Податки та бухгалтерський облік, грудень, 2018/№ 102 спецвипуск

  • Нормативне регулювання бухобліку Відколи об’єкт обкладення податком на прибуток став базуватися на бухгалтерському фінрезультаті, увага до бухобліку зросла. А нещодавні зміни до низки основоположної бухгалтерської нормативки ще більше підігріли інтерес до цієї теми. Отже, про це потрібно поговорити. Саме тому наш спецвипуск ми присвячуємо вивченню теорії бухобліку і розгляду організаційних питань, пов’язаних з його веденням.
    Передусім ми зорієнтуємо вас у доволі великій нормативній базі, якою бухгалтер зобов’язаний керуватися у своїй роботі. Потім поговоримо про існуючі на сьогодні основні принципи бухобліку і критерії суттєвості інформації. Безумовно, згадаємо, як підприємства формують облікову політику. Також зупинимося на організації бухгалтерського обліку на підприємстві. Не обійдемо увагою і документальне оформлення господарських операцій. Крім того, тут ви знайдете зразки внутрішніх документів підприємства, що регулюють діяльність бухгалтера: наказів про облікову політику і про організацію бухгалтерського обліку, посадових інструкцій, положення про бухгалтерію тощо.
    Спецвипуск для вас підготували редактор Наталія Вороная, податкові експерти Наталія Чернишова і Наталя Альошкіна.
  • Основи бухобліку Ну ось ми і підібралися до основ бухобліку. Ні-ні, тут ми не пояснюватимемо, в чому полягає метод подвійного запису. Про це і так прекрасно знає кожен бухгалтер. Проте деякі облікові питання все ж варто освіжити в пам’яті. Так, у цьому розділі ми згадаємо про види діяльності. Адже без розуміння того, до якого виду діяльності належить конкретна господарська операція, скласти достовірну фінансову звітність неможливо. А як ви знаєте, бухгалтерський фінансовий результат є основою і для податкового обліку. Крім того, тут ми поговоримо про бухгалтерські рахунки, які ви щодня застосовуєте. Зокрема, розглянемо, які з них закривають у кінці періоду, на яких рахунках може відображатися тільки дебетове сальдо і що робити, якщо воно з «мінусом». Також зосередимо увагу на зв’язку між Планом рахунків і фінансовою звітністю. Але розпочнемо все ж з основи основ — принципів бухгалтерського обліку.
  • Суттєвість та її критерії Звичайно, ви не раз чули про таке поняття, як «суттєвість». Воно неодноразово згадується в бухгалтерських стандартах. Давайте ж розбиратися, що це таке і навіщо воно потрібне.
  • Визначаємо облікову політику Облікова політика — це фундамент, на якому базується весь бухгалтерський облік підприємства. А наказ про облікову політику — перший і головний документ на підприємстві, який регламентує порядок ведення бухгалтерського обліку. Тому не дивно, що кожному бухгалтеру важливо добре розбиратися в тому, що таке облікова політика.
    Обов’язок визначати облікову політику законодавство покладає на саме підприємство (ч. 5 ст. 8 Закону № 996). Застосування облікової політики на постійній основі (з року в рік) забезпечує порівнянність фінансової інформації за різні звітні періоди і дозволяє зацікавленим користувачам фінзвітності оцінити майновий стан підприємства, проаналізувати результати його діяльності та рух грошових коштів. Грамотний вибір облікової політики не лише дозволяє складати об’єктивну і достовірну фінансову звітність, але і може серйозно вплинути на оподаткування вашого підприємства. Тому облікова політика має бути розроблена дуже якісно.
    Із цього розділу ви дізнаєтеся про те, що повинна містити облікова політика підприємства і які базові принципи її формування.
  • Зміни облікової політики та облікової оцінки Усе тече, все змінюється... І зміни в обліковій політиці теж неминучі. Інша річ, що такі зміни повинні здійснюватися тільки в чітко визначених випадках і в порядку, передбаченому стандартами бухобліку. Про це і йтиметься в цьому розділі. Також тут ви дізнаєтеся про те, як зміна облікової політики вплине на облік та звітність підприємства і чим відрізняється зміна облікової політики від зміни облікової оцінки.
  • Хто веде бухоблік Настав час перейти до питань організації бухгалтерського обліку. Хто вестиме бухгалтерський облік на підприємстві і якими документами це слід оформляти? Про це й поговоримо прямо зараз.
  • Наказ про організацію бухгалтерського обліку Після того як облікова політика визначена і відповідальні за ведення бухгалтерського обліку та складання звітності встановлені, час братися за організацію бухобліку на підприємстві. Які ключові моменти вона передбачає, розбиратимемося далі.
  • Документування господарських операцій Важливість документів для бухгалтера важко переоцінити. Адже людям цієї професії фактично й кроку не можна ступити без наявності відповідного документа, що підтверджує факт здійснення господарської операції. Про необхідність і правила документування госпоперацій ви дізнаєтеся із цього розділу спецвипуску.
  • Перелік використаних документів
Перейти до номеру
  • № 104-105
  • № 103
  • № 101
  • № 100
  • № 99
  • № 98
  • № 97
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить