№85

Податки & бухоблік, жовтень, 2020/№ 85 спецвипуск Інші номери журналу ›
  • Визначення та класифікація основних засобів З основними засобами бухгалтери мають справу постійно. Мало того, що такі активи періодично надходять на підприємство і вибувають різними способами, так на них ще й регулярно доводиться нараховувати амортизацію, а іноді також їх переоцінювати, визначати втрати від зменшення та вигоди від відновлення корисності, здійснювати ремонт і робити поліпшення. Як усі ці операції відобразити в бухгалтерському та податковому обліку підприємства, розповімо в цьому номері. Спецвипуск для вас підготували редактор Наталія Вороная, податкові експерти Максим Нестеренко і Наталія Чернишова.
  • Облік надходження основних засобів Об’єкти ОЗ, які надходять на підприємство, і в бухгалтерському, і в податковому обліку зараховують на баланс за первісною вартістю. Оскільки податковоприбутковий облік «відштовхується» від бухобліку, первісна податкова вартість ОЗ також визначається за бухгалтерськими правилами. Податківці із цим згодні (див. лист ДПСУ від 18.12.2019 р. № 1968/6/99-00-07-02-02-15/ІПК).
  • Амортизація основних засобів Оприбуткування ОЗ на баланс — це тільки початок. ОЗ придбавають для того, щоб експлуатувати. А експлуатація будь-якого необоротного активу (в тому числі ОЗ) обов’язково супроводжується нарахуванням амортизації. Що таке амортизація ОЗ, як її нараховувати і обліковувати? Саме про це зараз і поговоримо.
  • Зміна залишкової вартості основних засобів На залишкову вартість ОЗ передусім впливають амортизація (див. розділ 3 на с. 34) і поліпшення (реконструкція, модернізація) об’єктів (див. розділ 5 на с. 64). Але це не всі випадки. Так, бухгалтерське законодавство допускає зміну залишкової вартості об’єктів ОЗ шляхом переоцінки їх первісної вартості та зносу. Крім того, підприємству потрібно постійно стежити, чи не відбулася на дату річного балансу зміна корисності ОЗ, і якщо такий факт має місце, то відобразити його в обліку. Детальніше про облік переоцінки і зменшення/відновлення корисності поговоримо далі.
  • Поліпшення та ремонт основних засобів Очевидно, що ОЗ, які експлуатує підприємство, не можуть вічно бути «в гарній формі». Підтримувати їх життєздатність допомагає ремонт. Крім того, непоодинокими є випадки, коли суб’єкт господарювання приймає рішення поліпшити первісні властивості ОЗ з метою їх ефективнішої експлуатації. Як такі кроки відобразити в бухгалтерському та податковому обліку, розповімо далі*.
  • Облік вибуття основних засобів Рано чи пізно настає момент, коли ОЗ, які обліковуються на підприємстві, необхідно «відпустити». Це може бути викликано потребою їх продажу, ліквідації, безоплатної передачі, внесення до статутного капіталу іншого підприємства. Звісно, кожне таке вибуття слід належним чином облікувати. Як саме — читайте далі.
  • Основні засоби в обліку підприємства-єдиноподатника Як і юрособи-загальносистемники, підприємства на спрощеній системі оподаткування повинні вести облік ОЗ. Водночас такий облік у єдиноподатників має свої «фішки», про які ми далі й поговоримо*.
  • Перелік використаних документів
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі