Заправка чужої техніки — усе ті ж акцизні проблеми

Павленко Олексій, податковий експерт
Податки & бухоблік Липень, 2019/№ 59
В обраному У обране
Друк
Запитання, чи необхідно реєструватися платником «пального» акцизу у випадках заправлення замовником техніки підрядника, завжди хвилювало наших читачів. Ми неодноразово приділяли йому увагу*. Але зараз звертаємося знову до цієї теми, оскільки окремі читачі вважають, що з 1 липня ситуація змінилася (покращала). Чи це так? Давайте розбиратися разом.

* За період до 01.07.2019 р. читайте в «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 37, с. 3, № 77, с. 19, № 91, с. 22 і 2018, № 85, с. 11. За цієї ситуації у світлі нових акцизних норм (діючих з 1 липня) ми висловилися в «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 28, с. 20.

Нагадаємо, що нове визначення реалізації пального** (п.п. 14.1.212 ПКУ) відносить до неї будь-які операції з фізичної передачі пального (у тому числі, й без переходу на нього права власності) з акцизного складу/акцизного складу пересувного. Тобто заправлення пальним техніки підрядника цілком може в нього вписуватися.

** А цей термін нам цікавий, оскільки згідно з п.п. 212.1.15 ПКУ платником «пального» акцизу є особа, яка реалізує пальне.

Проте в цій нормі є застереження про те, що не вважаються реалізацією операції з фізичної передачі пального, з якого сплачений акцизний податок, для використання виключно для потреб власного споживання госпсуб’єктами, які не є розпорядниками акцизного складу.

Тобто фактично все зводиться до старої проблеми — усе залежить від того, для чиїх потреб споживається пальне, що передається. І все так само треба доводити, що передане підрядникові пальне використовується для потреб власного споживання саме замовника. Але з цим важко (як і до 1 липня), оскільки фіскали наполягають на тому, що таке пальне використовується для потреб не замовника, а підрядника (і споживається останнім на його ж техніці). А тому, мовляв, замовник повинен спочатку зареєструватись платником пального акцизу, а потім заправляти чужу техніку (інакше, щонайменше — штраф за п. 117.3 ПКУ). А недавній лист ГУ ДФС у Вінницькій області на цю тему — від 14.05.2019 р. № 2139/ІПК/02-32-40-03 — зайве тому підтвердження. Та й саме запитання — для чийого споживання використовується пальне — досить неоднозначне, таке, що йде корінням у «пально-акцизне» минуле і що по-різному трактоване судами (це потрібно мати на увазі тим, хто захоче судитися «на цю тему» з фіскалами) — див. у «Податки та бухгалтерський облік», 2018, № 85, с. 11.

Дехто вважає, що з 1 липня норми ПКУ тут стали ліберальнішими: мовляв, реалізація пального не відбувається, оскільки фізична передача пального замовником здійснюється не з акцизного складу!..

Це — доволі сумнівно. Що стосується відсутності складу, зауважимо: того факту, що суб’єкт вписався в граничні обсяги (200 м3 і 1000 м3, зазначені в п.п. 14.1.6 ПКУ), замало — він ще не повинен реалізовувати (чи зберігати) пальне іншим особам***! І тоді ми знову ж таки повертаємося до визначення терміна «реалізація пального» (п.п. 14.1.212 ПКУ) і впираємося в те ж саме застереження про використання пального виключно для потреб власного споживання. Тобто якщо буде «реалізація», буде й «склад» — причому, незалежно від обсягів споживання і ємностей для пального на акцизному складі (складах) у замовника, і йому доведеться реєструватися платником пального акцизу.

*** Детальніше про акцизні склади і граничні обсяги читайте в статті «Акцизні склади та нові платники» цього номера.

Отже, порівняно із ситуацією «до 1 липня» зараз мало що змінилося. ☹ Тому краще ніж боротися в судах з незрозумілими шансами на успіх, рекомендуємо, як і раніше (див. наші попередні публікації — виноска *): або орендувати у «підрядника» техніку (можна і з екіпажем — якщо немає своїх водіїв), або забезпечити підрядника талонами на пальне. Щоправда, з талонами теж поки не все дуже гладко — див. «Пальне за талонами: акциз і ліцензії», але тут відбитися від фіскалів буде набагато простіше. Передавати підрядникові пальне у (до) 5-літровій тарі ☺ теж може бути небезпечно, оскільки реалізацією пального не є відпуск пального такими ємностями тільки в «споживчій тарі»****...

**** Див., наприклад, визначення терміна «споживча тара» у постанові КМУ від 09.07.99 р. № 1225.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд