№102

Податки та бухгалтерський облік, грудень, 2018/№ 102 спецвипуск Інші номери журналу ›
  • Нормативне регулювання бухобліку Відколи об’єкт обкладення податком на прибуток став базуватися на бухгалтерському фінрезультаті, увага до бухобліку зросла. А нещодавні зміни до низки основоположної бухгалтерської нормативки ще більше підігріли інтерес до цієї теми. Отже, про це потрібно поговорити. Саме тому наш спецвипуск ми присвячуємо вивченню теорії бухобліку і розгляду організаційних питань, пов’язаних з його веденням.
    Передусім ми зорієнтуємо вас у доволі великій нормативній базі, якою бухгалтер зобов’язаний керуватися у своїй роботі. Потім поговоримо про існуючі на сьогодні основні принципи бухобліку і критерії суттєвості інформації. Безумовно, згадаємо, як підприємства формують облікову політику. Також зупинимося на організації бухгалтерського обліку на підприємстві. Не обійдемо увагою і документальне оформлення господарських операцій. Крім того, тут ви знайдете зразки внутрішніх документів підприємства, що регулюють діяльність бухгалтера: наказів про облікову політику і про організацію бухгалтерського обліку, посадових інструкцій, положення про бухгалтерію тощо.
    Спецвипуск для вас підготували редактор Наталія Вороная, податкові експерти Наталія Чернишова і Наталя Альошкіна.
  • Основи бухобліку Ну ось ми і підібралися до основ бухобліку. Ні-ні, тут ми не пояснюватимемо, в чому полягає метод подвійного запису. Про це і так прекрасно знає кожен бухгалтер. Проте деякі облікові питання все ж варто освіжити в пам’яті. Так, у цьому розділі ми згадаємо про види діяльності. Адже без розуміння того, до якого виду діяльності належить конкретна господарська операція, скласти достовірну фінансову звітність неможливо. А як ви знаєте, бухгалтерський фінансовий результат є основою і для податкового обліку. Крім того, тут ми поговоримо про бухгалтерські рахунки, які ви щодня застосовуєте. Зокрема, розглянемо, які з них закривають у кінці періоду, на яких рахунках може відображатися тільки дебетове сальдо і що робити, якщо воно з «мінусом». Також зосередимо увагу на зв’язку між Планом рахунків і фінансовою звітністю. Але розпочнемо все ж з основи основ — принципів бухгалтерського обліку.
  • Суттєвість та її критерії Звичайно, ви не раз чули про таке поняття, як «суттєвість». Воно неодноразово згадується в бухгалтерських стандартах. Давайте ж розбиратися, що це таке і навіщо воно потрібне.
  • Визначаємо облікову політику Облікова політика — це фундамент, на якому базується весь бухгалтерський облік підприємства. А наказ про облікову політику — перший і головний документ на підприємстві, який регламентує порядок ведення бухгалтерського обліку. Тому не дивно, що кожному бухгалтеру важливо добре розбиратися в тому, що таке облікова політика.
    Обов’язок визначати облікову політику законодавство покладає на саме підприємство (ч. 5 ст. 8 Закону № 996). Застосування облікової політики на постійній основі (з року в рік) забезпечує порівнянність фінансової інформації за різні звітні періоди і дозволяє зацікавленим користувачам фінзвітності оцінити майновий стан підприємства, проаналізувати результати його діяльності та рух грошових коштів. Грамотний вибір облікової політики не лише дозволяє складати об’єктивну і достовірну фінансову звітність, але і може серйозно вплинути на оподаткування вашого підприємства. Тому облікова політика має бути розроблена дуже якісно.
    Із цього розділу ви дізнаєтеся про те, що повинна містити облікова політика підприємства і які базові принципи її формування.
  • Зміни облікової політики та облікової оцінки Усе тече, все змінюється... І зміни в обліковій політиці теж неминучі. Інша річ, що такі зміни повинні здійснюватися тільки в чітко визначених випадках і в порядку, передбаченому стандартами бухобліку. Про це і йтиметься в цьому розділі. Також тут ви дізнаєтеся про те, як зміна облікової політики вплине на облік та звітність підприємства і чим відрізняється зміна облікової політики від зміни облікової оцінки.
  • Хто веде бухоблік Настав час перейти до питань організації бухгалтерського обліку. Хто вестиме бухгалтерський облік на підприємстві і якими документами це слід оформляти? Про це й поговоримо прямо зараз.
  • Наказ про організацію бухгалтерського обліку Після того як облікова політика визначена і відповідальні за ведення бухгалтерського обліку та складання звітності встановлені, час братися за організацію бухобліку на підприємстві. Які ключові моменти вона передбачає, розбиратимемося далі.
  • Документування господарських операцій Важливість документів для бухгалтера важко переоцінити. Адже людям цієї професії фактично й кроку не можна ступити без наявності відповідного документа, що підтверджує факт здійснення господарської операції. Про необхідність і правила документування госпоперацій ви дізнаєтеся із цього розділу спецвипуску.
  • Перелік використаних документів
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно