгових категорій населення (для дітей від 0 до 2 років), які обслуговуються у поліклініці. Один раз на місяць поліклініка оплачує вартість молока, сиру та кефіру, які були виписані дітям пільгових категорій населення, що обслуговуються у поліклініці.
    У свою чергу, видатки на оплату безкоштовного харчування поліклініка здійснює відповідно до бюджетних асигнувань, запланованих у кошторисі. На початку 2018 році на закупівлю дитячого харчування було виділено 551465 грн., але тоді поліклініка не могла передбачити точну потребу в кількості харчування на рік, яке у першому півріччі 2018 року стрімко виросло.
    У результаті до кінця червня 2018 року поліклініка майже витратила заплановану суму коштів на рік (189000 грн.) за кодом 15510000-6 «Молоко та вершки».
    На жаль, зараз поліклініка не очікує додаткове фінансування на закупівлю молочних продуктів за зазначеним кодом, оскільки залишок коштів за договором за іншими кодами (кефір та сир) складають 168348 грн.
    КП «Міська молочна фабрика-кухня дитячого харчування» є монополістом на ринку молочного харчування для дітей у Харківській області, тому поліклініка фактично ще на початку року мала підстави для здійснення процедури закупівлі в одного учасника. Але на той час збільшення потреби в закупівлі продуктів дитячого харчування за кодом «Молоко та вершки» не передбачалося. Як діяти зараз? Починати процедуру закупівлі в одного учасника на очікувану вартість продуктів дитячого харчування виходячи з додаткової кількості? Але невідомо, скільки коштів поліклініці виділять додатково до кінця 2018 року, це може бути менше 200000 грн.
    Чи є якісь варіанти? Як продовжувати оплачувати продукти дитячого харчування без пору шення вимог Закону України «Про публічні закупівлі»?
    (Харківська обл.)
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд