Річна інвентаризація: організаційні нюанси Щороку восени кожне підприємство береться до проведення річної інвентаризації. І хоча вона відбувається з року в рік, запитання все одно виникають. Тому щоб цього разу під час річної інвентаризації у підприємств не виникало труднощів, сьогодні поговоримо про основні правила її проведення. І розпочнемо з організаційних питань.
Проведення окремих видів інвентаризації У попередній статті ми говорили про те, як організувати проведення річної інвентаризації на підприємстві. Наступним кроком є власне процедура проведення річної інвентаризації окремих активів. Тому далі поговоримо про те, на що слід звернути увагу при проведенні інвентаризації окремих активів і зобов’язань.
Користь інвентаризації Проведення інвентаризації та її задокументований результат можуть принести й непряму користь. Наприклад, допомогти відстояти свою правоту в спорі як із контрагентами, так і з контролюючими органами, чи стати вагомим аргументом при вирішенні розблокувальних ПДВ-питань. Виділимо деякі випадки.
Відповідальність за інвентаризацію Тепер розглянемо, що може загрожувати підприємству або його посадовим особам за непроведення обов’язкової інвентаризації або проведення з тими чи іншими порушеннями.
Інвентаризація на вимогу податкової Доволі часто чуємо від платників податків, що податківці вимагають від них проведення інвентаризації. Такі вимоги викликають багато запитань у платників податку. А саме цікавить: чи слід узагалі дотримуватися таких вимог фіскалів, що буде, коли ухилитися від їх вимог, і як проводити таку інвентаризацію? Відповіді на ці та інші запитання шукайте далі.
Нестачі в межах норм Виявлені під час інвентаризації нестачі ТМЦ можуть мати звичайну природу, не залежну від людського чинника. Такі нестачі зазвичай є нормальними — що відбуваються у межах господарської діяльності, якщо вписуються у встановлені норми. Давайте розберемося, як ідентифікувати втрати в межах норм і правильно списати їх в обліку.
Облік наднормативних нестач У попередній статті ми з’ясували, що списати як нормативні можна тільки природні втрати ТМЦ у межах установлених норм природного убутку. А ось усі інші втрати ТМЦ, виявлені в ході інвентаризації, для обліку класифікують як наднормативні. Та й облік нестач ОЗ має свої особливості.
Облік лишків після інвентаризації У результаті інвентаризації на підприємстві можуть виникнути лишки певних активів. Про те, як суб’єкту господарювання, який виявив після інвентаризації зайві активи, відобразити таку операцію в обліку й оподаткувати, поговоримо далі.