Дистанційні засідання ради: підлаштовуємося під умови воєнного стану Усі сьогодні стикнулися з суворими реаліями воєнного стану, змінилися підходи до роботи, власне як і питання, які необхідно оперативно вирішувати. Однією з нагальних проблем для деяких рад стало проведення пленарних засідань рад, як то кажуть, в офлайн-режимі. У ситуації, що склалася, виникає потреба переформатувати організацію роботи місцевих рад шляхом запровадження дистанційних засідань. У цьому матеріалі буде наведено приклад рішення ради із запровадження дистанційних засідань. За основу було взято рішення однієї ради. Ми його трохи доопрацювали.
Спрощення процедури передачі в оренду земель сільськогосподарського призначення на період воєнного часу 07.04.2022 набрав чинності Закон України від 24.03.2022 № 2145-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» (далі — Закон № 2145). Тут варто зазначити, що під час розгляду цього законодавчого акта були переглянуті окремі його положення. Зокрема, було запропоновано саме органам місцевого самоврядування залишити повноваження з передачі в оренду земель сільськогосподарського призначення комунальної власності (нагадаю, що попередня редакція передбачала, що на період воєнного стану розпоряджатися земельними ділянками, зокрема комунальної власності за спрощеною процедурою, мали б районні військові адміністрації, попередню редакцію законопроєкту ми публікували на сторінці нашого видання «Місцеве самоврядування» у Facebook ).
Громади отримали можливість установлення місцевих податків та зборів за спрощеним порядком Запропоновані Державною регуляторною службою України (далі — ДРС) норми закону щодо спрощення процедури встановлення місцевих податків та зборів, а також пільг з їх сплати в умовах воєнного стану 24.03.2022 були підтримані Верховною Радою України. Тепер громади мають можливість установлювати місцеві податки та збори за спрощеним порядком.
Актуальне запитання. За яким кодом ТПКВКМБ — 1080 «Надання спеціалізованої освіти мистецькими школами» чи 4081 «Забезпечення діяльності інших закладів в галузі культури і мистецтва» — планувати видатки на утримання мистецької школи в місцевому бюджеті? Відповідно до п. 2 Положення про мистецьку школу, затвердженого наказом Мінкультури від 09.08.2018 № 686, мистецька школа є закладом позашкільної освіти сфери культури і здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про культуру», інших законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства культури України, рішень засновників мистецьких шкіл, у тому числі місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, прийнятих у межах їх повноважень, визначених законами України, а також цього Положення і власного статуту. У зв’язку з цим просимо роз’яснити, за яким кодом ТПКВКМБ — 1080 «Надання спеціалізованої освіти мистецькими школами» чи 4081 «Забезпечення діяльності інших закладів в галузі культури і мистецтва» — планувати видатки на утримання таких закладів у місцевому бюджеті?