(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!

Радник старости, квітень, 2017/№ 1

  • Староста, його статус, повноваження: вивчаємо знову Нагадаю, що 09.02.17 р. Верховною Радою України було прийнято Закон України № 1848-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо статусу старости села, селища»1. Підписав його Президент України 09.03.17 р., а от застосовувати його, як розумієте, можна лише після набрання ним чинності, тобто з дня, наступного за днем офіційного опублікування. Ми впевнені в тому, що більшість наших читачів знайомилася з вказаним законодавчим актом ще тоді, коли він перебував у статусі проекту (адже він безпосередньо стосується вас і вашої діяльності), та оволоділи певним обсягом інформації. Тим не менш, на мою думку, не зайвим буде «пройтись» ще раз основними положеннями тепер вже Закону № 1848 та зробити акценти на певних моментах.
  • Виплати в. о. старости у разі неможливості працевлаштування після звільнення Депутатам місцевих рад (які працювали у раді на постійній основі) у зв’язку з виконанням обов’язків за виборною посадою передбачені додаткові гарантії після закінчення таких повноважень шляхом надання попередньої роботи (посади), а у разі її відсутності — іншої рівноцінної роботи. Також у разі неможливості працевлаштування після закінчення повноважень на виборній посаді особа може розраховувати на виплату середньомісячної заробітної плати протягом не більше шести місяців після звільнення. Чи може особа, яка виконувала обов’язки старости до проведення перших виборів старост розраховувати на таку виплату? На прикладі двох судових справ пропонуємо вам розібратися у цьому питанні.
  • Ази для старости: робота у виконавчому комітеті та раді Відповідно до ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР1 місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і, зокрема, через їх виконавчі органи. Старості у цьому процесі надаються, зокрема, повноваження представництва інтересів жителів відповідного населеного пункту (села, селища) територіальної громади у представницькому і виконавчих органах ради. У цій статті пропоную розглянути питання підготовки відповідних документів на розгляд сесії та виконкому ради.
  • Акти цивільного стану: дотримуємося правил реєстрації (частина 2) У першій частині цієї статті1 ми говорили про те, як уповноважити старосту на здійснення державної реєстрації актів цивільного стану, про акти цивільного стану, які взагалі він може реєструвати, розглянули загальні правила реєстрації актів цивільного стану та, зокрема, нагадали про особливості здійснення державної реєстрації народження особи та її походження. Цього разу звернемо вашу увагу на правила здійснення державної реєстрації шлюбу та смерті, які також належать до компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад.
  • Адмінпорушення та відповідальність: що може староста (частина 2) У попередньому номері нашої газети ви мали можливість ознайомитися з матеріалом, в якому увагу було приділено адмінпорушенням. Він здебільшого стосувався, звісно ж, ролі старости в тих правовідносинах, які виникають на території відповідного населеного пункту. Старостам, зокрема, було повідомлено, що їх як посадових осіб може бути уповноважено виконавчими комітетами на складення протоколів про адмінпорушення (така можливість, нагадаємо, передбачена п. 2 ч. 1 ст. 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення1). Крім іншого, увагу старост було звернуто на перелік органів, уповноважених розглядати адміністративні справи згідно з підвідомчістю, передбаченою КпАП. У цій же статті йтиметься здебільшого про порядок розгляду таких справ. На думку нашої редакції, ця інформація потрібна для того, щоб у вас, у старост, склалося загальне уявлення про те, а що ж відбувається після складення ними протоколу.
  • З власного досвіду: поради колегам Свого часу мав практичний досвід щодо складання протоколів про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КпАП). Як виявилося, це стало у нагоді, коли мене було обрано старостою. Готовий поділитися ним з вами, шановні колеги.
  • Як мотивувати членів ОТГ до участі у місцевому самоврядуванні Де б не перебував аналітик місцевого самоврядування, у Києві або в Берліні, його висновок закінчуватиметься словами про те, що всі проблеми від недостатньої проактивності жителів. Тобто громада не бачить себе джерелом, автором рішень. Як зробити щось для громади, якщо її члени пасивні, не пропонують жодних ініціатив, вважають, що самі вони вдіяти нічого не можуть? А якщо хтось, наприклад, староста, намагається щось змінити, інші тільки висловлюють своє невдоволення? Давайте розбиратися.
  • Хочете змінити країну — починайте зі свого маленького села «Ви ніколи не пройдете свій шлях, якщо будете зупинятися, щоби кинути камінь в кожну собаку, яка на вас гавкає». Конфуцій.
  • Місцеві програми розвитку та участь старости Одним із завдань місцевих рад є затвердження різноманітних програм соціально-економічного розвитку територій, які знаходяться в їх віданні. Саме створення таких програм та їх виконання найбільше показує, як місцева влада піклується про людей та розвиток територій. Тому грамотне прийняття програм соціально-економічного та культурного розвитку є актуальним і важливим питанням сьогодення. Староста у цьому процесі відіграє не останню роль. Тож давайте разом у цій статті розглянемо питання, які виникають при розробці, затвердженні та виконанні програм соціально-економічного і культурного розвитку територій, та участь старости у них.